به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۰۷ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب : ۱۸۶۴۰۸

پالس‌های تازه روحانی؛ اختیارِ کم، بگیر و ببند

گروه سیاسی: گلایه‌های رئیس جمهور از میزان اختیارات دولت برای رفع مشکلات کشور و نحوه نظارت دستگاه‌ها بر عملکرد قوه مجریه و مبارزه با فساد با واکنش برخی رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه شد.
پالس‌های تازه روحانی؛ اختیارِ کم، بگیر و ببند
روز گذشته روحانی طی سخنانی در پانزدهمین جشنواره شهید رجایی گفت: تا زمانی که اختیارات دولت بالا نباشد و قدرت زیادی نداشته باشد مردم زندگی خوشی نخواهند داشت. اگر الان این حرفها را می زنم برای این است که اگر از ابتدا گفته بودم فکر می کردند ما میخواهیم نظارت بر سر ما نباشد اما بازهم تاکید می کنم که اگر قرار باشد دستگاه نظارتی به دخالت در امور اجرایی ادامه دهد هیچ رییس جمهوری نمی تواند کارش را به درستی پیش ببرد. هر کس فکر می‌کند با دادگاه ودستگاه قضایی، فساد از بین می‌رود اشتباه می‌کند. با بگیر و ببند فساد برطرف نمی‌شود.واکنش روزنامه های امروز به سخنان رئیس جمهور درباره اختیارات کم و‌ مساله فساد را بخوانید:

روزنامه کیهان در یادداشتی با عنوان «نظارت نگرانی ندارد« نوشت: شایبه لرزیدن دست مدیران در صورت ورود سازمان‌های نظارتی موضوعی است که جناب رئیس‌جمهور درباره آن باید پاسخ دهند؛ مدیرانی که در سطوح مختلف کشور مشغول فعالیت هستند اگر در انجام وظایف و اتخاذ صحیح شیوه‌های مدیریتی در مسیر صحیح حرکت کرده و به کار و روش خود ایمان دارند چرا باید از نظارت‌ترس داشته باشند یا دست آنها بلرزد؟! آیا کُپ‌کردن برخی مدیران در حوزه مسئولیت‌شان مربوط به نظارت‌ها است یا ناتوانی و ضعف در مدیریت؟

غرویان در روزنامه آرمان ملی درباره حدود اختیارات رئیس جمهور نوشت: در کشور ما يکسري کانون‌هاي قدرت هستند که دخالت، فضاسازي و جوسازي‌هايي مي‌کنند تا رئيس‌جمهور تحت تاثير رواني قرار بگيرد و نتواند از اختيارات خودش استفاده کند. منظور دکتر روحاني از اينکه با دخالت ديگران دستگاه اجرايي نمي‌تواند به مقصد برسد، اين است که همه چيز بر طبق قانون پيش رود و اقداماتي به شکل موازي‌سازي صورت نگيرد يا خنثي‌سازي در برابر اقدامات دولت شکل نگيرد.

روزنامه جوان هم اینگونه به نقد سخنان اخیر روحانی پرداخت: رئیس دولت روزی از کافی نبودن اختیارات رئیس‌جمهوری می‌گوید و اختیارات دولت دوران جنگ طلب می‌کند و روز دیگر... و این رشته همچنان سر دراز دارد. شاید بتوان گفت روحانی خود به تنهایی به بزرگ‌ترین اپوزیسیون دولتش تبدیل شده است! چرا که مواضع حاشیه‌ساز او همه دستاورد‌های دولت را به چالش کشیده است.همچنین اظهارات رئیس جمهور درباره نحوه نظارت بر عملکرد دولت و برخورد با فساد هم به سوژه داغ کاربران فضای مجازی تبدیل شد که یکی دو نمونه از آن در ادامه می‌خوانید:
پالس‌های تازه روحانی؛ اختیارِ کم، بگیر و ببند

پالس‌های تازه روحانی؛ اختیارِ کم، بگیر و ببند
مرجع : برترین ها
برچسب ها: رئیس جمهور