به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ساعت ۰۰:۴۹
کد مطلب : ۱۸۸۵۷

با اين "ميوه" زمستان خود را بيمه كنيد

گروه سلامت: اين ميوه از آنتي اكسيدان بيشتري براي افزايش ايمني، مقاومت و حفاظت از بدن در مقابل بيماريها، ميكروبها و ويروس‌ها دارد.
با اين "ميوه" زمستان خود را بيمه كنيد
دكتر احمد ساعدي، متخصص تغذيه در خصوص خواص انار گفت: انار ميوه‌اي حاوي ويتامين هاي گروه b و ويتامين c و يكسري از كارتنوئيدها كه خاصيت آنتي اكسيداني دارد مي‌باشد.وي افزود: انار قند بالايي ندارد و وجود تانن (ماده فيبر مانند) در اين ميوه موجب مي شود كه انار را به يك ميوه پر باقيمانده تبديل كند.
وي در ادامه گفت: دانه‌هاي زرد رنگ داخل انار يك فيبر بسيار به هم فشرده اي است و خيلي ارزش غذايي مانند فيبرهاي ديگر ندارد اما لايه هاي نازك و سفيد رنگ در انار كه معمولا استفاده هم نمي شود سرشار از بكتين است.

اين متخصص تغذيه گفت: پكتين يك فيبر محلول در آب است كه بسيار مفيد است و سبزيجات است و باعث كاهش كلسترول خون و خطر بيماريهاي قلبي و عروقي مي شود.وي خاطرنشان كرد: در بعضي موارد انار يبوست را تشديد مي‌كند و به همين علت مصرف انار را به كساني كه دچار يبوست هستند توصيه نمي‌كنيم.وي در پايان گفت: با وجود اينكه اين ميوه از قند بالايي برخوردار نيست اما افرادي كه ديابتي هستند بايد اين ميوه را به مقدار زياد مصرف نكنند چون قندي كه در آن است سريع الجذب است و فوري قند خون را بالا ميبرد.
مرجع : باشگاه خبرنگاران

لور ایرانی
United States
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۰۲:۳۵
صد دانه یاقوت دسته به دسته
با قیمت گزاف یک جا نشسته
هر دونه ای هست قیمت خونی
از دل خون ما چیزی نمی دونی :( (154571)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۰۳:۳۱
می دونی کلیو چنده؟
یه میوه ارزون معرفی کنید مثل شلغم (154577)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۰۸:۲۹
دمت گرم انار!! (154608)
رضا
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۰۸:۴۱
انار فقط انار فردوس. یه بار امتحان کنید ببینید چیه! (154612)
دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۰۹:۵۲
سیب هم خوبه ولی خوش به حال پولدارا چون رژیم میوه می گیرن و شبا فقط میوه می خورند به جای شام . ما کلا شام نمی خوریم حالا هم چون یک خونه فکستنی داریم قراره یارانمون قطع بشه ... (154639)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۱:۰۴
من تولید کننده هستم در یزد کیلویی 1100 بصورت یکجا از ما خرید می کنند الباقی گرانی ان مربوط به واسطه ها و عدم تدبیر مناسب از سوی ارگانهای دولتی است به خصوص صنف میوه و تره بار خودتان قضاوت کنید. (154694)
زیم زیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۲:۱۰
بنده انار بسیار مرغوب در تربت حیدریه خریدم کیلویی 1500 تومان ولی چه کنیم که به دلالان تهرانی هم باید چیزی بماسه دیگه !!! (154771)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۳:۲۶
خوش به حال شما که 1500 خریدی ما که انار 4000تومان سیب دانه 1000تومان می خریم (154864)