به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ساعت ۱۹:۴۸
کد مطلب : ۱۸۸۱۱

با تامين اعتبار، قیمت لبنیات افزایش نمی​یابد

گروه اقتصادي: مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران اظهار داشت: براساس مذاکرات دامداران با مسئولان دولت و مجلس، مقرر شد بانک مرکزی تا دو میلیارد دلار اعتبار برای تامین نهاده‌های دامداران اختصاص دهد.
با تامين اعتبار، قیمت لبنیات افزایش نمی​یابد
سعيد سلطاني گفت: قرار است بانک مرکزی دو میلیارد دلار اعتبار برای تامین نهاده‌های دامداران اختصاص دهد و بر این اساس می‌توان پیش‌بینی کرد قیمت لبنیات تا پایان سال افزایشی نداشته باشد.مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران افزود: میزان ارز مورد نیاز برای تامین خوراک دام و طیور سالانه 4 میلیارد دلار است اما با این توجیه که نیمی از سال سپری شده است 2 میلیارد دلار در نظر گرفته‌اند.

وی گفت: با قیمت‌های فعلی نهاده در بازار اگر بخواهیم تولید کننده متضرر نشود، باید 28 درصد شیر و 17 درصد قیمت سایر لبنیات در بازار اضافه شود.سلطانی در پاسخ به اینکه اگر دو میلیارد دلار برای تامین علوفه تخصیص یابد، قیمت‌ لبنیات کاهش می‌یابد؟ گفت: اگر این میزان ارز اختصاص یابد تنها از افزایش فعلی قیمت نهاده در بازار جلوگیری خواهد کرد در حالی که با شرایط فعلی باید قیمت شیر و لبنیات افزایش یابد.در این میان معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی گفت: هر گونه نرخ جدید قیمت شیر را ستاد تنظیم بازار تصمیم‌گیری خواهد کرد.
مرجع : فارس

۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۲۱:۰۰
فعلا که افزایش یافته مگه قرار بود از این گرون تر هم بشه؟؟؟ (154360)