به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۰۷ ساعت ۲۳:۴۲
کد مطلب : ۱۸۶۴۴۵

واکنش بولتون و کروز به تحریمشان توسط ایران

واکنش بولتون و کروز به تحریمشان توسط ایران
گروه بین‌الملل: به دنبال انتشار برخی گزارش ها مبنی بر تهیه طرحی در مجلس ایران برای تحریم برخی مقامات دولت ایالات متحده و ممنوع کردن سفر آنها به ایران، جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید و سناتور تد کروز نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس، در پیام‌هایی در توئیتر به این اقدام ایران واکنش طنز نشان دادند!

سناتور تد کروز، نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس، در پیامی در توئیتر تحریم‌شدنش از سوی جمهوری اسلامی ایران را شوخی گرفته و با کنایه نوشت: «لعنتی! حالا من و [همسرم] هایدی باید برنامه کریسمس‌مان را تغییر دهیم!» جان بولتون به این توئیت سناتور جمهوریخواه توجه نشان داده و در پاسخ نوشت: «نام ایران را در هیچیک از فهرست‌های بهترین مناطق مسافرتی جهان ندیده‌ام. شاید اگر حكومت ایران تامین مالی تروریسم را متوقف کرده و رفتار کردن مانند یک کشور عادی را آغاز کند، [آن موقع] مردم بخواهند به ایران بروند.»

همچنین یک سخنگوی سناتور کروز به نشریه واشنگتن فری‌بیکن گفته است که او هیچ تمایلی به دیدار یا گفت‌و‌گو با کسانی که می‌خواهند «از جنگ‌افزارهای هسته‌ای برای حمله به شهرهای آمریکا استفاده کنند» ندارد. به نوشته این نشریه، سناتور کروز از همه آمریکایی‌ها خواسته است که آنها نیز همین رویه را دنبال کنند، به ویژه از آن‌جا که انجام هرگونه تراکنش با اقتصاد ایران با خطر تحریم رو‌به‌رو خواهد شد. بنا بر گزارش‌های منتشره استیون منوشن، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، نیز در شمار تحریم‌شدگان از سوی ایران خواهد بود.