کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جنتی: مراجع نظرواحدی‌درباره تکخوانی‌ندارند

3 آبان 1392 ساعت 16:47

گروه فرهنگي:‌ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در باره مباحث مطرح شده پیرامون تک خوانی زنان اظهار داشت: بعضی از مراجع تقلید گفته اند تک خوانی خانم ها اگر موجب مفسده نباشد ایرادی ندارد و الان بین مراجع هم، نظر واحدی درباره تک خوانی خانم ها وجود ندارد.


علی جنتی در حاشیه مراسم رونمایی از نهج البلاغه مطلا در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگاران افزود که هر کس در اظهار نظر شخصی خود در این باره آزاد است. مباحث مربوط به تک خوانی زنان، پس از آن در جامعه پررنگ شد که داریوش پیرنیاکان رییس سابق خانه موسیقی از مراجع خواسته بود تا دلایل حرام بودن آن را بگویند. این سخنان وی واکنش های متعددی را به دنبال داشت و سرانجام به استعفای وی از این سمت انجامید.

در همين زمينه، آیت الله ناصر مکارم شیرازی از اظهارنظر برخی مسئولان وزارت ارشاد در حمایت از تک خوانی زنان انتقاد کرد و گفت: «وزارت ارشاد بداند تکرار این کار ها سبب می شود که مردم فاصله بگیرند.» این مرجع تقلید در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، این طرز سخن گفتن مسئولان وزارت ارشاد را بی سابقه دانست. داریوش پیرنیاکان، دبیر و سخنگوی سابق خانه موسیقی هفته گذشته از مراجع تقلید خواسته بود توضیح دهند که چرا موسیقی را حرام اعلام کرده و مخالف تک خوانی زنان هستند.

پیرنیاکان ابراز عقیده کرده بود که 34 سال است در عرصه موسیقی زمستان است و خواسته مهم خانه موسیقی پخش شدن صدای زنان است. به دنبال این اظهار نظرات، خانه موسیقی اعلام کرد که سخنان داریوش پیرنیاکان نظرات شخصی وی بوده و دیدگاه رسمی خانه موسیقی نیست و به دنبال آن، پیرنیاکان از سمت خود استعفا داد.  علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در پاسخ به پرسشی درباره حکم شرعی صدای خوانندگان زن اظهار داشت: «طبق نظر مراجع اگر صدای تک خوان ها موجب مفسده نباشد، ایرادی ندارد.»


کد مطلب: 18808

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/18808/جنتی-مراجع-نظرواحدی-درباره-تکخوانی-ندارند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir