کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دیزل‌ژنراتور‌اصل‌را‌از‌شرکت‌دیزل‌ژنراتور‌کاشانی‌بخرید

16 شهريور 1398 ساعت 11:37

گروه اقتصادی: دیزل ژنراتور یکی از انواع ژنراتور(مولد برق ) است و توسط موتوری که از سوخت گازوئیل استفاده می‌کند، به کار می‌افتد. به طور کلی می‌توان گفت دیزل ژنراتور یا مولد برق دستگاهی است که از آن برای تولید برق استفاده می‌شود و این دستگاه از یک موتور دیزلی و یک ژنراتور تشکیل شده است.


انواع موتوربرق‌ها با توجه به سوختی که مصرف  می‌کنند به انواع گازوئیلی، بنزینی و گازی تقسیم بندی  می‌شوند. در حقیقت دیزل ژنراتور زیرمجموعه ایی از دستگاه‌های تولید کننده برق است و سوختی که برای آن استفاده  می‌شود، گازوئیل است. به دستگاه مولد برقی  که سوخت آن گاز است ژنراتور گاز سوز و به دستگاه مولد برقی  که سوختش بنزین است، ژنراتور بنزینی  می‌گویند. این دستگاه‌ها برای تامین برق مورد نیاز، نیروی مکانیکی تولید شده را به ژنراتور منتقل  می‌کندو ژنراتور نیروی دریافتی را به برق تبدیل میکند . در عوام و اصلاحا در بازار به  دیزل ژنراتور، موتور برق هم گفته میشود .

 دیزل ژنراتور کاربردهای مختلفی دارد ومعمولا در زمانی که برق به طور موقت قطع  می‌شود، مورد استفاده قرار  می‌گیرد. دیزل ژنراتور در مصارف دائ می‌نیز به کار برده  می‌شوند. دیزل ژنراتورها در ابعاد  و قدرت‌های مختلف تولید  می‌شوند و به طور کلی با توجه به توانی که برای تولید برق دارند  بر حسب کیلو ولت آمپر(KVA) و کیلو وات (KW) تقسیم بندی  می‌شوند. دیزل ژنراتورهایی که  می‌توانند تا ظرفیت 250 کیلو ولت آمپر برق تولید کنند، جزئ دیزل ژنراتورهای کوچک محسوب شده و هم برای تولید برق اضطراری و هم برای تولید برق دائ می‌و حتی در زمان اوج مصرف برق سراسری مورد استفاده قرار  می‌گیرند. بسیاری از وسایل نقلیه بزرگ مانند قطارها و کشتی‌ها، برای تامین برق روشنایی و برای نیروی محرکه از دیزل ژنراتور استفاده  می‌کنند.
دیزل ژنراتور از چند دستگاه اصلی و چند دستگاه جانبی تشکیل  می‌شود که قطعات اصلی آن عبارتند از:

•    موتور که وظیفه به حرکت درآوردن ژنراتور را دارد
•    ژنراتور که در اثر چرخیدن برق تولید  می‌کند
•    کوپله و شاسی که موتور را به ژنراتور وصل  می‌کند
•    سیم کشی و تابلوی کنترل دستگاه

یکی از لوازم مهم  تابلو، برد کنترل است واکثریت  این بردها قابلیت این را دارد که به هنگام قطع برقشبکه سراسری، فرمان اتومات روشن شدن دستگاه دیزل ژنراتور را به سایر قسمتهای تابلو صادر میکند. از دیگر لوازم جانبی میتوان به  باتری همراه با کابل اتصال مربوطه ، منبع اگزوز برای کاهش صدا، لرزه گیر زیر شاسی و غیره اشاره نمود.



دیزل ژنراتور دست دوم
دیزل ژنراتور یکی از مهمترین قسمت‌های کارخانجات و سایر صنایع تولیدی محسوب  می‌شود. بسیاری از کارخانه‌ها به خاطر محدودیت‌های مالی از دیزل ژنراتورهای دست دوم استفاده  می‌کنند زیرا هزینه تهیه آن خیلی پایین است و اگر از یک جای مطمئن خریداری شود، کاربرد یکسانی  با یک دستگاه دیزل ژنراتور اکبند دارد. به همین دلیل دیزل ژنراتورهای دست دوم  می‌توانند با دیزل‌های نو به رقابت بپردازند. بهتر است قبل از خرید دیزل ژنراتور دست دوم، دستگاه توسط یک فرد متخصص تست و سرویس شود تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل پیدا گردد. بعضی از شرکت‌ها نظیرمجموعه تولیدی  دیزل ژنراتور کاشانی  برای انواع دیزل ژنراتور دست دوم  خدمات پس از فروش در نظر  می‌گیرند . این یک مزیت بزرگ برای خریداران محسوب  می‌شود زیرا خدمات آن به صورت دوره ایی ارائه  می‌شود و از بهترین قطعات یدکی برای تعمیر دستگاه استفاده میکنند. به این ترتیب دستگاه عملکرد خوبی خواهد داشت و  می‌توان تا مدت‌ها از آن استفاده بهینه کرد.

دیزل ژنراتورهای دست دوم مجموعه صنعتی کاشانی قبل از این که به فروش برسند، به تعمیرگاه برده  می‌شوند و افراد متخصص تمام قسمت‌ها و قطعات آن را بازبینی  می‌کنند و در صورت لزوم قطعات را تعمیر یا تعویض  می‌کنند و در نهایت دستگاه آزمایش  می‌شود تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل شود. در صورتی که شاسی و اجزای دیگر دستگاه نیاز به رنگ جدید داشته باشند، رنگ  می‌شوند تا فاقد هرگونه ایراد باشند و در انتها در  زمان تحویل به مشتری، دستگاه دیزل ژنراتور تست ، تحویل و گارانتی  می‌شود. بسیاری از کارخانه‌های تازه تاسیس برای شروع کار خود از دیزل ژنراتورهای دست دوم استفاده  می‌کنند چون هم مقرون به صرفه است و هم گاهی نوع دست دوم و کارکرده آن ازبعضی  دستگاه‌های جدید بی کیفیت  خیلی بهتر و بیشتر کار خواهد کرد.

دیزل ژنراتور موتور سازان تبریز
شرکت موتور سازان تبریز یکی از تولید کنندگان دیزل مورد استفاده در دیزل ژنراتور است و در این زمینه با استفاده از تکنولوژی روز و افراد متخصص نمونه موفقی از اجرای شعار تولید ملی در ایران میباشد .شرکت موتور سازان تبریز، موتورهای دیزل را در توان‌های مختلف و مدل‌های مختلف در اختیار مشتریان در ایران و سایر کشورها قرار  می‌دهد. موتور دیزل‌های این شرکت ساخته شده از قطعات مرغوب و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.
شرکت موتورسازان تبریز به عنوان بزرگترین دیزل ساز ایران با داشتن تجهیزات و امکانات لازم در ساخت و تولید انواع موتورهای دیزل سه، چهار و شش سیلندر  از 30 الی 150 اسب بخار پیشتاز است و دیزلهای فوق در زمینه تولید دیزل ژنراتور، ماشین‌های کشاورزی، ماشین آلات صنعتی و همچنین ماشین آلات راه سازی کاربرد دارد. این شرکت همچنین تامین کننده بخش بزرگی از واحدهای صنعتی در بخش نیروی محرکه است. لذا مدیریت دیزل ژنراتور کاشانی همواره نسبت به تولید انواع دیزل ژنراتور موتورسازان تبریز اقدام نموده و  تمام محصولات خود را گارانتی کرده و به مدت 15 سال خدمات پس از فروش به مشتریان خود ارائه  می‌دهد. شرکت موتور سازان تبریزدرسال 1371 از شرکت مادر خود (تراکتورسازی ایران) جدا شده و بصورت مستقل  شروع به فعالیت کرده است و در این مدت نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش موتورهای دیزل را در کل ایران جهت مشتریان خود گسترش داده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت دیزل ژنراتور،  می‌توانید با دیزل ژنراتور کاشانی تماس بگیرید.


کد مطلب: 187131

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/187131/دیزل-ژنراتور-اصل-را-از-شرکت-دیزل-ژنراتور-کاشانی-بخرید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir