به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۰۵ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۱۸۸۵۶۰

انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان با ۱۴ نامزد

گروه بین الملل: انتخابات ریاست جمهوری افغانستان فردا (شنبه) با حضور ۱۴ نامزد برگزار می‌شود. در این انتخابات ۹ میلیون نفر برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرده‌اند.
انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان با ۱۴ نامزد
به گزارش ایسنا، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از آمادگی کامل برای برگزاری این انتخابات خبر داده است. وزارت کشور افغانستان نیز اعلام کرده که تدابیر لازم برای حفظ امنیت رای‌دهندگان به اجرا در آمده است. به گزارش بی.بی.سی کارزار انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که از ۶۰ روز قبل آغاز شده بود، چهارشنبه شب به پایان رسید.

کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان می‌گوید که در این مدت ۹۰ فقره شکایت مردم از نامزدهای مختلف به آنها رسیده است. براساس قانون انتخابات افغانستان ۴۸ ساعت قبل از رای گیری "دوره سکوت" است که در آن نامزدها حق تبلیغ انتخاباتی ندارند. در آغاز پیکارهای انتخاباتی برخی از نامزدها و شماری از مردم به دلیل پیشرفت در روند گفت‌وگوهای آمریکا و طالبان به برگزاری انتخابات شک داشتند اما زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، از لغو دیدارش با رهبران طالبان خبر داد، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان حتمی شد و پیکارهای انتخاباتی نامزدها نیز شدت یافت.

در همین حال در حالی که تنها ساعاتی به برگزاری انتخابات مانده است، مقام‌های افغان اعلام کردند از روز پنجشنبه در کابل محدودیت‌هایی برای حمل و نقل ایجاد کرده‌اند تا از بروز حملات انتحاری جلوگیری کنند و بر این اساس عبور و مرور کامیون در خیابان‌های پایتخت ممنوع شده است.
 
مرجع : ایسنا
برچسب ها: افغانستان