به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۰۹ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب : ۱۸۸۹۴۲
از هواداران فولاد معذرت می‌خواهم/

آذری: دنبال تسویه‌حساب شخصی با نکونام هستند

آذری: دنبال تسویه‌حساب شخصی با نکونام هستند
گروه ورزشی: مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان با بیان اینکه روابط پنهانی بر بخش‌هایی از این باشگاه حاکم است، به شایعه حضور برانکو در فولاد واکنش نشان داد و گفت: عده‌ای به دنبال تسویه حساب شخصی با جواد نکونام هستند.
 تیم فوتبال فولاد خوزستان که در جدول رده بندی لیگ برتر تا پایان هفته پنجم، ۶ امتیازی است و در رده نهم قرار دارد، طی چند هفته اخیر از سوی بعضی کارشناسان و پیشکسوتان خوزستان مورد نقد قرار گرفته است. این تیم روز گذشته هم در جام حذفی مقابل فجر سپاسی شکست خورد اما سعید آذری مدیرعامل این باشگاه از هواداران فولاد خواست صبر و تحمل بیشتری داشته باشند.
آذری در گفتگو با خبرنگار مهر، از تیم فولاد به عنوان یک تیم متوسط یاد کرد که نمی توان از آن انتظار معجزه داشت. وی همچنین با تاکید بر اینکه عده ای در خوزستان به دنبال تسویه حساب با جواد نکونام از زمان حضورش در تیم ملی هستند، مشکل فولاد را ساختار این باشگاه دانست که روابط پنهانی و ستاره‌کُش بر بعضی از بخش های  آن حاکم است.

دو گل وحشتناک خوردیم
اول از همه موظف هستم از تمام هواداران فولاد به خاطر باخت به فجر سپاسی و حذف از جام حذفی عذرخواهی کنم. بازی را خوب شروع کردیم و حتی از حریف جلو افتادیم اما دروازه بان ما دو گل وحشتناک خورد و باعث شد بازی را از دست بدهیم. در ضربات پنالتی هم هیچ تیمی مقابل تیم دیگر قوی تر نیست. شاید انتظاری که از برد فولاد مقابل فجر وجود داشت انتظار بیهوده ای نبود چون تیم ما نسبت به حریف که در لیگ دسته اول بازی می کند قوی تر بود.
باخت به فجر پایان کار نیست
البته در جام حذفی تیم هایی که حتی ضعیف هستند می توانند اتفاقاتی را رقم بزنند که باعث شوکه شدن فوتبال شوند. فجر دو سال پیش هم ذوب آهن را در جام حذفی با همین ضربات پنالتی شکست داده بود. به هر حال این باخت پایان کار نیست. نتیجه خوبی به دست نیاوردیم ولی امیدواریم از هفته های بعد در لیگ برتر موفق باشیم.
فولاد متوسط است و نباید انتظار معجزه داشت
همانطور که در جلسه ام با سر مشوقان فولاد خوزستان عنوان کردم، تیم ما متوسط است و نباید از فولاد انتظار معجزه داشت. یکسری ها شیطنت می کنند و خط و خطوطشان مشخص است. در این وضعیت همه دلسوز فولاد شده اند. ساختن فولاد زمان می برد. همه می دانند که این تیم متوسط بسته شده است.
کاش به نکونام بیشتر کمک می شد
کاش در باشگاه فولاد در ابتدای فصل کمک بیشتری به جواد نکونام در بستن تیم می کردند. هرچند که مسئولیت بستن تیم با سرمربی است ولی تمام ارکان باشگاه می توانستند کمک کنند. با این وضعیت به آینده امیدواریم و می دانیم که تیم بهتر می شود بخصوص اینکه تعطیلی لیگ در پیش است. ان شاءالله با جذب یک مهاجم برزیلی تیم تقویت می شود.

فولاد شبیه ذوب آهن سال ۹۳-۹۴ است
این تیم سازمان می خواهد. بازیکنان در تمرین و مسابقه متفاوت هستند و دلیلش هم استرس است. جواد نکونام نمی تواند یکباره جور ۵ سال جام نگرفتن تیم را بکشد. به عاشقان واقعی فولاد می گویم که این تیم نیاز به زمان دارد. فولاد در حال حاضر شبیه به ذوب آهن در سال های ۹۳ و ۹۴ است.
اگر به من اعتقاد ندارند خالصانه بگویند
یا به من اعتقاد دارند یا اعتقاد ندارند. من با یک کوله پشتی به اهواز آمده ام. نه قراردادی بسته ام و نه یک ریال پولی گرفته ام. با آقای محمدی مدیرعامل شرکت فولاد هم بحث مالی نداشته ام. اگر به حرف من اعتقاد ندارند و صحبت و علم ورزشی ام را قبول ندارند، خالصانه آنرا بگویند. راضی نیستم مردم خوب خوزستان و هواداران فولاد به خاطر من اذیت شوند. در استان خوزستان مدیران قابل و دانای زیادی هستند. اینکه حالا آقای محمدی مرا قابل دانسته، حتما خصیصه هایی در بنده دیده است.
مشکل فولاد ساختار باشگاه است
مشکل فولاد در تیم و بازیکن نیست. مشکل فولاد در ساختار باشگاه است و این ساختار ایراد دارد. من برای اولین بار دارم این صحبت ها را مطرح می کنم. در حال تدوین استراتژی باشگاه و روش SWOT در فولاد هستم. آماری که تا الان جمع کرده ام نشان می دهد مشکلات درون سازمانی است و باید ابتدا اینها را حل کنیم چون به کل تیم تسری پیدا می کند. اخبار حول و حوش تیم به تیم استرس وارد می کند.
مشکلات یک روزه درست نمی شود
تجربه کار در ذوب آهن را دارم. آن موقع آقای سعدمحمدی به باشگاه کمک زیادی کرد و موفق شدیم. مطمئنم آقای محمدی مدیرعامل شرکت فولاد هم به ما کمک می کند. اینکه فکر کنند فولاد یک روزه درست می شود، اشتباه است. حل مشکلات نیاز به زمان دارد. درست کردن یک ساختار سال ها زمان می برد ولی خراب کردن آن یک نیم فصل.
باید یکسری افراد در باشگاه تسویه شوند
باید یکسری آدم ها در باشگاه تسویه شوند و نفرات تخصصی تری بیایند. از هواداران واقعی فولاد استدعا دارم که صبر و حوصله داشته باشند. این تیم خوب می شود. این حرف را کسی می زند که سالیان سال تجربه دارد.
تیم باید هجومی تر باشد
باخت در جام حذفی نباید ملاک باشد. تیم هایی به مراتب گردن کلفت تر از فولاد در جام حذفی با چه سختی نتیجه گرفتند. قبول دارم که تیم ما باید بیشتر هجومی شود. همه نظرات و نقدها مغرضانه نیست و باید بررسی شود از جمله اینکه فولاد باید هجومی تر بازی کند.
منظورم از «سرزمین» باشگاه بود
شنیده ام که روز گذشته آقای یوسفی نماینده مجلس در صحنه علنی نسبت به کلمه «سرزمین» که در پست اینستاگرامم به کار بردم، اعتراض کرده و خواسته از مردم خوزستان عذرخواهی کنم. من حرفی نزده ام که عذرخواهی کنم اما اگر لازم باشد دست تک تک مردم خوزستان را می بوسم. هرکسی می تواند برداشت مختلفی از کلمه سرزمین داشته باشد؛ سرزمین می تواند یک جهان، یک کشور و حتی یک باشگاه باشد. منظور من از کلمه سرزمین باشگاه بود.
حاضرم دست مردم خوزستان را ببوسم
بازهم این برداشت باعث ناراحتی مردم خوزستان شده، دست تک تکشان را می بوسم. در دو سال گذشته که بحران ریزگردها و آب شرب برای مردم خوزستان وجود داشت، بنده مدیرعامل باشگاه ذوب آهن بودم. همان موقع در اینستاگرامم خواهش کردم که مشکل آب را با دستگاه های آب شیرین‌کن رفع کنند. چرا آن موقع که در فولاد نبودم و آن حرفها را زدم، هیچکس چیزی نگفت ولی الان یک کلمه از اینستاگرامم را به کل خوزستان تعمیم می دهند؟
روابط پنهانی و ستاره‌کُش در فولاد حاکم است
منظور من از سرزمین مشکلات داخلی فولاد بود و روابط پنهانی که بر بعضی از بخش های آن حاکم است؛ روابطی که ستاره‌کُش است. خدمت آقای یوسفی بازهم می گویم استعاره بنده از سرزمین، خوزستان نبود بلکه باشگاه بود. بنده خودم دو سال در زمان جنگ تحمیلی در خوزستان جنگیدم.
همبازیان نکونام در تیم ملی با او مشکل دارند
متاسفانه یکسری حاضر نیستند حرف های خوب را بشنوند. یکسری دارند شیطنت می کنند. کسانی که وقتی پول کم شد، فولاد و خوزستان را رها کردند ولی حالا برگشته اند. کسانی که تازه مدرک مربیگری A آسیا را گرفته اند حرف هایی زده اند. حتی کسانی که با نکونام در تیم ملی همبازی بودند و مشکلاتی با او داشتند، الان یادشان افتاده است. بنده ۱۸ سال مدیر ورزشی بوده ام و این «حناها برایم رنگی ندارد».
برای فولاد کیسه ندوخته ام
تیم ما هفته گذشته پیروز شده اما فردی که تمام هنرش سقوط کردن با تیم لیگ برتری به لیگ دسته اول بوده، حرف زده است که مگر خوزستان مدیر کم دارد آذری را آورده اید. من برای جایی کیسه ندوخته ام. اگر فولاد را از بین چهار پیشنهادم انتخاب کردم به خاطر مردم خوب این استان و شخص علی محمدی بود. نه بحث قرارداد داشته ام و نه بحث مالی و کیسه ای برای فولاد ندوخته ام.

مجموعه های ورزشی فولاد واگذار شده است!
مسائل مختلف درون سازمانی در باشگاه فولاد وجود دارد. تمام مجموعه های ورزشی فولاد را به یک شرکت واگذار کرده اند. جواد نکونام حتی ریش و قیچی یک زمین تمرین دستش نیست. قبل از بازی با سپاهان گفتیم زمین را کمی مرطوب کنید ولی زمین را غرق‌آب کردند. برای بازی با پیکان گفته بودیم چمن زمین کوتاه شود اما این اتفاق رخ نداد.
نکونام و بازیکنان هم باید عذرخواهی کنند
اصلا و به هیچ عنوان دنبال توجیه باخت به فجر سپاسی نیستم. بنده از هواداران فولاد عذرخواهی می کنم. جواد نکونام و بازیکنان تیم هم باید از هواداران معذرت بخواهند ولی اینکه یک عده با اهداف خاص دنبال هوچی گری هم باشند قابل قبول نیست.
پای سرمربی تیم ایستاده ام
من خودم زمانی آمدم که تیم بسته شده بود و جواد نکونام مربی بود ولی با تمام قدرت پای نکونام می ایستم. در مدیریتم اصولی دارم و به آن پایبند هستم. فولاد سال گذشته سه، چهار سرمربی عوض کرد. در این برکناری ها، پول هزینه می شود. در آینده مدیرعامل کارخانه باید پاسخگوی هزینه ها باشد. اینطور نیست که بگوییم برویم جواد نکونام را برداریم و آقای ایکس را بیاوریم. «گردو در خانه کدخدا زیاد است ولی حساب و کتاب دارد.»
دست هرکسی که می تواند از من سریعتر برود را می بوسم
مربی عوض کردن ضرر اقتصادی دارد. انتظار از یک تیم متوسط باید در حد متوسط باشد نه بیشتر. درست کردن فولاد زمان می خواهد. اگر کسی می تواند این راه را سریعتر از من جلو برود، دستش را می بوسم و کنار می روم. خوشبختانه مردم فوتبالدوست ما مدیران شایسته را می شناسند.
امیدوارم آقای یوسفی به حل مشکلات فولاد کمک کند
جای تقدیر دارد که آقای یوسفی نماینده مجلس اینقدر به فکر فوتبال است و با ظرافت اتفاقات فولاد را دنبال می کند و آنرا به فال نیک می گیرم. اینکه نام باشگاه فولاد در صحن علنی مجلس مطرح می شود نشان می دهد باشگاه مهمی است. امیدوارم آقای یوسفی به همین اندازه کمک کند مشکلات فولاد حل شود.
نکونام پا پس نکشد
نکونام باید مبارزه کند و پا پس نکشد. تیم فولاد باید تقویت شود. خطاب به بعضی از مغرضان می گویم فرض کنید جواد نکونام هم رفت و آقای ایکس سرمربی شد. مگر سرمربی جدید می تواند معجزه کند؟ تازه سرمربی جدید می گوید من بازیکنان را انتخاب نکرده ام و مسئولیتی را گردن نمی گیرد.
چطور می توانیم برانکو را استخدام کنیم؟
بحث حضور برانکو در تیم فولاد خنده دار است. برانکو مربی است که مبلغ قراردادش ۲ میلیون دلار است. باشگاهی که بودجه فوتبالش محدود است چطور می تواند یک مربی در این سطح را استخدام کند؟ برانکو یکی از مربیانی بود که دوستش داشتم و حتی چند بار از او به خاطر عملکردش در پرسپولیس تمجید کردم. فکر می کنید چرا او از پرسپولیس رفت؟ برانکو رفت چون مبلغ قراردادش بیشتر شده بود. او یک مربی حرفه ای است و حق هم دارد.
حضور برانکو در فولاد کاملا کذب است
اصلا به حضور برانکو در فولاد فکر هم نکرده ایم و این مسائل کاملا کذب است. حتی اگر برانکو هم بیاید نمی تواند با فولاد معجزه کند. یک عده دنبال تسویه حساب روزهای جوانی خود با جواد نکونام هستند که در تیم ملی با هم همبازی بوده اند. یک عده هم می خواهند از این کلاه برای خودشان یک نمد بدوزند.
هواداران پای تیم بمانند
تیم هایی مثل استقلال و ذوب آهن الان پایین تر از فولاد هستند. چطور نمی توانند نتایج فولاد را ببینند. جای خوشحالی دارد که نکونام در بازی با فجر به سه، چهار بازیکن جوان میدان داد. از هوادران واقعی فولاد می خواهم که پای تیم بمانند و از آن حمایت کنند.
کانال های تفرقه انگیز را پیدا کرده ایم
اینجا چند کانال تلگرام تفرقه انگیز مطالبی را منتشر می کند که منبع آنها را پیدا کرده ایم. قطعا با این افراد برخورد می شود. از عزیزان هم می خواهم که کلمه «سرزمین» در پست اینستاگرامی ام را به کل خوزستان تعمیم ندهند.