به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : ۱۸۹۲۲۱

مهاجری:مردم دیگربدون چون وچرا رای نمی‌دهند

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی که سابقه عضویت در حزب جمهوری اسلامی را نیز در کارنامه خود دارد، معتقد است که امروز روحانیت جایگاه گذشته را میان مردم ندارد. او دلیل این اتفاق را دست‌هایی می‌داند که تلاش می‌کنند روحانیت برجسته و شاخص را به حاشیه ببرند و روحانیتی را در معرض توجه قرار دهند که مطالب حاشیه‌ای مطرح می‌کنند.
مهاجری:مردم دیگربدون چون وچرا رای نمی‌دهند
او  با بیان اینکه در گذشته، روحانیت جایگاه بالایی داشت و هرچه می‌گفت مردم عمل می‌کردند، اظهار کرد: امروز اگر جامعه روحانیت مبارز تهران یا جامعه مدرسین که از تشکل‌های برجسته روحانی هستند فهرست انتخاباتی بدهند، دیگر این گونه نیست که مردم بدون چون و چرا به آنان رأی بدهند. مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه برخی، روحانیون را از میدان خارج کردند و اجازه ندادند کار کنند، اضافه کرد: اتفاقاً دست‌هایی در کار است که برخی روحانیون که به صورت دیگری عمل می‌کنند و ممکن است انقلاب و مملکت و نظام را بدنام کنند، همه کاره باشند تا این بلا سر کشور و روحانیت بیاید.

مهاجری با تأکید بر اینکه نباید روحانیت را یکپارچه در نظر گرفت، افزود: عده‌ای خوب عمل کردند، عده‌ای را نیز به بد عمل کردن متهم کردیم درحالی که کارنامه خوبی داشتند و آن شایعات دروغ بود. او در این باره به تجریه کاری و نیز نوع برخورد منتقدان با آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت: ۲۰ سال تمام اجازه ندادند آقای‌ هاشمی رفسنجانی به مردم خدمت کند، درحالی که آقای ‌هاشمی ظرفیت‌های زیادی داشت؛ همین بس که یک ملاقات ایشان با امیرعبدالله (پادشاه عربستان) در پاکستان توانست روابط ایران و عربستان را به جایی برساند که ایران بتواند بهترین استفاده‌ها را از این روابط ببرد.

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به دیدار خود با آیت‌الله سیستانی در نجف اشرف، ادامه داد: از مطالبی که ایشان و پسرشان به من گفتند، این بود که به آقایان در ایران بگویید که هرگاه روابط ایران و عربستان خوب باشد، همه ما شیعیان در عراق، خلیج ‌فارس و... زندگی راحتی داریم و مشکلی نداریم، اما فقط کافی است این روابط به هم بخورد آن موقع است که همه ما گرفتار می‌شویم. او با طرح این سؤال که چرا ما باید با عربستان روابطی داشته باشیم که در نتیجه آن، این همه گرفتاری برای خودمان و منطقه ایجاد شود، تصریح کرد: آقای‌ هاشمی کسی بود که می‌توانست این کار را انجام دهد.

کما اینکه در داخل هم مدیریت خود را برای بازسازی، برای عمران و آبادی، برای سدسازی و... نشان داد. حال بگویید چرا چنین فردی باید ۲۰ سال در کشور منزوی باشد؟ پاسخ روشن است؛ در کشور جریانی وجود دارد که نمی‌خواهد افراد قوی، خدمتگزار و افرادی که صادق هستند و می‌توانند فعالیت داشته باشند، به جامعه و کشور خدمت کنند. مهاجری در ادامه از آنچه تسلط مداحان خواند، انتقاد کرد و دلیل آن را در این دانست که روحانیون کار اصلی خود را رها کرده‌اند و این باعث شده که مداحان بر همه چیز مسلط بشوند و تعیین سیاست و خط مشی دینی بکنند و مجالس را اداره بکنند.

او با بیان اینکه چندین سال پیش خدمت آقای جوادی آملی گفتم که مداحان خیلی دور برداشته‌اند و خرابکاری‌های زیادی می‌کنند. مثلاً خواب و خیال نقل می‌کنند، حرف‌های بی‌سند و گاهی اوقات حرف‌های شرک آلود می‌زنند، اظهار کرد: جواب ایشان این بود که علت این است که ما روحانیون، منبر نمی‌رویم و به سراغ کارهای دیگری رفته‌ایم و چون ما این کار را نمی‌کنیم، آن مداحان میدان‌دار شده‌اند.مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی گفت: حرف‌شان حرف حساب است، بنابراین مقصر خود روحانیت است که منبر و مسجد را رها کرده است و به مسائل دیگری چسبیده است. این افراط در ورود به سیاست آفت شده است و اگر تعدیل بشود، به اندازه باشد و تقسیم کار صورت گیرد عده‌ای اهل مسجد باشند و عده‌ای هم اهل کارهای دیگر، و اینجور نباشد که مسجد را به امان خودش رها کنند و به دست مداحان بسپارند، آنوقت مشکل حل می‌شود.
مرجع : خبرآنلاین
برچسب ها: انتخابات