به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۱۸۹۴۲۲

دوشنبه سیاه برای سرمربیان اروپایی

گروه ورزشی: دیروز (دوشنبه) پنج سرمربی در اروپا به خاطر کسب نتایج ضعیف از سمتشان برکنار شدند.
دوشنبه سیاه برای سرمربیان اروپایی
سرمربی بودن یک شغل ریسکی است. زمانی که شرایط بد پیش برود همیشه نگاه ها به نیکمت است. نحوه بازی، جو میان بازیکنان یا بدشانسی در میدان اگر با کسب نتایج همراه نباشد نخستین گزینه برای ترک این کشتی، سرمربی است.در مقابل، زمان موفقیت بازیکنان بیش از همه برجسته می شوند. این موضوع جزیی از فوتبال شده است و نمی توان آن را تغییر داد.هفتم اکتبر ۲۰۱۹ خیلی خوب این موضوع را نشان می دهد. پنج سرمربی به خاطر کسب نتایج بد مجبور شدند تیم هایشان را ترک کنند و یک روز سیاه برای این حرفه بود.

داوید گایه‌گو (اسپانیول)
اسپانیول یک فصل فوق العاده را سپری کرد چون توانست به لیگ اروپا صعود کند. با این حال این موضوع برای جلب رضایت روبی (سرمربی اسپانیایی) کافی نبود و او اسپانیول را ترک کرد تا در رئال بتیس مشغول شود.داوید گایه‌گو سرمربی جدید تیم بود اما جدایی ارموسو و بورخا ایگلسیاس دو بازیکن این تیم، در عملکرد اسپانیول تاثیر گذار بودند. کالرو و کایری دو بازیکن جدید این تیم بودند اما نتوانستند چندان خوب کار کنند. با این تغییرات گایه‌گو نتوانست از یک روش مناسب بهره ببرد و نتیجه هم نگرفت. تیم کاتالانی پس از هشت هفته در رتبه یکی مانده به آخر جدول لالیگا قرار گرفت و در نهایت پابلو ماچین جانشین او شد.

آنکلا (دپورتیوو لاکرونیا)
نام دپورتیوو لاکرونیا (این تیم اکنون در دسته دو لالیگا رقابت می کند) همیشه مترادف با کاندیدای صعود است. با این حال آنکلا نتوانست نتایج خوبی با این تیم کسب کند. پس از ۱۰ هفته تنها یک بازی را با پیروزی به پایان رساند و اکنون دپورتیوو تیم یکی مانده به آخر جدول است تا آنکلا از کار برکنار شود. با این حال اخراج او تصمیم کاملا درستی نبود و دپورتیوو نشان داده بود کم کم در حال بهتر شدن است. این تیم در روز آخر نقل و انتقالات با پنج بازیکن قرارداد امضا کرد و آن ها برای سازگاری نیاز به زمان داشتند. لوییس سسار سامپدرو به عنوان جانشین آنکلا معرفی شد.

ویکتور والدس (جوانان بارسلونا)
دروازه‌بان سابق بارسلونا به خانه اش برگشت تا هدایت تیم جوانان لاماسیا را بر عهده بگیرد. با این حال چند روز پیش با پاتریک کلایورت ستاره سابق بارسلونا که حالا در باشگاه سمت مدیریتی دارد، بحث کرد. نارضایتی در نحوه بازی و انتخاب بازیکنان وجود داشت. پس از این اتفاق باشگاه اعلام کرد والدس با تیم به تاراگونا برای دیدار برابر ناستیک سفر نخواهد کرد. دیروز (دوشنبه) هم برکناری سرمربی جوان اسپانیایی را اعلام کرد. والدس تنها سه ماه هدایت تیم جوانان بارسا را بر عهده داشت.

سیلوینیو (لیون)
شکست لیون مقابل سنت اتین در لحظه آخر داربی باعث اخراج سرمربی تیم فرانسوی شد. سیلوینیو در دو بازی نخست پیروز شد و توانست آمار ۹ گل زده را به ثبت برساند. همچنین تیمش گلی دریافت نکرد. با این حال لیون سیر نزولی را در پیش گرفت و به جایگاه های پایین جدول رسید و اکنون با تیم دوم جدول ۱۰ امتیاز فاصله دارد. این تیم در پنج بازی اخیرش دو تساوی و سه شکست را به ثبت رساند. همین موضوع دلیل محکمی شد تا مسئولان باشگاه تصمیم به برکناری سیلوینو بگیرند. ژرار باتیکل به عنوان سرمربی موقت انتخاب شد.

دی فرانچسکو (سامپدوریا)
با وجود این که دی فرانچسکو به عنوان یک سرمربی خوب وارد جنوا شد اما پس از هفت هفته از سمتش برکنار شد. سرمربی ایتالیایی در این مدت سه امتیاز کسب کرد و ۱۶ بار دروازه تیمش باز شد. قرارداد دی فرانچسکو تا سال ۲۰۲۲ بود اما مدیریت نتوانست صبر کند و تصمیم گرفت این سرمربی را اخراج کند. دی فرانچسکو که در سال ۲۰۱۸ تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرده بود (به همراه رم) در باشگاه جدیدش تنها چهار ماه دوام آورد. فوتبال این چنین است. جنارو گتوسو احتمالا جانشینش شود.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: فوتبال اروپا