به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۱۳ ساعت ۱۸:۱۲
کد مطلب : ۱۸۹۱۹۳

۴ مربی لیگ برتری در معرض خطر برکناری

گروه ورزشی: نتایج ضعیف تاتنهام و منچستریونایتد باعث شده تا این دو تیم بیشتر از بقیه مورد توجه قرار گیرند اما دو مربی دیگر این لیگ نیز هستند که شاید زودتر از پوچتینو و سولشر شغل خود را از دست بدهند.
۴ مربی لیگ برتری در معرض خطر برکناری
در حالی که تنها هفت هفته از شروع رقابت‌های لیگ برتر انگلیس سپری شده اما در همین مدت کوتاه ۴ مربی در آستانه اخراج قرار دارند و گمانه‌زنی‌ها برای نام نخستین کسی که در این فصل از نیمکت تیم‌های لیگ برتری جدا می‌شود بالا گرفته است. نتایج ضعیف تاتنهام و منچستریونایتد باعث شده تا این دو تیم بیشتر از بقیه مورد توجه قرار گیرند اما دو مربی دیگر این لیگ نیز هستند که شاید زودتر از پوچتینو و سولشر شغل خود را از دست بدهند.

مائوریتسیو پوچتینو(تاتنهام)
شکست تحقیرآمیز اسپرز در لندن و برابر بایرن مونیخ باعث شده تا این مربی آرژانتینی شانس زیادی برای اخراج داشته باشد. تاتنهام فصل پیش تا فینال لیگ قهرمانان نیز پیش رفت آن هم در حالی که در دو پنجره قبلی هیچ خرید جدیدی انجام نداده بود اما در این فصل اوضاع متفاوت شد. آنها در تابستان تیم خود را تقویت کردند اما فصل برایشان آن‌طور که انتظار داشتند پیش نرفت.دو شکست و دو تساوی از هفت بازی لیگ برتر باعث شده آنها در رتبه ششم جدول قرار گیردند و در لیگ قهرمانان نیز وضعیت خوبی ندارند.در دیدار نخست برتری ۲ بر صفر را با تساوی ۲ – ۲ با المپیاکوس عوض کردند و برابر بایرن نیز به توپ بسته شدند تا پوچتینو روی لبه تیغ قرار گیرد. همین ۶ ماه پیش او از دو تیم رئال مادرید و منچستریونایتد پیشنهاد داشت اما حالا حتی در تاتنهام نیز آینده روشنی ندارد. البته غرامت ۳۲ میلیون پوندی که تاتنهام باید برای اخراج او بپردازد باعث شده سران باشگاه خیلی برای برکناری او عجله نکنند. آنها امروز در زمین برایتون به مصاف این تیم می‌روند.

اوله‌گنار سولشر(منچستریونایتد)
این مربی نروژی شروع خوبی در اولدترافورد داشت اما رفته‌رفته تیمش افول کرد و حالا حتی در لیگ اروپا برابر تیم‌هایی چون آستانه قزاقستان و آلکمار هلند نیز نمی‌توانند از برد مطمئن باشند. یونایتد این روزها کمتر نشانی از تیم مقتدر و درخشان دوران فرگوسن دارد و دیگر کمتر تیمی از رویارویی با این تیم هراس دارد. سولشر در این فصل تصمیم به جوانگرایی گرفت اما حالا بیشتر کارشناسان معتقدند حتی قرار گرفتن در بین ۶ تیم برتر نیز برای این تیم کار سختی خواهد بود و در این شرایط باید فکری اساسی برای این تیم کرد.البته اد وودوارد، مدیر اجرایی باشگاه بیش از سرمربی این تیم مورد انتقاد قرار گرفته و بسیاری از هواداران معتقدند تصمیم‌های اشتباه او نقش مهم‌تری در افول عجیب یونایتد در سال‌های اخیر داشته است. آنها پنجشنبه شب در هلند برابر آلکمار به تساوی بدون گل رسیدند و اگر از گروه نسبتا آسان خود در لیگ اروپا صعود نکنند نیز کسی چندان تعجب نمی‌کند.شاگردان سولشر، فردا در هشتمین مسابقه خود در لیگ جزیره میهمان نیوکسل هستند تا شاید برتری برابر این حریف قعر جدولی بتواند موقتا آنها را از بحران خارج کند.

استیو بروس(نیوکسل)
نیوکسل فصل پیش با رافا بنیتز در رده سیزدهم جدول قرار گرفت اما وقتی مایک اشلی با خواسته‌های این مربی اسپانیایی برای تقویت تیم موافقت نکرد، او هم حاضر به تمدید قراردادش نشد و از جمع کلاغ‌ها جدا شد. اشلی هم به سراغ استیو بروس رفت تا این مربی انگلیسی هدایت نیوکسل را برعهده گرفته و بتواند نتایج بهتری نسبت به بنیتز بگیرد. با شروع لیگ مشخص شد که این انتخاب مناسب نبوده و پس از گذشت هفت هفته این تیم تنها یک برد کسب کرده و با چهار شکست که بدترین آن همین هفته پیش و برابر لستر(با نتیجه ۵ بر صفر) در رده نوزدهم جدول قرار دارد.در این وضعیت دیدار فردای آنها در سنت‌جیمز پارک مقابل یونایتد شاید آخرین فرصت برای بروس باشد که صندلی‌اش را حداقل چند هفته بیشتر حفظ کند. البته با این شرایط بعید است او بتواند تا پایان قرارداد سه ساله‌اش در این تیم بماند.

مارکو سیلوا (اورتون)
این مربی پرتغالی دومین فصل خود با اورتون را سپری می‌کند و اگر چه در تابستان خریدهای خوبی را انجام دادند اما تیمش فعلا رتبه‌ای بهتر از پانزدهمی ندارد. کسب تنها یک برد در پنج بازی اخیر در لیگ باعث شده تا جایگاه او به‌شدت متزلزل شود. البته شاگردان او هفته پیش در خانه مغلوب منچسترسیتی شدند که نتیجه دور از انتظاری نبود اما شکست برابر تیم‌هایی چون شفیلدیونایتد، بورنموث و استون ویلا اصلا برای هواداران این تیم قابل قبول نیست.شاگردان سیلوا امروز در زمین برنلی به مصاف این تیم می‌روند و تا پیش از دیدار برابر تاتنهام نیز سه دیدار نسبتا آسان برابر وستهام، برایتون و واتفورد پیش رو دارند که فرصت خوبی است تا از شرایط نامساعد فعلی فاصله گرفته و مربی پرتغالی نیز از خطر اخراج دور شود.
مرجع : فرهیختگان
برچسب ها: فوتبال اروپا