به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۱۸۹۵۳۱

ب‌.ام‌.و هاچبک‌های الکتریکی می‌سازد

گروه علم و فناوری: شرکت خودروسازی ب.ام‌.و آلمان اعلام کرد قصد دارد در سال ۲۰۲۱ شروع به ساخت یک سری جدید موسوم به "۱ series" کند که شامل خودروهای هاچبک الکتریکی خواهد بود.
ب‌.ام‌.و هاچبک‌های الکتریکی می‌سازد
در حالی که اکنون مدتی است که می‌دانیم شرکت ب.ام‌.و(BMW) قصد دارد نمونه‌های الکتریکی از محبوب‌ترین خودروهای خود را تولید کند، اکنون برنامه‌های قطعی‌تری را به اشتراک گذاشته است مبنی بر اینکه در سال ۲۰۲۱ اقدام به تولید و عرضه یک سری از هاچ‌بک‌های برقی خواهد کرد."رابرت ایرلینگر" رئیس بخش خودروی برقی ب.ام‌.و فاش کرد که این شرکت قصد دارد نسخه برقی از هاچ‌بک سری ۱ خود را با نام BMW i۱ در اوایل سال ۲۰۲۱ عرضه کند.خودروی i۱ یک خودروی سطح پایه خواهد بود که مانند خودروی بنزینی معمولی به نظر می‌رسد. یعنی بیشتر یک iX۳ خواهد بود تا یک i۳.

"ایرلینگر" در ادامه این مصاحبه افزود: ب.ام‌.و به این انعطاف پذیری رسیده است که هم اکنون می‌داند مدل بعدی که برقی می‌شود کدام مدل خواهد بود. مشتریان در تمام نمونه کارهای ما الکتریکی سازی را مشاهده خواهند کرد.وی افزود: ما می‌توانیم موتورهای دیفرانسیل جلو و همچنین دیفرانسیل عقب را دوباره طراحی کنیم و هر دو قادر به کار با موتورهای برقی و دیگر فناوری‌ها باشند. مشتریان ما قدرت انتخاب بیشتری خواهند داشت.در اوایل سال جاری ب.ام‌.و در رویداد NEXTGen اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ تعداد ۱۲ خودروی کاملاً برقی و ۱۳ خودروی هیبریدی را تولید کند.علاوه بر i۱، برخی از اولین وسایل نقلیه الکتریکی که راه خود را به نمایشگاه‌ها باز خواهند کرد شامل شاسی بلند iX۳ و سدان i۴ خواهند بود.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: خودرو ب ام و