به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۰۹ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب : ۱۸۶۵۸۱
آخرین خبر از وضعیت علیپور و پرسپولیس

اقای گل ایران برای جدایی به دفتر انصاری‌فرد رفت

گروه ورزشی: مهاجم پرسپولیس تصمیم نهایی خود را برای جدایی گرفته و اکنون در انتظار نامه کتبی گابریل کالدرون برای نهایی کردن آن طی ساعات آتی است.
اقای گل ایران برای جدایی به دفتر انصاری‌فرد رفت
به گزارش "ورزش سه"، ماجرای علی علیپور و پرسپولیس به ساعات پایانی خود رسیده، اگر سرمربی آرژانتینی رضایت کتبی خود را بابت این جدایی اعلام و به باشگاه ارسال کند. آقای گل فصل هفدهم فوتبال ایران و برترین گلزن پرسپولیس در فصل گذشته بابت تمامی اتفاقاتی که متوجه اوست گلایه دارد و البته در میان آنها به دنبال بلندپروازی و حضور در فوتبال اروپاست تا این شانس بزرگ را از دست ندهد. درست دقایقی بعد از باخت پرسپولیس در تبریز که برابر تراکتور و در شرایطی که از همان لحظات انتقادات و هجمه بزرگی علیه علی علیپور شکل گرفته بود و او دستمایه شوخی و کنایه‌های فضای مجازی شده بود، طاقتش طاق شد و روبروی مدیر باشگاه قرار گرفت و درخواست نهایی خود برای جدایی اینبار روبروی محمدحسن انصاریفرد اعلام کرد.
کاملا طبیعی بود که در آن فضا مدیرعامل سرخ‌ها پاسخ روشنی به این موضوع ندهد و همه چیز را منوط به بازگشت به تهران و جلسه در باشگاه اعلام کند. علیپور دقایقی پیش در باشگاه پرسپولیس حاضر شد و درخواست خود را بار دیگر با توجه به فرصت کم باقی مانده تا بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی اروپا اعلام کرد. مدیرعامل پرسپولیس اما سعی در این داشت تا او را آرام کرده و از تصمیم منصرف کند و برای اینکه گلایه را بیشتر نکند اعلام کرد در شرایط فعلی در صورتی این مجوز را صادر خواهد کرد که گابریل کالدرون طی نامه‌ای کتبی آن را به باشگاه اعلام کند.
 
تمام دلایل علیپور برای جدایی
آقای گل پرسپولیس و برترین گلزن تاریخ این باشگاه در تاریخ لیگ برتر فصل را با ناکامی در گلزنی طی دو بازی اخیر پشت سر گذاشته اما این مساله هم دلیلی بر تصمیم کنونی او نیست. علیپور که در پایان فصل گذشته مذاکره خود با باشگاه برای جدایی را دنبال می‌کرد، با این امید که در صورت جذب مهاجم خارجی و شرایط مناسب باشگاه، فضای جدایی او مساعد خواهد شد، بار دیگر به جمع سرخپوشان بازگشت. این موضوعی بود که از سوی ایرج عرب به او اعلام شد و باعث شد تا بدون توجه به شرایط قراردادش که یک فصل دیگر از آن باقی مانده، بار دیگر با پیراهن شماره 70 اینبار در جمع شاگردان کالدرون حاضر شود. با جذب جونیور براندائو و وحید امیری در کنار امیر روستایی او امیدوار بود این شرایط برای او مهیا شود تا به خواسته خود برای جدایی دست یابد، اما با گذشت دو هفته از لیگ برتر این مساله میسر نشده است. علیپور اما البته امیدوار است با فراهم شدن فضای حضور در اروپا، جایگاه مناسبی در تیم ملی نیز برای خود به دست بیاورد و از این حیث با رقبای خود در یک طراز قرار گیرد.
 
کفش طلا با 697 میلیون تومان
علیپور که از حیث مبلغ قرارداد در جمع پایین‌ترین نفرات قرار دارد. مبلغ قرارداد او در فصل جاری 697 میلیون بدون در نظر گرفتن آپشن‌هاست. مهاجمی که در دوره حمید درخشان در پرسپولیس با 80 میلیون با قراردادی 5 ساله به این تیم پیوست و اکنون با گذشت چند فصل به این مبلغ رسیده است. این در حالیست که طی سالیان اخیر صحبت‌های زیادی درباره مبالغ نجومی در پرسپولیس به گوش می‌رسید و البته باید این نکته را نیز در نظر گرفت که برخی بازیکنان بابت تفاوت گذاشتن بین بازیکنان در خصوص دریافتی، پیش قرارداد و دیگر مسائل نیز گلایه داشته‌اند. با این حال قرارداد کنونی آقای گل دو دوره اخیر پرسپولیس با مبلغ عجیب و باورنکردنی در بازار کنونی فوتبال ایران، بار دیگر با توجه به قرارداد 5 ساله‌ایکه منعقد کرده 697 میلیون شده است تا در این خصوص او در زمره بازیکنان درجه سه (از حیث قرارداد و دریافتی) قرار گیرد و البته برای بازیکنی که طی سه فصل اخیر از سوی هواداران به عنوان ستاره و نفر اول خط حمله شناخته می‌شده تا فشار بالایی را متحمل شود.
با این حال گلایه این روزهای او بابت مبلغ قرارداد و قرارهای به سرانجام نرسیده مدیران باشگاه نیست و نزدیکان او خبر می‌دهند که در شرایط فعلی مدعی شده تنها به دنبال راهی برای جدایی و قبول پیشنهاد اروپایی است و حتی اگر باشگاه مبلغ 20 میلیاردی قرارداد نیز به او پیشنهاد دهد، او مسیر خود برای آینده فوتبالی‌اش را در اروپا ترسیم کرده است.
 
قراردادی که طی شش سال 3 میلیارد هم نشد
 علیپور در نیم فصل لیگ چهاردهم به پرسپولیس پیوست با مبلغ 80 میلیون. قرارداد او در فصل بعدی به 180 میلیون افزایش یافت. او در ادامه به درخواست علی اکبر طاهری، مدیرعامل وقت سرخپوشان قراردادش را به مدت 5 فصل تمدید کرد و این در حالی بود که در آن مبالغ تمامی این 5 سال درج شده بود. او در فصل سوم خود 300 میلیون دریافت کرد و در فصل چهارم نیز با توجه به قرارداد 390 میلیونی‌اش، با توجه به دستیابی به عنوان آقای گلی اما 550 میلیون دریافت کرد. در فصل بعد از آن نیز با توجه به عملکردش و درخواست برانکو برای روحیه دادن به این بازیکن، قرارداد 507 میلیونی‌اش با یک متمم به یک میلیارد افزایش یافت. با این حال او در ششمین فصل قراردادش بار دیگر با توجه به پایان آن متمم اکنون با قراردادی 697 میلیونی در این تیم به کار ادامه می‌دهد و این در حالیست که او درخواستی برای افزایش قرارداد نداشته و تنها خواسته او مساعدت باشگاه برای صدور رضایتنامه و حضور در فوتبال اروپاست که باید دید در این فرصت کم این شرایط فراهم خواهد شد یا خیر.