به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : ۱۸۸۹۹۳
چت‌های خصوصی لرستانی دلیل دستگیری‌اش بوده است

خواننده معروف ایرانی در یكقدمی اعدام قرار گرفت+جزییات

گروه هنری: در پی انتشار شایعاتی مبنی بر فوت محسن لرستانی در زندان، وکیل مدافع این خواننده جوان ایرانی از صدور کیفرخواست برای محسن لرستانی به اتهام "افساد فی‌الارض" و ارجاع پرونده او به دادگاه انقلاب اسلامی تهران خبر داده است؛ اتهامی كه می‌تواند حكم اعدام را برای این خواننده تازه به شهرت رسیده در پی داشته باشد.
خواننده معروف ایرانی در یكقدمی اعدام قرار گرفت+جزییات
سیدکاظم حسینی در این باره اظهار کرد: موکلم ۱۲ اسفندماه سال ۹۷ در منزل مادرش در سعادت آباد بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان است. وی افزود: پرونده موکلم با صدور کیفرخواست به اتهام افساد فی الارض و با شکایت مدعی العموم به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال شده است. حسینی تصریح کرد: موضوع اتهامی موکلم در رابطه با مسایلی بود که در فضای مجازی منتشر کرده بود و او شاکی خصوصی ندارد. این وکیل دادگستری افزود: در کیفرخواست صادره برای موکل بنده و یک متهم دیگر درخواست مجازات افساد فی‌الارض و سه نفر دیگر معاونت در افساد فی‌الارض شده است.

حسینی از همین‌رو اعلام کرد که صدور کیفرخواست با اتهام افساد فی‌الارض برایش "جای تعجب داشته است." او با استناد به ماده ۱۰۲ قانون آئین دادرسی کیفری ایران گفت که "تحقیق در اعمال منافی عفت عمومی ممنوع است مگر پرونده شاکی خصوصی داشته باشد یا جرم در ملأ عام اتفاق افتاده باشد که هیچ کدام از این موارد در این پرونده مطرح نیست". پیش‌تر مطرح شده بود که "انتشار مسائل اخلاقی و خصوصی در فضای مجازی" از سوی محسن لرستانی علت صدور کیفرخواست با اتهام افساد فی الارض است. وکیل لرستانی اما این موضوع را رد کرد و گفت آنطور که مطرح شده نیست و چیزی در اینترنت "منتشر نشده است،" بلکه به گفته او "چت‌های خصوصی" لرستانی دلیل دستگیری و صدور چنین کیفرخواستی بوده است. او همچنین تاکید کرد: «هیچ اتفاق فیزیکی‌‌ای رخ نداده است.»

حسینی در پاسخ به این سوال که منظورش از "اتفاق فیزیکی" چیست، گفت منظورش "رابطه فیزیکی" است ولی از توضیح بیش‌تر خودداری کرد. او با اعلام این‌که "هر کس در عالم خصوصی خودش چت‌های خصوصی دارد،" در پاسخ به این‌که چطور این چت‌ها سر از جایی در آورده که باعث دستگیری لرستانی و صدور کیفرخواست با اتهامی سنگین برای او شده است، گفت: «شاید برخی افراد دسترسی پیدا کردند. به هر حال لرستانی ادمین هم داشته است و مرتب گوشی تلفنش در اختیار خودش نبوده اسست.»
حسینی همچنین با اعلام این خبر که در این پرونده "چند نفر دیگر هم درگیر شده‌اند،" گفت در ارتباط با وضعیت پرونده آن‌ها نمی‌تواند اظهارنظر کند اما گفت که "این پرونده ناخواسته به پرونده دیگری وصل شده است." حسینی درباره محسن لرستانی تاکید کرد که در طول جلساتی که با او داشته مطمئن شده است که "اگر بخواهد افساد کند هم چنین شخصیتی ندارد." وکیل محسن لرستانی گفت که "شاید در آینده ابعاد تازه‌ای درباره این پرونده مطرح شود".

گوش كنید: آهنگ ساقی كه محسن لرستانی را به شهرت رساند
گفتنی اینكه، محسن لرستانی (محسن پورمست) اهل كرمانشاه است و اخیرا با اجرای ترانه‌های محلی و همچنین ترانه‌هایی به سبك خوانندگانی قدیمی چون جواد یساری، داوود مقامی و آغاسی به شهرت رسید. وی ابتدا با قطعات بچه ننه و بچه قرتی به شهرت رسید در حدی که آوازه صدای او سراسر ایران را گرفت. این خواننده کرد زبان ابتدا با آهنگ ها کردی میان کرد زبان ها به شهرت رسید و در ادامه فعالیت های خود محسن لرستانی موفق به اخذ مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد. چندی پیش در شهر کرج موفق به برگزاری کنسرت شد و تمامی بلیت های این کنسرت در چند ساعت به فروش رسید. گفتنی اینكه دو روز پیش در فضای مجازی شایعه شده بود كه لرستانی در زندان به قتل رسیده است كه این خبر توسط دوستانش تكذیب شد.
....

 
محسن لرستانی متولد 1358 در محله باغ ابریشم کرمانشاه است. چهره محبوب هنری در بین مردمان کرد و لر که بیشتر در عروسی ها می خواند و گهگاهی در مناسب های فرهنگی و خاص نیز حضور چشم گیری داشت. موسیقی محلی و رقص از شاخصه های مردم کرد است که باعث شد از همان دوران نوجوانی به فکر خوانندگی بی افتد. تا مدت ها در مجالسات مختلف برنامه اجرا می کرد اما پختگی لازم رو نداشت، در سال 1386 در 28 سالگی دو آهنگ زندان و غربت را منتشر کرد که مورد توجه قرار گرفت.  محسن در این سالها با حمایت برادر بزرگترش رضا که او نیز سالها در کرمانشاه خوانندگی می کرد پا به این عرصه گذاشت
 کم کم با انتشار آهنگ چون بچه ننه، بچه سوسول، بچه قرتی، آهنگ شاهزاده و گدا به یک خواننده صاحب نام در کرمانشاه و منطقه تبدیل شد.


 تغییر نام خانوادگی
 نام اصلی این خواننده محسن پورمست می باشد که بنا به دلایلی گفته نشده فامیلی خود را تغییر داده است و حالا با نام لرستانی مشهور می باشد. لرستانی در ساخت و انتشار ویدیو کلیپ نیز فعالیت داشته است و چندین موزیک ویدیو او از شبکه های ماهواره ای پخش شده و می شود. لرستانی علاوه در خوانندگی در عروسی ها به زبان کردی و لری در ایام محرم نیز بعنوان مداح حضور دارد و در دسته جات مدیحه سرایی می کرد.
 
انتشار برخی کلیپ ها نشان می دهد لرستانی در یک مهمانی با حضور وحید مرادی (که به قتل رسید) برنامه اجرا کرده است. اگر تا به حال صدایی از محسن لرستانی نشنیده اید، می توانید آهنگ های محسن لرستانی را بصورت رایگان گوش بدید و در صورت پسند دانلود کنید. اکانت اینستاگرام او بارها و بارها هک شده و هر بار دچار مشکل شد تا اینكه اسفندماه گذشته خبر دستگیری‌اش منتشر شد و حالا خبر رسیده كه اتهامی به او وارد كرده‌اند كه می‌تواند حكمش اعدام باشد. 

ماده 286 قانون مجازات اسلامی در رابطه با افساد فی الارض و مجازات آن مقرر داشته است:
«هرکس به‌طور گسترده، مرتکب جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد، جرائم علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور، نشر اکاذیب، اخلال در نظام اقتصادی کشور، احراق و تخریب، پخش مواد سمی و میکروبی و خطرناک یا دایر کردن مراکز فساد و فحشا یا معاونت در آنها گردد به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور، ناامنی یا ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی، یا سبب اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع گردد مفسد فی‌الارض محسوب و به اعدام محکوم می‌گردد.
تبصره- هرگاه دادگاه از مجموع ادله و شواهد قصد اخلال گسترده در نظم عمومی، ایجاد ناامنی، ایراد خسارت عمده و یا اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع و یا علم به مؤثر بودن اقدامات انجام شده را احراز نکند و جرم ارتکابی مشمول مجازات قانونی دیگری نباشد، با توجه به میزان نتایج زیانبار جرم، مرتکب به حبس تعزیری درجه پنج یا شش محکوم می‌شود.»