به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۱۱ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب : ۱۸۹۰۶۷

ترامپ: آدام شیف پَست و حقیر استعفا دهد

گروه بین‌الملل: ​​​​​​​«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی گزارش شبکه خبری فاکس‌نیوز را ادله‌ای برای اثبات فشار بر دادستان سابق اوکراین به منظور توقف تحقیقات درباره شرکت مرتبط با پسر «جو بایدن» عنوان کرد.
دونالد ترامپ، جو بایدن
دونالد ترامپ، جو بایدن
رئیس‌جمهور آمریکا در صفحه کاربری اش در شبکه اجتماعی توئیتر با اشاره به گزارش فاکس نیوز نوشت: جنجال اوکراین امروز صبح هم در حالی ادامه دارد که مدارک جدیدی که فاکس‌نیوز بدست آورده نشان می دهدکه دادستان سابق اوکراین گفته که او برای توقف رسیدگی به فعالیت شرکت مرتبط با «هانتر بایدن» تحت فشار بوده است. ترامپ درادامه توئیت خود از اصطلاح معروفش «فیک نیوز» (اخبار جعلی) استفاده و این سوال را مطرح کرد که «آیا کسی به جز حامیان فیک نیوز در این زمینه شک دارند؟»

شبکه خبری فاکس نیوز پیشتر در گزارشی با اشاره به مصاحبه خصوصی ژانویه 2019 «ویکتور شوکین» دادستان کل سابق اوکراین با «رودی جولیانی» وکیل شخصی ترامپ به نقل از او گزارش داد که برای خودداری از تحقیق درباره شرکت گاز طبیعی مرتبط با هانتر پسر جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد کنونی دموکرات ها تحت فشار بوده است. بر اساس یادداشت جولیانی درباره این مصاحبه که ظاهرا نسخه ای از آن بدست فاکس نیوز رسیده است، شوکین تلاش کرده به تحقیقات ادامه دهد اما در ماه ژوئن یا ژوئیه سال 2015، «جفری آر پیات/ Geoffrey R. Pyatt » سفیر وقت آمریکا به او گفته است که تحقیقات باید با احتیاط انجام شود که بدین معنی است که باید متوقف شود. شبکه خبری سی بی اس نیوز در گزارشی در همین زمینه نوشت: یادداشت جولیانی درباره گفت وگوهایش با شوکین بخشی از اسنادی بوده که بازرس ویژه وزارت امور خارجه آمریکا روزچهارشنبه به اعضای کنگره تحویل داد. جولیانی قبلا «پترو پروشنکو» رئیس جمهور سابق اوکراین را متهم به فشار بر شوکین برای متوقف کردن تحقیقات درباره شرکت گاز اوکراینی کرده بود.

ترامپ: آدام شیف پَست و حقیر استعفا دهد

رئیس‌جمهوری آمریکا امروز (پنج‌شنبه) همچنین در پیامی توییتری، آدام شیف را فردی پست و حقیر توصیف کرد و گفت: او دست‌کم باید استعفا دهد. دونالد ترامپ، نوشت: آدام شیف، رئیس دموکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا شخص پست و حقیری است که دست‌کم باید استعفا دهد. سخنان رئیس‌جمهوری آمریکا واکنشی به شایعات درباره تلاش دموکرات‌ها برای کسب کمک خارجی و کسب اطلاعات ضد ترامپ در جریان انتخابات ۲۰۱۶ بوده است. علاوه بر این، گفته می‌شود آدام شیف تلاش داشته تا از روس‌ها تصاویری از جمله یک عکس برهنه از دونالد ترامپ دریافت کند.