کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس معرفی شدند

20 شهريور 1398 ساعت 0:17

گروه فناوری: شركت آمریكایی «اپل» رسما از پرچم‌داران نسل جدید آیفون به نام‌های آیفون ۱۱ پرو و آیفون پرو مکس  پرده‌برداری کرد که به ترتیب از نمایشگر ۵.۸ و ۶.۵ اینچی اولد بهره می‌برند.


با وجود برخی تفاوت‌ها، این دو گوشی تا حد زیادی مشابه آیفون XS و آیفون XS مکس هستند و در این میان، دوربین سه‌گانه مهم‌ترین مشخصه این گوشی‌ها محسوب می‌شود.
آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس معرفی شدند
در کنار این دو پرچم‌دار، اپل از جانشین آیفون XR به نام آیفون ۱۱ هم رونمایی کرد. به گفته مدیرعامل اپل، این دو مدل آیفون ۱۱ پرو برای کاربرانی طراحی و ساخته شده که به دنبال پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های موجود هستند. پنل پشتی مات است این گوشی‌ها در رنگ‌های سبز، خاکستری، نقره‌ای و طلایی عرضه می‌شوند.
اپل همچنین برای نمایشگر این گوشی‌ها، از پنل‌های بهتری استفاده کرده که حداکثر روشنایی آن‌ها به ۱۲۰۰ نیت می‌رسد و نسبت کنتراست آن هم ۲ میلیون به ۱ است و در ضمن ۱۵ درصد مصرف بهینه‌تری هم دارند. اپل از این نمایشگر به عنوان سوپر رتینا XDR یاد می‌کند که یادآور مانیتور Pro Display XDR است که چند ماه قبل معرفی شد.
آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس معرفی شدند
مانند آیفون ۱۱، هر دو مدل پرو نسل جدید آیفون هم از تراشه A13 Bionic بهره می‌برند که طبق ادعای اپل، در زمینه سرعت پردازنده و پردازنده گرافیکی در گوشی‌های هوشمند بی‌رقیب است. در ضمن اپل به بهبود قابل توجه عملکرد یادگیری ماشینی این تراشه هم اشاره کرد که نسبت به نسل قبلی ۲۰ درصد سریع‌تر و ۱۵ درصد بهینه‌تر عمل می‌کند. اپل می‌گوید به لطف تمام بهینه‌سازی‌های صورت گرفته، آیفون ۱۱ پرو ۵.۸ اینچی نسبت به نسل قبلی تا ۴ ساعت عمر باتری بیشتر به ارمغان می‌آورد و عمر باتری آیفون ۱۱ پرو مکس هم نسبت به نسل قبلی تا ۵ ساعت بیشتر شده است.
آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس معرفی شدند
ماژول دوربین این دو گوشی، به دلیل اندازه بزرگی که دارد بخش قابل توجهی از پنل پشتی را اشغال کرده است. در کنار دوربین واید و دوربین تله‌فوتو که در نسل قبلی هم شاهد آن‌ها بودیم، این دو گوشی حالا از یک دوربین جدید ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید با زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای بهره می‌برند. دوربین تله‌فوتو هم در نسل جدید مبتنی بر دیافراگم F/2.0 است که به گفته اپل، می‌تواند تا ۴۰ درصد نور بیشتری نسبت به دوربین آیفون XS دریافت کند. مانند آیفون ۱۱، در مدل‌های پرو هم در پنل جلویی سنسور ۱۲ مگاپیکسلی تعبیه شده که می‌تواند ویدیوهای ۴K و اسلوموشن را ضبط کند. در ضمن باید خاطرنشان کنیم که هر سه دوربین اصلی از توانایی ضبط ویدیوهای ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه بهره می‌برند.
ویژگی‌های فیزیکی دوربین سه‌گانه دو مدل آیفون ۱۱ پرو فقط بخشی از داستان است. اپل حالا توجه ویژه‌ای به بخش نرم‌افزاری دوربین نشان داده و با ارائه‌ی حالت شب قصد دارد با گوشی‌های اندرویدی رقابت کند. این قابلیت در محیط‌های تاریک به‌صورت خودکار فعال می‌شود و بر اساس تصاویری که در مراسم معرفی نشان داده شد، به نظر می‌رسد اپل در این زمینه تا حد زیادی موفق ظاهر شده است.
اپل همچنین از قابلیت جدیدی در راستای عکاسی محاسباتی به نام Deep Fusion هم رونمایی کرد که در مجموع ۹ عکس را با استفاده از دوربین سه‌گانه ثبت و سپس با بهره‌گیری از یادگیری ماشینی، این تصاویر ترکیب می‌شوند تا در نهایت عکس دارای کیفیت بیشتر و نویز کمتر خلق شود. البته این قابلیت از همان ابتدا برای کاربران ارائه نمی‌شود و بهره‌گیری از آن مدتی بعد از طریق آپدیت نرم‌افزاری برای کاربران این دو گوشی امکان‌پذیر می‌شود. در ضمن در این مراسم، نسخه جدید اپلیکیشن Filmic Pro هم نشان داده شد که به گوشی‌های آیفون ۱۱ پرو اجازه می‌دهد به‌صورت همزمان از طریق دوربین‌های اصلی و دوربین سلفی فیلمبرداری کند. البته احتمالا اپلیکیشن پیش‌فرض iOS نمی‌تواند چنین کاری را انجام دهد. از دیگر ویژگی‌های جدید، می‌توانیم به بهبود سیستم تشخیص چهره فیس آی‌دی اشاره کنیم که حالا زاویه‌های وسیع‌تری را پوشش می‌دهد. در ضمن دو مدل آیفون ۱۱ پرو همراه با شارژ ۱۸ واتی عرضه می‌شوند. قیمت مدل پایه آیفون ۱۱ پرو ۹۹۹ دلار است و برای خرید مدل پایه آیفون ۱۱ پرو مکس باید مبلغ ۱۰۹۹ دلار بپردازید که مدل پایه هر دو گوشی از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. پیش‌فروش این گوشی‌ها از ۱۳ سپتامبر آغاز می‌شود و از ۲۰ سپتامبر روانه‌ی بازار خواهند شد.
اپل واچ 5 با تغییرات صِرف در سخت‌افزار معرفی شد
اپل در رویداد معرفی آیفون‌های جدید، اپل‌واچ ۵ را با برخی بهبود‌های سخت‌افزاری رونمایی کرد.
از ابتدای معرفی اپل‌واچ، این ساعت هوشمند به‌سرعت توانست خود را در دل کاربران جای دهد و خود را در رتبه‌ی نخست پرفروش‌ترین ساعت‌های مچی جهان قرار دهد؛ اتفاقی که با حضور بازیگران کهنه‌کاری چون ساعت‌سازان سوئیسی، در نظر بسیاری از کارشناسان ناممکن دیده می‌شد.
آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس معرفی شدند
سال گذشته کوپرتینونشین‌ها با بهبود طراحی ظاهری و ارتقای قابلیت‌های سخت‌افزاری در اپل‌واچ ۴ توانستند به موفقیت چشمگیری دست پیدا کنند؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از صاحب‌نظران، عرضه‌ی اپل‌واچ ۴ را به انقلابی بی‌صدا تشبیه کردند. حال یک‌ سال از آن زمان گذشته و اپل در رویدادی که امروز برای معرفی آیفون‌های جدید برگزار کرد، اپل‌واچ ۵ را معرفی کرد؛ دستگاهی که اگرچه مانند نسل قبلی تغییرات ظاهری چشمگیری نکرده است، ازحیث سخت‌افزاری بهبود‌هایی به‌ارمغان آورده است. از تغییرات جدید اپل‌واچ ۵ می‌توان به نمایشگری با نرخ تازه‌سازی متغیر و قابلیت صفحه‌نمایش همیشه‌روشن (Always On-Display) و قطب‌نمای داخلی اشاره کرد. همچنین اپل درکنار قابلیت‌های اشاره‌شده، رنگ‌های جدیدی با بدنه‌ی تیتانیومی و سرامیکی روانه‌ی بازار خواهد کرد.
آیپد 10.2 اینچی و ۳۲۹ دلاری اپل رونمایی شد
اپل دقایقی پیش در رویدادی جدیدترین نسل تبلت خود را رونمایی کرد. آیپد جدید اپل از نمایشگر ۱۰.۲ اینچی و تراشه‌ی A10 فیوژن بهره می‌برد. در این مراسم، اپل اعلام کرد آیپد ۱۰.۲ اینچی اولین عضو از خانواده‌ی تبلت‌های نسل هفتمی این شرکت است که انتظار می‌رود در ماه‌های آینده رونمایی سایر نسخه‌های آن را شاهد باشیم. آیپد ۱۰.۲ اینچی و ۳۲۹ دلاری را باید جایگزین آیپد ۹.۷ اینچی قبلی بدانیم که در رده‌ی تبلت‌های پایین‌رده قرار می‌گیرد.
آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس معرفی شدند
هرچند تراشه‌ی A10 فیوژن از تراشه‌ی A10X فیوژن به‌کاررفته در دومین نسل از آیپد پرو ضعیف‌تر است، برای تأمین قدرت پردازشی تبلت پایین‌رده قدرت کافی دارد. با توجه به شایعات ماه‌های گذشته، انتظار می‌رفت اپل نسل جدید تبلت‌های خود را در ماه‌های آینده، به‌ویژه در مراسم اکتبر، رونمایی کند؛ ولی این‌چنین نشد و کوپرتینویی‌ها در مراسم سپتامبر، اولین عضو از خانواده‌ی تبلت‌های نسل هفتمی را رونمایی کردند. نسل جدید تبلت اپل از قلم نسل اول اپل درکنار کیبورد هوشمند این شرکت پشتیبانی می‌کند. بنابر اعلام اپل، آیپد ۱۰.۲ اینچی اولین‌بار از بدنه‌ای ساخته شده که در آن کاملا از آلومینیوم بازیافتی استفاده شده است.
