به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۳۰ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۱۸۸۱۰۰
​​​​​​​افشاگری دو فعال رسانه‌ای درخصوص مافیای خودرو

كشف۱۲۰شمش طلا در خانه عوامل دو نماینده!

كشف۱۲۰شمش طلا در خانه عوامل دو نماینده!
گروه اقتصادی: محمد مساعد - فعال مطبوعاتی- در توییتی نوشت: در خانه عوامل دو نماینده مجلس که علاوه بر پولشویی، با رانت رؤسای خود محصولات سایپا را دلالی می‌کردند بیش از ۱۲۰ شمش طلا کشف شده است!



توییت‌های یاشار سلطانی درخصوص مافیای خودرو

یاشار سلطانی دیگر فعال مطبوعاتی نیز در صفحه توئیتر خود در طی ۷ رشته توئیت نوشت:
ماجرای آن ۲نماینده مجلس که دستگیر شده بودند یادتان است؟ تعداد نمایندگان درگیر در پرونده بیشتر است اما فقط ⁧عزیزی⁩ نماینده ابهر و ⁧احمدی⁩ نماینده زنجان دستگیر شده‌اند. (كه دو روز بعد آزاد شدند)
بدلیل انحراف در رسیدگی به پرونده آنها در ⁧هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان⁩ بخشی از اتهامات را منتشر می‌کنم
پرونده این نمایندگان مجلس در ⁧هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان⁩ ⁩ به انحراف کشیده شده است و این هیات ⁧دخالت⁩، ⁧واسطه گری⁩ و ⁧دلالی⁩ این افراد را در جزء وظایف نمایندگی تشخیص داده است.
البته پرونده آنها فقط موضوع خودرو نیست.
بر اساس برخی گزارشات رسمی حجم واسطه‌گری این افراد ۱۷۰۰۰ خودرو بوده و این روند از سال ۹۳ و ۹۴در دوره جمالی‌نژاد در ⁧سایپا⁩ که در حال حاضر دستگیر شده ادامه داشته.
بر اساس گزارش وزارت اطلاعات، عزیزی در مقاطعی حتی وزیر صنعت را برای تمدید این قراردادها تهدید به استیضاح هم کرده بود.
آنها در ایجاد زمینه برای فروش ۱۷۰هزار خودرو خارج از ضوابط و تنها به ۱۵نفر توسط ⁧سایپا⁩ دخالت کرده‌اند. تعدادی از این ۱۵ نفر حتی مجوز نمایندگی ندارند. مثلا فردی بنام ⁧وحید بهزادی⁩ از شیراز که بیشتر این خودروها به او داده شده. آنهم تعهدی و بدون پرداخت و با تسهیلات و امتیازات ویژه
وحید بهزادی⁩ و ⁧نجوا لاشیدی⁩ که از دستگیرشدگان شبکه های هرمی در دهه ۸۰ و ۹۰ بودند، و در پرونده خودورها به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور و پولشویی دستگیر شده‌اند. آنها در پرونده چندصد کیلویی طلا و شمش هم با این نمایندگان همکاری داشته اند.
در پرونده خرید و فروش ⁧شمش⁩ و ⁧طلا⁩ رد پای ۳ نفر با نام‌های ⁧وحید بهزادی⁩، ⁧احسان دهقانی⁩ و ⁧نجوا لاشیدی⁩ دیده می‌شود.
در یکی از پرونده‌ها فقط از یک فرد تعداد ۲۰۰ شمش طلا خریداری می‌شود که در بازرسی از محل اقامت متهامان ۱۲۰ شمش کشف می‌شود.
برخی وجوه پرداخت شده بابت این شمش ها با ⁧عابربانک⁩ ⁧محمد عزیزی⁩ و ⁧فریدون احمدی⁩ که در اختیار متهمان بوده صورت گرفته. ‏آیا این موارد هم جزو ⁧وظایف نمایندگی⁩ بوده؟
در مورد برخی نماینده‌ها که با پاس سیاسی به واردات چند صد کیلو طلا به کشور اقدام کرده‌اند اطلاعات بیشتری می‌توان داد.
برچسب ها: پولشویی