به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۳:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۰۵ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۱۸۸۵۶۹

قیمت نفت کاهش یافت

گروه اقتصادی: قیمت نفت در بازارهای جهانی با احتمال کاهش تقاضا به 62.38 دلار در هر بشکه کاهش یافت.
قیمت نفت کاهش یافت
به گزارش فارس به نقل از رویترز، با زنده شدن دوباره نگرانی ها در مورد کندی رشد تقاضا در جهان و بهبود سریع تر از انتظار روند تولید نفت عربستان، قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش یافت. آژانس بین المللی انرژی امروز اعلام کرد، ممکن است برآوردش از رشد تقاضای برای نفت در جهان در سال 2019 و 2020 را کاهش دهد، چراکه اقتصاد جهان بیشتر تضعیف شده است.

فاتح بیرول، مدیر ارشد اجرایی این نهاد بین المللی گفت: «این بستگی به اقتصاد جهانی دارد. اگر رشد جهانی تضعیف شود که اکنون نشانه هایی برای آن وجود دارد، ما احتمالا انتظارات برای تقاضا برای نفت را کاهش خواهیم داد.» در چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان و بزرگ ترین واردکننده نفت خام، شرکت های صنعتی کاهش سود در ماه آگوست را گزارش کردند؛ ما پیش از آن اندکی از افزایش را ثبت کرده بودند. دلیل این کاهش تقاضای داخلی ضعیف و جنگ تجاری با آمریکا عنوان شده است که بر ترازنامه شرکت ها تاثیر گذاشته است. ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار گفت: «قیمت نفت پس از کاهش سود صنعتی در چین در ماه آگوست و احیای دوباره نگرانی ها در مورد اقتصاد این کشور، کاهش یافت.»

هر بشکه نفت برنت با 36 سنت کاهش 62.38 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 17 سنت کاهش 56.24 دلار معامله شد. نفت خام آمریکا در این هفته تاکنون 3.4 درصد کاهش یافته که بیشترین ترین کاهش هفتگی در 10 هفته گذشته به شمار می‌رود. نفت برنت نیز با 3.3 درصد کاهش در این هفته، بیشترین کاهش هفتگی در 7 هفته گذشته را ثبت کرده است.
افزایش 2.4 میلیون بشکه نفت در ذخایر آمریکا در هفته گذشته نیز بر قیمت‌ها تاثیر گذاشته است.
 
مرجع : فارس
برچسب ها: قیمت نفت