هنوز مشخص نیست اپل در جدیدترین تبلت خود از چه پورتی استفاده کرده است. با توجه به حاشیه‌ی بالای نمایشگر و وجود حسگر اثرانگشت، به‌نظر می‌رسد همچنان باید استفاده از پورت لایتنینگ در این تبلت را شاهد باشیم؛ حال‌آنکه پشتیبانی از لوازم جانبی سری آیپد‌های پرو، این شائبه را ایجاد کرده که شاید در آیپد ۱۰.۲ اینچی از درگاه USB از نوع C استفاده شود. باید به انتظار بنشینیم تا جزئیات بیشتری از قابلیت‌ها و مشخصات فنی آیپد ۱۰.۲ اینچی و ۳۲۹ دلاری اپل منتشر شود. البته باید به این نکته اشاره کنیم که نسل اول قلم اپل برای شارژشدن به اتصال فیزیکی نیاز دارد و این اتصال نیز ازطریق پورت لایتنینگ برقرار می‌شود.
اپل تی‌وی پلاس از ۱۰ آبان ماه با هزینه ماهیانه ۴.۹۹ دلار ارائه می‌شود
سرویس استریم اپل تی‌وی پلاس از یکم نوامبر یا ۱۰ آبان ماه با هزینه‌ی ماهیانه‌ی ۴.۹۹ دلار در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. اپل امروز در رویداد معرفی آیفون‌های جدید خود از سرویس Apple TV Plus رونمایی و زمان عرضه‌ی آن را یکم نوامبر یا دهم آبان‌ ماه اعلام کرد. هزینه ماهیانه‌ی ۴.۹۹ دلاری سرویس استریم اپل شامل دسترسی خانواده می‌شود و اگر یکی از آیفون‌های جدید یا آیپد یا اپل‌تی‌وی این شرکت را خریداری کنید اشتراک یک‌ساله‌ی مجانی از سرویس اپل‌ تی‌وی پلاس را هدیه خواهید گرفت.
آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس معرفی شدند
کاربرانی که ابزارهای جدید اپل را خریداری می‌کنند سه ماه فرصت خواهند داشت تا سرویس هدیه‌ی اپل‌ تی‌وی‌ پلاس را فعال کنند. اپل امکان استفاده از یک سرویس اپل تی‌وی پلاس بین ۶ نفر از اعضاء خانواده را می‌دهد. هر کدام از اعضاء خانواده باید با اپل‌آی‌دی و رمز عبور اختصاصی خود به سرویس متصل شده و از آن استفاده کنند. هزینه‌ی ۴.۹۹ دلاری این سرویس نیز به‌صورت خودکار از حساب بانکی کاربر برداشت می‌شود.
هزینه‌ی ماهیانه‌ی ۴.۹۹ دلاری سرویس استریم اپل، پایین‌تر از دو رقیب اصلی آن یعنی نت‌فلیکس و دیزنی پلاس است. اشتراک محبوب نت‌فلیکس برای کاربران ماهیانه ۱۲.۹۹ دلار و دیزنی پلاس ماهیانه ۶.۹۹ دلار هزینه به همراه دارد.
اما مهم‌ترین مسئله در سرویس‌های استریم ویدئو، محتوای آن‌ها است. سرویس اپل‌تی‌وی پلاس در حال حاضر از نظر تعداد و تنوع محتوا در حد و اندازه‌ی رقبای خود نیست و تنها چند سریال کلیدی شامل Reese Witherspoon و The Morning Show و Hailee Steinfeld's را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این در حالی است که در نت‌فلیکس هزاران قسمت از سریال‌های متنوع در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. شاید دلیل قیمت‌گذاری پایین اپل برای این سرویس نیز تنوع کم سریال‌ها در شروع کار باشد.
اپل به کاربران وعده‌ی محتوای اختصاصی را نیز داده است. گزارش شده که این شرکت، بودجه‌ی اولیه‌ی یک میلیارد دلاری را برای ساخت محتوای اختصاصی خود در نظر داشته ولی این مبلغ را به ۶ میلیارد دلار افزایش داده است. پیش از این شایعاتی درباره‌ی نحوه‌ی انتشار قسمت‌های مختلف سریال‌ها در سرویس اپل‌تی‌وی پلاس منتشر شده بود که براساس این شایعات، اپل برخلاف نت‌فلیکس تمام قسمت‌های یک سریال را یکجا منتشر نخواهد کرد و قصد دارد هر هفته یک قسمت از سریال‌ را در اختیار کاربران قرار دهد. این همان روشی است که دیزنی در سرویس دیزنی پلاس و آمازون در آمازون پرایم خود بکار می‌گیرد.


کد مطلب: 187332

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/187332/آیفون-۱۱-پرو-مکس-معرفی-شدند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir