به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۱۸۶۳۱۵

«اپل» حامی مالی اطفای حریق آمازون می‌شود

گروه فناوری: «تیم کوک» مدیرعامل اپل اعلام کرد شرکت اپل در نظر دارد برای خاموش کردن هر چه زودتر آتش‌سوزی در آمازون کمک مالی پرداخت کند.
«اپل» حامی مالی اطفای حریق آمازون می‌شود
 شرکت اپل که پیش از این نیز سابقه‌ای طولانی در حمایت‌های مالی از آسیب‌دیدگان حوادث یا مشکلات مختلف داشته است، این بار نیز تصمیم دارد کنار آسیب‌دیدگان جنگل‌های آمازون قرار گیرد.تیم کوک ، مدیر عامل شرکت اپل در توییتر گفت که پس از بحران آتش‌سوزی در منطقه آمازون تصمیم گرفته برای حمایت از این منطقه کمک های مالی پرداخت کند.دانشمندان تاکنون بیش از 74000 آتش سوزی در برزیل در سال جاری به ثبت رسانده اند که تقریباً دو برابر تعداد آتش‌سوزی‌های ثبت شده در سال 2018 است.تغییرات آب و هوایی مسئله مهمی برای کوک و اپل است و مدیرعامل این شرکت نیز بارها در این خصوص صحبت کرده است.تیم کوک گفت: دیدن آتش سوزی و ویرانی های جنگل‌های بارانی آمازون، یکی از مهمترین اکوسیستم های جهان، ویران‌کننده است. اپل مبالغی را اهدا خواهد کرد تا به حفظ تنوع زیستی و احیای جنگل‌های آمازون در سراسر آمریکای لاتین کمک کند.

کوک جزییات بیشتری راجع به کمک مالی که اپل قصد دارد انجام دهد، فاش نکرد. رئیس جمهور برزیل ، روز شنبه 44،000 سرباز را برای مقابله با این حریق ها اعزام کرد. این اقدام پس از انتقاد از او در مورد نحوه برخورد با اوضاع انجام شد. وی پیش از این نگرانی های مربوط به آتش سوزی را احساسی توصیف می کرد.آمازون بیش از نیمی از جنگل‌های بارانی باقیمانده کره زمین را به خود اختصاص داده است. جنگل‌هایی که اغلب به عنوان ریه‌های سیاره از آن یاد می‌شود. براساس گزارش‌ها، جنگل‌زدایی طی 40 سال گذشته به یک بحران فزاینده تبدیل شده است.
مرجع : انتخاب
برچسب ها: اپل