به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۱۹۰۹۷۴

سردار در بین بزرگان تاریخ زنیت

گروه ورزشی: درخشش سردار آزمون در لیگ روسیه همچنان ادامه دارد و زوج او با آرتم زیوبا، مهاجم ملی‌پوش زنیت سن‌پترزبورگ، خط حمله خطرناکی را تشکیل داده‌اند تا این تیم در پایان هفته چهاردهم با 29 گل زده بهترین خط حمله را بین 16 تیم حاضر در این مسابقات داشته باشد.
سردار در بین بزرگان تاریخ زنیت
همین درخشش کافی بود تا هر دوی آنها در تیم منتخب این هفته قرار گرفته و البته در بین کاندیدای بهترین بازیکنان ماه اکتبر هم قرار گیرند. سردار این هفته هم در دیدار تیمش برابر «کریلیا سووتوف سامارا» یک پاس گل به زیوبا داد تا رکوردی جدید را برای خودش خلق کند. مهاجم ملی‌پوش ایران به نوشته سایت «مسکو ایونینگ» با عبور از رکورد هالک برزیلی در بین 30 بازیکن برتر تاریخ باشگاه از نظر کسب امتیاز در گلزنی و پاس گل قرار گرفت.سردار در 33 باری که در ترکیب زنیت به میدان رفته در مجموع گل و پاس‌گل 30 امتیاز به‌دست آورده و در این زمینه بالاتر از هالک قرار گرفت که در 38 مسابقه به این امتیازات رسیده بود. پاس گل او در آخرین دقایق دیدار این هفته زنیت باعث شد رکوردی جالب را در این زمینه خلق کند و حالا زودتر از هر بازیکنی در تاریخ باشگاه به چنین عملکردی دست یافته است.

دلخوشی ویلموتس
البته درخشش زیوبا در این ماه بسیار بیشتر از آزمون بود و درنهایت او جایزه بهترین بازیکن ماه لیگ روسیه را به‌دست آورد. زیوبا با 4 گل و 3 پاس گل توانست 70 درصد آرا را به‌دست آورده و بالاتر از هم‌تیمی خود قرار گیرد. عملکرد عالی زنیت در این ماه باعث شد سرگئی سماک، سرمربی زنیت نیز به‌عنوان بهترین مربی ماه انتخاب شود. زنیت در این ماه هر سه مسابقه خود در لیگ را با پیروزی پشت سر گذاشته است. جایزه بهترین گل ماه هم به یوری ژیرکوف، هافبک زنیت رسید.آمادگی بالای سردار در هفته‌های اخیر می‌تواند خبر خوبی برای مارک ویلموتس، سرمربی بلژیکی تیم‌ملی ایران باشد که دیداری سرنوشت‌ساز را برابر عراق در بصره پیش رو دارد و با توجه به مصدومیت‌های اخیر مهدی طارمی، شاید برای این دیدار در اوج نباشد، اما آزمون هم در لیگ روسیه و هم در لیگ قهرمانان نمایش قابل قبولی ارائه کرده است. ستاره ایرانی زنیت در‌حالی این هفته پاس گل داد که شاید خودش می‌توانست دروازه حریف را باز کند.

او در پاسخ به سوالی درباره این اتفاق می‌گوید: «ما یک تیم هستیم و باید به‌گونه‌ای رفتار کنیم که به سود کل تیم باشد. وقتی هر دوی ما در موقعیت خوبی هستیم باید توپ را به بازیکنی سپرد که فرصت بهتری برای گلزنی دارد و شانس گل شدن توپ را بالاتر برد. من با زیوبا به درک متقابل خوبی رسیده‌ام و زوج مناسبی را تشکیل داده‌ایم. از نظر بازی‌خوانی شناخت خوبی از هم داریم. پیش از بازی‌ها با هم درباره استفاده از توپ‌های برگشتی صحبت کرده و تلاش می‌کنیم از فرصت‌ها به‌خوبی استفاده کنیم.»

عملکرد بسیار خوب این زوج در خط حمله زنیت باعث شده تا آندری کوبلف، سرمربی سابق این تیم نیز به تمجید از آنها بپردازد. او معتقد است این دو باعث زهردارتر شدن خط حمله قهرمان روسیه شده‌اند و می‌توانند این تیم را حتی در لیگ قهرمانان به موفقیت‌های بیشتری برسانند. زیوبا تا اینجای لیگ در 14 بازی 9 گل و هشت پاس‌گل در کارنامه‌اش ثبت شده و آزمون نیز در 13 بازی چهار گل زده و پنج‌بار هم پاس‌گل داده است.کوبلف می‌گوید: «زوج این دو بسیار قوی و خطرناک هستند. آنها شناخت خوبی از هم دارند و به‌خوبی حرکت همدیگر را می‌شناسند. البته غیبت زیوبا در نیمه نخست بازی این هفته به چشم آمد و با ورود او به زمین، زنیت عملکرد بهتری داشت.تیمی که به‌دنبال قهرمانی در لیگ و حتی موفقیت در لیگ قهرمانان است، نباید به یک بازیکن وابسته باشد. البته زیوبا در‌حال‌حاضر یکی از بهترین مهاجمان فوتبال روسیه است و در این بازی ثابت شد که حتی مقابل تیمی نه‌چندان قدرتمند هم غیبت او می‌تواند مشکلات زنیت را افزایش دهد.»
مرجع : فرهیختگان
برچسب ها: سردار آزمون