کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هفته چهاردهم لیگ برتر؛

استقلال دوبار به تور زد، فولاد دوبار به تیر

3 آبان 1392 ساعت 21:28

گروه ورزشی: تیم فوتبال استقلال که چند بازی عقب افتاده دارد به وعده ای که سرمربی اش داده بود عمل کرد و با پیروزی برابر صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر خود را به تیم‌های بالانشین نزدیک کرد. این پیروزی در حالی رقم خورد که امیر قلعه نویی قبل از این وعده داده بود تیمش در دیدار با فولاد استارت قهرمانی را بزند.


دومین دیدار روز دوم از هفته چهادرهم رقابتهای لیگ برتر فوتبال را تیم‌های استقلال و فولاد برگزار کردند. در این دیدار که به قضاوت حسین زرگر در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد تیم استقلال با دو گل صدرنشین لیگ را شکست داد. جواد نکونام در دقیقه 18 روی یک ضربه پنالتی و آندرانیک تیموریان در دقیقه 45 برای استقلال گل زدند. بازی استقلال و فولاد تقریبا دو نیمه متفاوت داشت. در نیمه نخست هر دو تیم بازی سرعتی و تهاجمی را به نمایش گذاشتند که نتیجه از آن استقلال شد ولی در وقت دوم شاگردان قلعه‌نویی به حفظ نتیجه پرداختند و فولادی‌ها نیز فضاهای کمتری را در قیاس با نیمه نخست در اختیار داشتند تا بتوانند از برنامه های خود را پیاده کنند.

نخستین جرقه مسابقه را فولاد زد. در دقیقه چهارم بود که شریفات از جناح چپ فرار کرد و ضربه پای چپ او را رحمتی با واکنشی خوب به کرنر فرستاد. یک دقیقه بعد مجیدی فرصتی عالی را از دست داد. کاپیتان استقلال در یک ضد حمله توپ را به بالای دروازه زد تا این موقعیت خوب از دست برود. در دقیقه هشتم بازی نیز شریفات پاس خوبی را برای سروش رفیعی مهیا کرد که توپ از این بازیکن فاصله گرفت و به رحمتی رسید. در دقیقه 18 بازی استقلال صاحب یک ضربه پنالتی شد. نظری از گوشه راست 18 قدم خالدی را جای گذاشت که مدافع حریف روی او مرتکب خطا شد. جواد نکونام این توپ را در گوشه راست دروازه علی سلیمی جای داد تا استقلال از صدرنشین لیگ پیش بیافتد.

فولاد که پس از این گل میانه میدان را در اختیار داشت در دقیقه 22 بازی یک فرصت خوب را روی ضربه سر عبدالله کرمی از دست داد. در ادامه بازی سرعت خوبی را پیدا کرد و پس ار چند فرصت نصفه و نیمه روی دروازه‌ها، استقلال در دقیقه 34 روی ضربه محکم صادقی تا آستانه گل دوم هم پیش رفت که کرمی با ضربه سر توپ را از روی خط دروازه دفع کرد. فولادی‌ها در دقیقه 38 تیر دروازه استقلال را به لرزه در آوردند. چاوز از فاصله 35 متری با شلیکی سهمگین تیر عمودی دروازه رحمتی را لرزاند. در این صحنه رحمتی تنها نظاره‌گر اصابت توپ به دروازه خودش بود! این بازیکن برزیلی در دقیقه 43 نیز شانس خود را از فاصله دور امتحان کرد که ضربه وی زاویه لازم را نداشت و در اختیار رحمتی قرار گرفت. در حالی که دو تیم در وقت های اضافه نیمه اول به کار خود ادامه می دادند آندرانیک تیموریان از روی یک ضربه ایستگاهی به زیبایی دروازه فولاد را برای دومین بار باز کرد.

با شروع نیمه دوم تیم فولاد سراپا حمله شد و استقلال را کاملا در زمین خود حبس کرد. در دقیقه 55 بازی شریفات از زاویه بسته تیر دروازه استقلال را به لرزه در آورد تا نفس در سینه هواداران استقلال حبس شود. شریفات که در این نیمه به جناح راست رفته بود با سرعت خود در این لحظات نوری را کاملا آزار داده بود. قلعه‌نویی در دقیقه 70 بازی نیکبخت را جای مجیدی به میدان فرستاد تا این بازیکن در جناح چپ برای مهار شریفات به نوری کمک کند که البته تماشاگران این تیم چندان از حضور نیکبخت در زمین استقبال نکردند و جالب اینکه نیکبخت هم کار موثری را انجام نداد.

فولاد در ادامه کار توپ و میدان را بیشتر در اختیار داشت و تلاش زیادی برای جبران یکی از گل‌ها داشت اما تجمع آبی‌پوشان در پشت محوطه جریمه خودی فضاها از این تیم گرفته بود تا حملات این تیم تا پشت محوطه جریمه استقلال ادامه یابد. در دقیقه 85 بازی شوت راه دور کلانتری به شکل خطرناکی از کنار دروازه رحمتی به خارج رفت تا این موقعیت هم برای صدرنشین لیگ بی‌ثمر بماند و استقلال این دیدار را با برد پشت سر بگذارد. استقلال با این برد 19 امتیازی شد و در رده ششم جدول رده‌بندی قرار گرفت. شاگردان قلعه‌نویی در صورتی که سه بازی معوقه خود را با برد پشت سر بگذارند می‌توانند به صدر جدول رده‌بندی صعود کنند. فولاد با 26 امتیاز همچنان صدرنشین لیگ است. استقلال در این دیدار با ترکیب مهدی رحمتی، پژمان منتظری، امیر حسین صادقی، هاشم بیک‌زاده، پژمان نوری، آندو تیموریان، جواد نکونام، ساموئل، سیاوش اکبرپور، فرهاد مجیدی(70- نیکبخت واحدی) و مهدی نظری به میدان رفت.


کد مطلب: 18829

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/18829/استقلال-دوبار-تور-زد-فولاد-تیر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir