به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ساعت ۲۱:۴۶
کد مطلب : ۱۸۷۱۸

احمدخاتمی:وزارت​خارجه توی​دهن​آمریکابزند

گروه سياسي:یک عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قمبا بیان این‌که «تا شیطنت آمریکا هست شعار مرگ بر آمریکا نیز پابرجاست» گفت: امروز وادادگان سیاسی در کشور از داخل و خارج قصد دارند نفرت از آمریکا را از مردم ما بگیرند.
احمدخاتمی:وزارت​خارجه توی​دهن​آمریکابزند
آیت‌الله سیداحمد خاتمی در اختتامیه همایش بین‌المللی غدیرشناسی در جهرم با اشاره به ضرورت پاسداری از حریم غدیر اظهار کرد: عید غدیر از همه اعیاد برتر است و حضرت علی(ع) محبوب خدا و انبیا و حضرت رسول(ص) می‌باشد، بیش از 300 آیه و حدیث در وصف غدیر داریم که مدال افتخار علی(ع) به شمار می‌رود. خدا به وجود علی(ع) افتخار می‌کند و درود خداوند بر پدران و مادران ما که مارا به محبت علی(ع) آشنا کردند.وی با اشاره به فلسفه غدیر خاطرنشان کرد: روز عید غدیر باید شادی کنیم؛ زیرا در خصوص هیچ عیدی این چنین تاکید بر شادی نشده است و در هنگام عیدغدیر همه باید عیدی بدهند.وی تاکید کرد: باید در مساله غدیر در جامعه بیش از پیش هیاهو و آگاه‌سازی راه بیاندازیم؛ زیرا در روایات آمده دو عالم شیعه و اهل سنت باهم بحث می‌کردند؛ عالم غیرشیعه سوال کرد چرا شیعه برای شهادت 72 تن هرسال مراسم دارد و دست از این اقدام بر نمی‌دارید؟ عالم شیعه جواب داد یکبار اشتباه کردیم و برای غدیر این کار را نکردیم بس است.

امام جمعه موقت تهران سومین راه پاسداشت غدیر را پاسداری از فرهنگ غدیر دانست و افزود: امام خمینی(ره) می‌فرماید غدیر یک روز نیست بلکه باید همیشه غدیر باشد و در همه زمان‌ها باید بیعت با حضرت علی(ع) صورت گیرد؛ زیرا فرهنگ غدیر فرهنگ مقاومت است و بیعت غدیر با ولایت همراه هم آمده است.وی تاکید کرد: ما سنگر امروز علی(ع) را رها نمی‌کنیم دشمنان این ملت می‌خواهند مردم سنگر علی(ع) رها شود اما کور خواندند؛ بیدار باشید امروز خطی در جریان است که سر خط در خارج، میانه و وسط آن داخل کشور است این خط می‌خواهد نفرت از آمریکا و استکبار را از جان مردم بگیرند که این‌ها وادادگان سیاسی هستند.وی اظهار کرد: اوباما با کمال وقاحت می‌گوید همه گزینه‌ها حتی گزینه نظامی روی میز است. این وادادگی است، شرمن طرف آمریکایی مذاکرات گفته فریب و نیرنگ در خون ایرانی‌ها هست ما از وزارت خارجه می‌خواهیم توی دهن این‌ها بزند. برخی به جای آن‌که در روزنامه‌ها بگویند سخن این آمریکایی بد ترجمه شده باید تو دهنش بزنند و از نمایندگان ملت می‌خواهیم به آمریکایی‌ها پیام بدهند روز به روز نفرت مردم ایران افزوده می‌شود.این عضو جامعه مدرسین تاکید کرد: تا شیطنت آمریکا هست شعار مرگ برآمریکا هم پابرجاست و ما در صحنه جهاد حضور داریم.

وی هشدار داد: مراقب باشید، مساله هسته‌یی موضوع اصلی نیست؛ اگر این مساله نیز حل شد، فردا مشکل حقوق بشری راه می‌اندازند که یکی از مفاد کنوانسیون آن تاکید دارد همانطور که مرد حق دارد 4 زن بگیرد، باید زن نیز حق داشته باشد 4 مرد برای خود اختیار کند.وی تصریح کرد: امروز محور اعتدال در کشور تنها مقام معظم رهبری هستند و همه باید از ایشان تبعیت کنند. جای خوشحالی دارد در هنگام رای اعتماد همه وزرای پیشنهادی تاکید بر اصل حمایت از رهبری داشتند.خاتمی خاطرنشان کرد: مسوولین ما همه قصد خدمت دارند و اساس هم همین است اما خطا و اشتباه غیر از این می‌باشد زیرا فریبکاری در ذات آمریکایی‌ها همیشه بوده و خواهد بود.
مرجع : ايسنا