کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بنی‌گانتس: لبنان را به عصر حجر بازمی‌گردانیم!

10 شهريور 1398 ساعت 10:55

گروه بین‌الملل: رئیس سابق ستاد ارتش اسراییل و رقیب انتخاباتی بنیامین نتانیاهو به دبیرکل حزب‌الله لبنان نسبت به پیامدهای بالا گرفتن تنش‌ها در مرزهای اراضی اشغالی هشدار داد و از او خواست با لبنان "مهربان" باشد!


به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، بنی گانتس، رهبر حزب "آبی و سفید" و رقیب اصلی بنیامین نتانیاهو برای نخست وزیری در حساب کاربری خود در توییتر خطاب به سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان نوشت: با لبنان مهربان باش، اجازه نده ارتش اسرائیل آن را به عصر حجر بازگرداند! لبنان مسؤول هرگونه حمله‌ای خواهد بود که از خاک این کشور آغاز شود.

این اظهارات در حالی بیان شد که تنشی میان لبنان و اسراییل از حدود یک هفته قبل شکل گرفته و حزب‌الله اعلام کرده رژیم صهیونیستی قصد حمله پهپادی به ضاحیه جنوبی بیروت را داشته است. بیروت اعلام کرد که پهپادهای یاد شده حامل مواد منفجره بوده و یکی از آنها به دلیل مشکل فنی سرنگون و پهپاد دوم هم منفجر شد. این حمله پهپادی کمی پس از حملات یکشنبه گذشته جنگنده‌های اسرائیلی به منزل یکی از اعضای حزب‌الله لبنان در نزدیکی دمشق و کشته شدن دو تن در این حمله انجام شد. دبیرکل حزب‌الله لبنان در واکنش به این حمله تهدید کرد، پهپادهای اسرائیلی که در حریم هوایی لبنان پرواز می‌کنند، هدف قرار خواهند گرفت.

نصرالله: به قدر کافی موشک نقطه‌زن در اختیار داریم
رهبر جنبش شیعه حزب‌الله لبنان روز شنبه ۳۱ اوت طی سخنانی قاطعانه ادعای اسرائیل را رد کرد که حزبش دارای کارخانه تولید موشک‌های نقطه‌زن در لبنان است. سیدحسن نصرالله، ادعای اسرائیل را "کذب" و "خطرناک" خواند. به گزارش جروزالم پست، با این حال حسن نصرالله گفته است حزب‌الله برای مقابله با اسرائیل به قدر کافی موشک‌های کوچک و بزرگ نقطه‌زن هدایت‌پذیر در اختیار دارد. به گزارش رویترز، این گونه موشک‌های نقطه‌زن که حزب‌الله مدعی است آنها را در اختیار دارد، می‌توانند در یک برخورد جنگی، قدرت نظامی اسرائیل را به چالش بکشند؛ زیرا آنها قادرند زیرساخت‌های اسرائیل را از کار بیندازند. حسن نصرالله در سخنانی خود که از شبکه تلویزیونی حزب‌الله پخش می‌شد تأکید کرد که اسرائیل باید تاوان حمله پهپادی خود به یک مرکز حزب‌الله در بیروت را بپردازد. نصرالله افزود که پاسخ به اسرائیل در دست فرماندهان میدانی است و آنها می‌دانند چه باید بکنند و مرزها کجاست.


کد مطلب: 186630

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/186630/بنی-گانتس-لبنان-عصر-حجر-بازمی-گردانیم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir