به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۴۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : ۱۸۷۶۷

کتاب جدید آستریکس و اوبلیکس به بازار آمد

گروه فرهنگي ادبي: تازه‌ترین قسمت مجموعه کتاب‌های مصور «آستریکس» پس از هشت سال به بازار آمد و انتظار می‌رود میلیون‌ها نسخه از آن فروخته شود.
کتاب جدید آستریکس و اوبلیکس به بازار آمد
پس از ماه‌ها انتظار، پنج میلیون نسخه از کتاب «آستریکس و پیکت‌ها» (Asterix and the Picts) - که سی و پنجمین قسمت این سری کتاب‌ مصور فرانسوی است - در 15 کشور و به 23 زبان توزیع شد.آستریکس و وردست چاق و قدرتمند او اوبلیکس در «آستریکس و پیکت‌ها» برای اولین بار به اسکاتلند عصر باستان می‌روند.پدیده «آستریکس» حتی پس از مرگ نویسنده آن رنه گوسینی در 1977 ادامه پیدا کرد. او و دوست هنرمندش آلبرتو اودرزو این مجموعه را در 1959 خلق کردند.

تازه‌ترین کتاب مجموعه «آستریکس» حاصل کار ژان-ایو فری نویسنده و دیدیه کانراد و اولین کتاب این مجموعه است که یکی از خالقان اولیه در تهیه آن نقش نداشته‌اند.دو میلیون نسخه از کتاب «آستریکس و پیکت‌ها» در فرانسه و سه میلیون نسخه دیگر آن برای خواننده‌های غیرفرانسوی منتشر شد.حدود 352 نسخه از مجموعه «آستریکس» در سراسر دنیا به فروش رسیده و این مجموعه به 110 زبان ترجمه شده است. «آستریکس» پرفروش‌ترین کتاب مصور دنیاست. تاکنون چهار فیلم زنده از روی «آستریکس» ساخته شده است. داستان‌ مجموعه کتاب‌های «آستریکس» در دهکده‌ای از نژاد گل روی می‌دهد که با رومی‌های اشغال‌گر مبارزه می‌کنند.
مرجع : خبرآنلابن