به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ساعت ۰۸:۰۶
کد مطلب : ۱۸۶۵۶
هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال؛

استقلال - فولاد جدال برای قهرمانی‌نیم‌فصل

گروه ورزشی: هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال در حالی از امروز پنجشنبه آغاز می‌شود که در حساس‌ترین بازی این هفته تیم صدرنشین فولاد خوزستان در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم استقلال تهران خواهد رفت. دیدارهای این هفته تحت تاثیر رای کمیته انضباطی برگزار خواهد شد که برای دومین بار از چند تیم به خاطر رفتارهای تماشاگرانشان یک امتیاز کم کرد.
استقلال - فولاد جدال برای قهرمانی‌نیم‌فصل
* صبای قم - مس کرمان
دو تیم در حالی به مصاف هم خواهند رفت که مهمترین سوژه این بازی محرومیت محمد مایلی کهن سرمربی صبا و نبودن وی روی نیمکت تیمش است. مایلی کهن چند روز پیش پس از حکم کمیته انضباطی به خاطر دیدار با پرسپولیس یک جلسه از همراهی تیمش محروم شد و حالا باید مقابل تیم قعرنشین لیگ، این محرومیت را تجربه کند. صبا که در حال حاضر با 15 امتیاز در رده دهم جدول قرار دارد، سه هفته است که در لیگ پیروز نشده و روز پنجشنبه امیدوار است به پیروزی برسد.

البته رضا عنایتی مهاجم گلزن صبا هم به خاطر آسیب دیدگی به این بازی نمی‌رسد. این در حالی است که چتر ناکامی تیم مس حتی با وجود پرویز مظلومی هم از روی سر این تیم بسته نشده است. مظلومی معتقد است "آه" پشت سر تیمش قرار دارد که مس را به این روز انداخته است. باید دید مس می‌تواند اولین پیروزی خود را در لیگ سیزدهم کسب کند و به خودش تکانی بدهد یا تیم صبا با کنترل از راه دور توسط مایلی کهن در این دیدار به برتری می‌رسد.

* سپاهان اصفهان - ملوان انزلی
جایگاه تیم سپاهان در جدول رده بندی در روزهای گذشته دو بار تغییر کرد. این تیم بعد از پیروزی پرسپولیس مقابل داماش در رده سوم قرار داشت ولی بعد از کسر امتیاز پرسپولیس توسط کمیته انضباطی، سپاهان مجددا به خاطر تفاضل گل بهتر به رده دوم صعود کرد. سپاهان حالا این شانس را دارد که با برتری مقابل ملوان و امید به توقف فولاد برابر استقلال به صدر جدول برسد و بتواند در نیم فصل خودش را به عنوان مدعی قهرمانی مطرح کند. از سوی دیگر تیم ملوان هفته گذشته برد روحیه بخشی را برابر گسترش فولاد تبریز به دست آورد تا حالا بازیکنان این تیم با انگیزه بیشتری راهی اصفهان شوند. ملوان در حال حاضر با 12 امتیاز در رده چهاردهم جدول است.

* داماش گیلان - ذوب آهن اصفهان
ذوب آهن هفته گذشته برابر صبا موفق شد در دقایق پایانی از شکست فرار کند. شاگردان لوکا بوناچیچ هر چقدر بازی زیبایی از خود در زمین به نمایش می‌گذارند همانقدر در نتیجه گیری ناکام هستند. آنها اینبار باید به مصاف داماش گیلان بروند. هر دو تیم داماش و ذوب آهن 14 امتیازی هستند و پیروزی هر کدام از آنها در این مسابقه می‌تواند آنها را در صورت عدم موفقیت تیم‌های بالاتر از خود به رده‌های هفتم یا هشتم برساند. البته ذوب آهن نقل و انتقالات نیم فصل را زودتر از موعد مقرر آغاز کرده و این روزها درگیر رد و بدل کردن بازیکنان با باشگاه پرسپولیس است که البته این دو باشگاه به توافقاتی هم رسیده‌اند.

* گسترش فولاد تبریز - نفت تهران
مسابقات هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال روز جمعه پیگیری می‌شود که در یکی از مسابقات این روز تیم گسترش فولاد تبریز در خانه خود به مصاف تیم نفت تهران خواهد رفت. این بازی تقابل دو مربی جوان لیگ است که حتی در جام جهانی 2006 آلمان با یکدیگر همبازی بودند. نفت تهران هفته گذشته با شوت از راه دور مدافع خود برابر استقلال به یک تساوی ارزشمند رسید و حالا مصمم است برابر گسترش فولاد در تبریز به پیروزی برسد. البته گسترش فولاد هم دو بازی پشت سر هم شکست خورده و اینبار در خانه خود محکوم است این دو شکست را با یک برد جبران کند.

* استقلال تهران - فولاد خوزستان
حساس‌ترین بازی هفته چهاردهم را باید جدال دو تیم استقلال و فولاد خوزستان نامید. دو تیم روز جمعه در ورزشگاه آزادی و با شرایط متفاوتی به میدان خواهند رفت. استقلال تهران که به نظر می‌رسد هنوز خستگی بازیکنان ملی پوشش و همچنین خستگی ناشی از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در بازیکنان این تیم خودنمایی می‌کند، با سه بازی کمتر نسبت به سایر تیم‌ها در رده هفتم قرار دارد. امیر قلعه‌نویی که حاضر نیست به هیچ شکلی سه امتیاز این بازی را از دست بدهد، خسرو حیدری، محمد قاضی و حنیف عمران زاده را به خاطر مصدومیت در اختیار ندارد و به همین دلیل کار دشواری برای شکست حریفش خواهد داشت.

از طرف دیگر تیم فولاد خوزستان که با 26 امتیاز در صدر جدول قرار دارد، قصد دارد دست پر تهران را ترک کند و صدرنشینی خود را حداقل تا نیم فصل تمدید کند. البته حسین فرکی سرمربی فولاد تاکید کرده که برای پیروزی به تهران می‌آید و بازیکنانش هراسی از بازی در ورزشگاه آزادی ندارند. آنها هفته گذشته موفق شدند در تبریز تیم تراکتورسازی را با نتیجه مساوی متوقف کنند. البته خستگی و تمرین کم، دو مشکل تیم فولاد برای بازی با استقلال است. لغو پرواز جمعه شب فولادی‌ها از تبریز به تهران باعث شد تا بازیکنان این تیم سرانجام بعد از دو روز، خود را به اهواز برسانند و عملا دو جلسه تمرین برای بازی با استقلال انجام بدهند.

از نکات جالب توجه این بازی می‌توان به تقابل استقلالی‌های فولاد خوزستان با تیم سابق خود یاد کرد. اسماعیل شریفات، فرزاد حاتمی و عباس محمدرضایی سه بازیکن استقلال بودند که در لیست مازاد امیر قلعه‌نویی قرار گرفتند و راهی فولاد شدند. دو تیم سال گذشته دوبار در لیگ با هم روبرو شدند که در بازی رفت تیم فولاد با نتیجه 3 بر 2 پیروز شد ولی در بازی برگشت این تیم استقلال بود که با یک گل به پیروزی رسید و قهرمان لیگ شد.

حساسیت های این دیدار هم می تواند اضطراب روی سکوها و نیمکت ها را افزایش دهد. جایی که تماشاگران استقلال در صورت تخلفات احتمالی و توهین به داور یا بازیکنان حریف دوباره منجر به کسر امتیاز از تیمشان خواهند شد. ضمن اینکه مربیان هم سعی خواهند کرد سرشان به کارشان باشد و خیلی به مسائل داوری ورود نکنند و با داور چهارم درگیری لفظی پیدا نکنند تا محروم نشوند!

برنامه کامل هفته چهاردهم به شرح زیر است:
پنجشنبه 92/8/2، ساعت 15:30
* صبای قم .................. مس کرمان
* سپاهان اصفهان..........ملوان انزلی
* داماش گیلان ..............ذوب آهن اصفهان

جمعه 92/8/3

* گسترش فولاد ................. نفت تهران، ساعت 15:30
* استقلال تهران ................ فولاد خوزستان، ساعت 17:45

یکشنبه 92/8/5، ساعت 15:30

* فجر سپاسی ...................... سایپا البرز
* راه آهن سورینت ...................پرسپولیس تهران
* استقلال صنعتی خوزستان ...... تراکتورسازی تبریز