به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ساعت ۲۱:۱۹
کد مطلب : ۱۸۶۷۸۳

دانش‌آموزان هنگ‌کنگی مدرسه را تحریم کردند

گروه بین‌الملل: در ادامه تظاهرات مردمی در هنگ‌کنگ، امروز هزاران دانش‌آموز هنگ‌کنگی به این اعتراضات مردمی دموکراسی خواهانه پیوسته و پکن را به چالش کشیدند. همزمان با این موضوع، گفته می‌شود که حضور پلیس ضد شورش در مترو‌های هنگ‌کنگ هم امروز فضا را برای معترضان پر تنش‌تر ساخته بود.
دانش‌آموزان هنگ‌کنگی مدرسه را تحریم کردند
بر اساس گزارش‌های به دست رسیده، امروز دوشنبه ۲ اوت، هزاران دانش‌آموز هنگ‌کنگی با لباس سیاه به تظاهرات دمکراسی خواهانه مردمی در این کشور پیوستند. این دانش‌آموزان با تحریم کلاس‌های درسی خود می‌خواهند روی دولت هنگ‌کنگ فشار بیاوررند. تحریم کلاس‌های درسی دانش‌آموزان هنگ‌کنگی همزمان با روز نخست سال تحصیلی در این کشور آغاز شد. این دانش‌آموزان گفته اند که تحریم کلاس‌های درسی به مدت دو هفته برای اعمال فشار روی دولت چین که از دولت هنگ‌کنگ حمایت می‌کند، ادامه خواهد داشت. دانش‌آموزان هنگ‌کنگی در حالی تصمیم به تحریم کلاس‌های درسی خود گرفتند که در آخر هفته گذشته، اعتراضات مردمی به خشونت کشیده شدند.

در جریان تظاهرات آخر هفته،عده‌ای از معترضان مواد آتش‌زا پرتاب کردند و پلیس هم در پاسخ از گاز اشک‌آور استفاده کرد. یک روز پس از درگیری‌های خشونت‌آمیز دیروز، امروز دانش آموزان هنگ‌کنگی در مقابل دبیرستان‌های خود زنجیر انسانی تشکیل داده و از اعتراضات مردمی در این کشور حمایت کردند. گزارش‌ها هچنین حاکی از درگیر میان ‌پلیس ضد شورش و معتراضان در ایستگاه‌های متروی هنگ‌کنگ هستند. اعتراضات مردمی در هنگ کنگ از ابتدای تابستان امسال در مخالفت با تلاش دولت محلی برای تصویب لایحۀ استرداد مجرمان به چین آغاز شد. این اعتراضات به تدریج به مسائل دیگر کشیده شد و حال به یکی از بزرگترین بحران سیاسی هنگ کنگ از زمان انتقال کنترل این منطقه از بریتانیا به چین در سال ۱۹۹۷ تبدیل شه است.