به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۰۴ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۱۹۰۸۰۸

پرندگان مهاجر،قربانی بیکاری جوانان خوزستانی

گروه جامعه: عضو مجمع نمایندگان خوزستان با بیان اینکه بازارهای اغلب شهرستان های استان به ویژه شهرهای مرزی مملو از پرندگان مهاجر شکار شده است، گفت: محیط زیست تلاش هایی برای مقابله با نسل‌کشی پرندگان مهاجر داشته اما این تلاش‌ها کافی نبوده و نیاز است افزایش یابد.

جواد کاظم‌نسب در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت از کشتار و خرید و فروش پرندگان مهاجر در بازارهای خوزستان انتقاد کرد و گفت: محیط زیست استان به عنوان متولی باید از حالت بی توجهی و انجماد خارج شده و با ورودی جدی برای جلوگیری از کشتار و قتل عام پرندگان مهاجر گام بردارد.
 
نماینده اهواز در مجلس، با تاکید بر اینکه نبود اراده قوی و عزم جدی در مسئولان ذی ربط به کشتار پرندگان مهاجر دامن زده است، افزود: شکارچیان و افراد سودجو با انواع روش ها نسبت به شکار و کشتار پرندگان اقدام می کنند البته مسئولان محیط زیست تلاش هایی برای مقابله با نسل کشی پرندگان مهاجر داشته اند اما این تلاش ها کافی نبوده و نیاز است افزایش یابد.

وی با هشدار نسبت به اینکه نسل برخی پرندگان مهاجر به دلیل صید بی رویه در معرض انقراض قرار دارد، گفت: بازارهای اغلب شهرستان های خوزستان به ویژه شهرهای مرزی مملو از پرندگان مهاجر شکار شده است و به طور قطع اگر با این وضعیت پیش برویم در آینده ای نزدیک نسل اغلب پرندگان مهاجر منقرض می شود.

کاظم نسب یادآور شد: از رئیس سازمان محیط زیست می خواهم به مسئولان استانی دستور دهند نظارت ها را افزایش دهند و چنانچه از اعتبار و نیروی انسانی کافی برای مدیریت این معضل برخوردار نیستند، نسبت به افزایش تعداد نیروی انسانی و اعتبارات محیط زیست استان اقدام کند تا نسل کشی پرندگان کاهش یابد. وی یادآور شد: نیاز است سازمان تعزیرات و بازرسی همکاری لازم را با محیط زیست استان داشته و از این فاجعه بزرگ زیست محیطی جلوگیری کنند.