به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۰۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۲۲ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۱۸۹۹۴۱

سپاه پاسداران: مدیر آمدنیوز بازداشت شد

گروه سیاسی: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای اعلام كرد که روح‌الله زم، مدیر کانال تلگرام صدای مردم (آمد نیوز) بازداشت شده و کانال آمدنیوز هم با انتشار یک پست که به نظر می‌رسد توسط نهاد دستگیرکننده زم ارسال شده است، خبر از دستگیری روح الله زم داد تا مشخص شود مدیریت این کانال هم در اختیار سپاه قرار گرفته است.
سپاه پاسداران: مدیر آمدنیوز بازداشت شد
سپاه در این بیانیه  که بخشی از آن در کانال "صدای مردم" (آمدنیوز) در تلگرام نیز منتشر شده، می‌گوید: «سازمان اطلاعات سپاه، در این عملیات حرفه‌ای، هوشمندانه و چند وجهی با به کارگیری روش‌های نوین اطلاعاتی و شگرد‌های ابتکاری، سرویس‌های بیگانه را مدیریت و فریب داد و "روح الله زم" سرشبکه سایت ضد انقلاب و معاند "آمدنیوز" را ... به داخل کشور هدایت و بازداشت کرد.» اما خبرگزاری مهر نوشته «روح الله زم، مدیر آمدنیوز، از سوی سازمان اطلاعات سپاه در خارج از ایران دست‌گیر و به کشور بازگردانده شده است.  روح‌الله زم ۴۶ ساله در سال‌های اخیر در پاریس فرانسه اقامت داشت. 

کانال آمدنیوز هم با انتشار یک پست که به نظر می‌رسد توسط نهاد دستگیرکننده زم ارسال شده است، خبر از دستگیری روح الله زم داد تا مشخص شود مدیریت این کانال هم در اختیار سپاه قرار گرفته است. در بیانیه روابط عمومی سپاه آمده که «روح الله زم» سرشبکه سایت ضد انقلاب و معاند "آمدنیوز" را به داخل کشور هدایت و بازداشت کرده است.» در بخش های دیگر این بیانیه آمده است:

"سازمان اطلاعات سپاه، در این عملیات حرفه‌ای، هوشمندانه و چند وجهی با به کارگیری روش‌های نوین اطلاعاتی و شگرد‌های ابتکاری، سرویس‌های بیگانه را مدیریت و فریب داد و "روح الله زم" سرشبکه سایت ضد انقلاب و معاند "آمدنیوز" را که در سال‌های اخیر با هدایت، تامین و پشتیبانی مستقیم آنان و نیز حمایت ضد انقلاب خارج نشین و عوامل داخلی آنها، به عنوان یکی از آبشخور‌های محوری دشمن، عملیات روانی گسترده‌ای برای اختلاف افکنی در ارکان نظام اسلامی، ایران هراسی، دروغ پردازی، القای شبهه در نسل جوان نسبت به عقاید و باور‌های دینی و تبلیغ و فراهم‌سازی زمینه‌های اقدامات خشونت بار و تروریستی؛ ایجاد آشوب و ناآرامی در کشور را اداره می‌کرد را به داخل کشور هدایت و بازداشت کند.

نامبرده به رغم اینکه تحت هدایت سرویس اطلاعاتی فرانسه و حمایت و پشتیبانی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی و مرتبط با سایر سرویس‌های اطلاعاتی قرار داشت و به صورت شبانه روزی با روش‌های پیدا و پنهان و در پوشش‌های گوناگون و چند لایه‌ای مورد حفاظت قرار می‌گرفت، در دام فرزندان ملت ایران در سازمان اطلاعات سپاه افتاد." آمدنیوز پیش از انتخابات سال 94 آغاز به کار کرد و طی این مدت افراد مختلفی که با آنها همکاری می‌کردند از این تیم جدا شدند. از جمله احمد شمس و سام سرابی که بعدها حتی مواردی را علیه مدیر آمدنیوز مطرح کردند. همچنین گفتنی است آمدنیوز برخی پرونده های پرسروصدا در سال‌های اخیر را که نشان می‌داد منشا نشت خبر از داخل است، به صورتی جنجالی مطرح می‌کرد. از آن جمله می توان به پرونده سعید طوسی، حقوق های نجومی و حساب های قوه قضائیه اشاره کرد.