کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پشت رمزارز فیس‌بوک به دلار آمریکا گرم شد

ایسنا , 1 مهر 1398 ساعت 18:12

گروه فناوری: شرکت فیس‌بوک اعلام کرد که نیمی از پشتوانه رمزارز جدید این شرکت به نام لیبرا(Libra) را دلار آمریکا بر عهده خواهد داشت و از این ارز جهانی مستقل نخواهد بود.


فیس‌بوک قول داده بود که رمزارز "لیبرا" ثبات پول واقعی را پشت سر خود داشته باشد، اما اینکه این پشتوانه را از کدام پول خواهد گرفت، مشخص نبود. اکنون این مسئله حل شده است.فیس‌بوک نامه‌ای به "فابیو دی‌ماسی" سیاستمدار آلمانی ارسال کرد و توضیح داد که دلار آمریکا ۵۰ درصد از پشتیبانی مورد نظر را برای لیبرا انجام می‌دهد و ۵۰ درصد باقی‌مانده از یورو(۱۸ درصد)، ین ژاپن(۱۴ درصد)، پوند انگلیس(۱۱ درصد) و دلار سنگاپور(۷ درصد) خواهد بود.این مسئله با توجه به ریشه و فضای داخلی فیس‌بوک و همچنین قدرت معمول دلار آمریکا تعجب آور نیست. همچنین عدم تکیه به یک ارز معین ممکن است به نفع لیبرا باشد.

عدم وجود یوان چین می‌تواند سیاستمداران آمریکایی را که از نفوذ و قدرت گرفتن چین هراس دارند، تسکین دهد و شاید فیس‌بوک با این راهکار خواسته تا منتقدان خود را آرام کند.این پشتوانه باید از نوساناتی که بیت‌کوین و سایر رمزارزها تجربه کردند، جلوگیری کند، اما کشورهای فرانسه، آلمان و برخی دیگر از کشورها نگران هستند که رمزارز لیبرا ممکن است سیستم‌های مالی آنها را تضعیف کند.حمایت تنها در صورت عدم وجود این رمزارز در کشورهای کلیدی، به ویژه در کشورهایی که قرار است مرحله اول پشتیبانی و پی‌ریزی این پول مجازی را تأمین کنند، مشکل چندانی درست نکند.


کد مطلب: 188311

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/188311/پشت-رمزارز-فیس-بوک-دلار-آمریکا-گرم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir