کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کابوسی که بازار نفت را رها نمی‌کند

ایسنا , 13 مهر 1398 ساعت 11:59

گروه اقتصادی: بهای معاملات نفت روز جمعه روند کاهشی هشت روزه را متوقف کرد و در سطح بالاتری بسته شد اما تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به تقاضای جهانی، با بزرگترین کاهش هفتگی در دو ماه و نیم گذشته مواجه شد.


بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳۶ سنت یا ۰.۷ درصد افزایش یافت و در ۵۲ دلار و ۸۱ سنت در هر بشکه بسته شد اما برای کل هفته ۵.۵ درصد کاهش نشان داد که بزرگترین کاهش هفتگی از هفته منتهی به ۱۹ ژوییه بود.بهای معاملات آتی نفت برنت با ۶۶ سنت یا ۱.۱ درصد افزایش، در ۵۸ دلار و ۳۷ سنت در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته ۴.۴ درصد کاهش ثبت کرد.لوکمان اوتونوگا، تحلیگر ارشد شرکت FXTM به مارکت واچ گفت: قیمت‌های نفت روز جمعه بهبود یافتند با این حال این بهبود ارتباطی به تغییر نظرات نسبت به این کالا نداشت. با توجه به نگرانی‌های پیرامون رشد اقتصاد جهانی و رشد ذخایر نفت آمریکا، وضعیت بخش تقاضا مورد توجه قرار گرفته و نفت در مسیر تداوم کاهش قرار دارد.وی در ادامه افزود:‌ تشدید تنشهای تجاری آمریکا و چین احتمالا نگرانی‌ها  نسبت به اقتصاد جهانی را تقویت خواهد کرد و باعث ایجاد واهمه پیرامون سقوط تقاضا برای نفت خواهد شد.

آمریکا و چین قرار است هفته جاری مذاکرات تجاری را برای پایان دادن به مناقشات دو ساله خود ازسربگیرند.نشانه‌های وخامت اقتصادی در آمریکا، چین و آلمان چشم‌انداز ضعیف مصرف را تیره‌تر کرده است. نیجریه که از اعضای اوپک است، هشدار داده است که تقاضا برای نفت در سال آینده بسیار چالش برانگیز خواهد بود و نگرانی‌های مذکور به همراه احیای تولید نفت عربستان سعودی، باعث شده رشد قیمتی که نفت پس از حملات به عربستان سعودی داشت، ناپدید شود.

حملات علیه تاسیسات تولید نفت عربستان سعودی در ۱۴ سپتامبر برای مدت کوتاهی از قیمت‌های نفت پشتیبانی کرد اما آمار اقتصادی ضعیف در هفته‌های اخیر نگرانی‌ها  نسبت به دورنمای تقاضای جهانی برای نفت را برانگیخته است و در نتیجه بهای معاملات آتی برنت اکنون پایین‌تر از سطحی است که پیش از حملات ۱۴ سپتامبر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی قرار داشت.آمار هفتگی شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا از قیمت‌ها پشتیبانی کرد. طبق گزارش شرکت خدمات انرژی "بیکرهیوز"، شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا هفته گذشته سه حلقه کاهش پیدا کرده و به ۷۱۰ حلقه رسید و هفتمین کاهش هفتگی متوالی بود.بر اساس گزارش مارکت واچ، عامل دیگری که از رشد قیمت‌های نفت پشتیبانی کرد، گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا بود که روز جمعه از سوی وزارت کار این کشور منتشر شد و نشان داد اقتصاد این کشور ۱۳۶ هزار شغل جدید در سپتامبر ایجاد کرده که اندکی کمتر از میزان پیش بینی شده بود. نرخ بیکاری آمریکا هم به ۳.۵ درصد کاهش پیدا کرد که پایین‌ترین نرخ از دسامبر سال ۱۹۶۹ بود.


کد مطلب: 189151

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/189151/کابوسی-بازار-نفت-رها-نمی-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir