به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۰۹ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : ۱۸۸۹۲۷

اپل واچ جدید جان یک پدر را نجات داد

گروه فناوری: ساعت‌های هوشمند جدید شرکت اپل موسوم به اپل واچ با هشدار به یک مرد بریتانیایی در مورد ضربان نامنظم قلب وی، مانع از حمله قلبی و سکته او شد و جانش را نجات داد.
اپل واچ جدید جان یک پدر را نجات داد
اپل واچ باعث نجات جان یک پدر بریتانیایی شده است. ساعت هوشمند جدید اپل که به تشخیص ضربان نامنظم قلب مجهز شده است، پس از مشاهده ضربان قلب نامنظم این مرد به وی هشدار می‌دهد تا خود را به بیمارستان برساند.براساس گزارش‌ها اپل واچ این مرد ۳۰ ساله، ضربان قلب نامنظم وی را به او هشدار می‌دهد و از وی می‌خواهد خود را به بیمارستان برساند.وقتی این فرد به بیمارستان مراجعه می‌کند و به پزشکان جریان را می‌گوید، پزشکان جدی نمی‌گیرند و به وی می‌گویند نگران نباشد، اما با این وجود یک نوار قلب از او می‌گیرند و در کمال تعجب می‌بینند به سکته مغزی و قلبی بسیار نزدیک است و اگر اپل واچ به او هشدار نداده بود شاید زنده نمی‌ماند.در نهایت مشکل این مرد که ناشی از دریچه قلبش بود با یک عمل جراحی برطرف شد.

گفته می‌شود همسر این مرد در ایمیلی به "تیم کوک" مدیرعامل اپل جریان را برای وی تعریف کرده و تیم کوک نیز گفته است این داستان مایه الهام اپل برای این است که همچنان رو به جلو حرکت کند.این اولین باری نیست که اپل واچ جان یک فرد را نجات می‌دهد. در ماه مارس سال ۲۰۱۸ گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه اپل واچ پس از صعود ضربان قلب یک نوجوان به ۱۹۰ ضربان در دقیقه در فلوریدا هشدار داد. وی به بیمارستان منتقل شد و پزشکان گفتند که وی دچار نارسایی کلیه است و در صورت عدم مداخله سریع ممکن بود فوت کند.در اوایل ماه سپتامبر سال جاری زمان رونمایی و عرضه محصولات سالانه اپل در کوپرتینو کالیفرنیا فرا رسید و اپل واچ سری ۵ با قیمت ۳۹۹ دلار برای نسخه GPS و ۴۹۹ دلار برای مدل مبتنی بر اینترنت تلفن همراه معرفی شد.اپل واچ جدید قادر به گرفتن نوار قلب است. این دستگاه حاوی الکترودهایی است که با برنامه نوار قلب برای خواندن ضربان قلب کاربر کار می‌کنند. نوار قلب می‌تواند منظم یا نامنظم بودن ضربان قلب کاربر را نشان دهد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: اپل واچ