به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب : ۱۸۸۷۹۶

برترین بانک‌های ترکیه کدام‌اند؟

برترین بانک‌های ترکیه کدام‌اند؟
گروه اقتصادی: زراعت بانک، بزرگ‌ترین بانک ترکیه لقب گرفت. موسسه " کورپوریت فایننس" در گزارش جدید خود به معرفی برترین بانک‌های ترک پرداخت. در ادامه با برترین بانک‌های ترک آشنا می‌شوید:

۱-زراعت بانک
قدیمی‌ترین بانک ترکیه که در سال ۱۸۶۳ میلادی تاسیس شد و بیشتر روی تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط متمرکز است. مقر اصلی این بانک در شهر آنکارا قرار دارد و ۲۴ هزار نفر نیز در استخدام آن هستند. این بانک بیش از ۱۸۰۰ شعبه دارد و در ۱۹ کشور مختلف جهان نیز به فعالیت مشغول است.

۲- ایس بانک
اولین بانک عمومی ترکیه که در سال ۱۹۲۴ میلادی تاسیس شد. مقر اصلی این بانک نیز در شهر استانبول قرار دارد و ۵۵ هزار نفر نیز در استخدام آن هستند. این بانک ۱۳۵۱ شعبه در ترکیه و ۲۳ شعبه در خارج از این کشور دارد.

۳-  گارانتی بانک
این بانک ترک که در سال ۱۹۴۶ میلادی تاسیس شد، بیشتر روی تامین مالی پروژه های بزرگ متمرکز است. مقر اصلی این بانک در شهر استانبول قرار دارد و ۲۲ هزار نفر نیز در استخدام آن هستند. این بانک ۹۳۷ شعبه دارد.

۴- آ کا بانک
یکی از بزرگ‌ترین بانک های ترک برای همکاری با شرکت های تجاری که در سال ۱۹۴۸ میلادی تاسیس شد. مقر اصلی این بانک در شهر استانبول قرار دارد و ۱۴ هزار نفر نیز در استخدام آن هستند. این بانک ۸۰۰ شعبه در ترکیه دارد و به بیش از ۱۴ میلیون مشتری خدمت رسانی می‌کند.

۵- هالک بانک
این بانک ترک که در سال ۱۹۴۶ میلادی تاسیس شد، بیشتر از هر بانک دیگری در ترکیه جنبه بین المللی دارد و در قبرس، بحرین، انگلیس، ایران و سنگاپور نیز فعالیت دارد. این بانک ۹۵۹ شعبه در ترکیه دارد.

۶- دنیز بانک
یکی از بزرگ‌ترین بانک های ترک برای همکاری با شرکت های تجاری که در سال ۱۹۳۸ میلادی تاسیس شد. مقر اصلی این بانک در شهر استانبول قرار دارد و بیشتر در بخش خرده فروشی فعالیت می‌کند. این بانک حدود ۷۰۰ شعبه در ترکیه دارد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: بانک های ترکیه