به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۱۹۰۰۴

ورود آزاد ایرانیان به مالزی و اندونزی ممنوع!

گروه سياسي:​ درپی درخواست استرالیا، مالزی آزادی صدور ویزا برای ایرانیان را در زمان رسیدن به فرودگاه‌های این کشور لغو کرد.
ورود آزاد ایرانیان به مالزی و اندونزی ممنوع!
برای پیش گیری از اقدام ایرانیان دراستفاده از مالزی به عنوان کشور ترانزیت برای ورود غیرقانونی به استرالیا، مالزی نیز پس از اندونزی، صدور ویزا برای ایرانیان را بشدت محدود کرد.به گزارش خبرگزاری برنامای مالزی به نقل از" احمد زاهد حمیدی" وزیر کشور مالزی، گردشگران ایرانی از این پس ملزم به درخواست ویزا پیش از سفر به این کشور هستند. علاوه بر این مدت زمان مجاز برای اقامت ایرانیان در مالزی نیز تنها 14 روز خواهد بود.وزیر کشور مالزی در همین زمینه گفت: «این محدودیت‎ها درپی درخواست مقامات استرالیا به منظور کسب اطمینان از این است که مسافرانی که از ایران یا سوریه به مالزی می‎آیند، ازاین کشور به عنوان مقصد ترانزیت برای ورود غیر قانونی به استرالیا استفاده نکنند.»

وی همچنین یادآور شد که مالزی و استرالیا در کمیته مشترکی برای مقابله با قاچاق انسان توافق کرده‎اند برای شناسایی خارجیان که قصد استفاده از مالزی به عنوان یک مقصد موقت و عبوری برای وورد غیر قانونی به استرالیا دارند، از سیستم بیومتریک استفاده کنند.طبق همین توافق‎ها گردشگران و مسافران از ایران و سوریه ملزم هستند که در زمان ورود به مالزی بلیت خروج خود را نیز ارائه دهند تا اثبات شود که آنان تنها برای مدت محدودی قرار است در مالزی بمانند.

پیش از این نیز درماه جولای گذشته، مقامات اندونزی در اقدامی مشابه، صدور ویزا برای مسافران ایرانی را محدود کردند. هدف از اعمال این مقررات سخت گیرانه در اندونزی نیز توقف حمل و نقل مواد مخدر و استفاده از این کشور به عنوان یک مقصد ترانزیت به سوی استرالیا بود. طبق این تصمیمات آزادی ورود ایرانیان بدون ویزا که از 2005 اعمال می شد، از 20 آگوست 2013 ممنوع شده است.این درحالی است که پیش از این وزیر فرهنگ و گردشگری مالزی قول داده بود تا مشکل صدور ویزا برای ایرانیان حل شود.
مرجع : خبرگزاری میراث فرهنگی

۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۰۹:۵۵
دود کارهای یک سری انسان بی فکر رفت تو چشم بقیه مردم و آبروی ایرانی ها را بردند و حالا هر ایرانی را مثل یک خلافکار واقعی در مالزی نگاه می کنند (155589)
فرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۰۹:۵۸
همین 30 یا 35 سال پیش مردم ما نمیدونستن مالزی کدوم خراب شده ای هستش اصلا استرالیا چیه؟ این نماینده های مجلس که رگ گردنشون از فتنه بیرون میزنه چرا یک بار نمیشینن بررسی کنن که چرا جوانان دختر و پسر ما از این مملکت دارن فرار میکنن ؟کشوری برای جوانان درست کردیم که غرق شدن تو دریا یا گیر افتادن دست پلیس بیگانه و یا اعدام شدن تو غربت رو به کشور بزرگ ایران ترجیح میدن!!!!!!! (155590)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۰:۰۵
ای مردم عزیز تو رو خدا دیگه مالزی رفتنو تحریم کنید اونا باید از خداشون باشه ایرانی ها پا توی کشورشون بزارن من خودم بارها بخاطر دلایل مختلف از جمله نبود ازادی میخواستم از ایران برم و شاید ده ها انتقاد به حکومت کشورم داشته باشم ولی حاضر نیستم این کشورهایی که تا 30 سال پیش دست چپ و راستشون رو نمیشناختن و کالسکه خارجی ها رو حل میدادن برای ایرانی ها شاخ بشن (155594)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۲:۲۲
چه بر سر آبروی ایرانی ها آوردین. کار به جایی رسیده که هر ایرانی فرصت و امکان داشته باشه می خواد بره اونور. (155654)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۲:۴۸
چقدر بدبخت شده ایم که ما بعنوان کشوری ثروتمند و با فرهنگ و تاریخ چند هزارساله بایستی هم ردیف گرسنگان و جنگ زدگان سوریه و کشورهای افریقایی قرار بگیریم. (155666)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۵:۲۰
ای خدا با این فرهنگ و تمدن باید توسط مالزی و اندونزی اینطوری تحقیر بشیم ؟ (155801)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۲۲:۱۶
پلیس فاسد اندونزی خیلی بد با ایرانیها برخورد میکرد و تو فرودگاه جلو دوربین ها تا جیبت رو شل نمیکردی بیرون رفتن از فرودگاه محال بود؛ اما درود بر شرف پلیس و مردم استرالیا که مثل خودشون با فوق احترام باهات رفتار میکنن (156104)
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۰۰:۴۲
فرهنگ مردم استرالیا اصلا قابل مقایسه با اندونزی و مالزی نیست؛ (156192)
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۰۰:۴۰
مسولان باید علت مهاجرت مردم از کشور مادری خود را ریشه ای بررسی کنند چرا باید جوانان مهاجرت کنند ؟ (156191)