به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۰۵ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۱۸۸۵۶۶

اعزام هیات فیفا برای بررسی حضور زنان

گروه ورزشی: یک هیات اعزامی از سوی فیفا برای بازی ایران و کامبوج به ورزشگاه آزادی می آید تا شرایط ورود زنان را ارزیابی کند.
اعزام هیات فیفا برای بررسی حضور زنان
تیم ملی فوتبال ایران باید در بازی پیش روی خود در انتخابی جام جهانی برابر تیم ملی فوتبال کامبوج قرار گیرد. یوری ژورکائف ملی‌پوش فرانسه در جام جهانی 98 یکی از افرادی است که در این هیات اعزامی حضور خواهد داشت. او از طرف فیفا منصوب شده است و قرار است برای بازی ایران و کامبوج به ایران سفر کند.
 
ژورکائف درباره موضوع ورود زنان ایرانی به ورزشگاه گفت: وظیفه تیم ما این است که بتوانیم تغییرات مثبت اجتماعی در سراسر جهان ایجاد کنیم و یکی از بحث های ما این است که بتوانیم فوتبال را بیش از قبل در دسترس زنان در خاورمیانه خصوصا کشورهایی نظیر ایران که ورود زنها به ورزشگاه‌ها در آن ممنوع است، قرار دهیم. موضوع ایران موضوع مورد بحث ما است و من برنامه ریزی می کنم تا بتوانم برای بازی ایران و کامبوج در این کشور باشم. حضور ما به منزله نشان دادن قاطعیت فیفا در این زمینه است.

اینفانتینو رئیس فیفا نیز هفته قبل عنوان کرد: به ما اطمینان داده شده است که در بازی بعدی تیم ملی ایران که قرار است ۱۰ اکتبر (هجدهم مهر) برگزار شود (دیدار برابر کامبوج در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر) زنان اجازه خواهند داشت به ورزشگاه بروند.
 
مرجع : ایسنا