به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ساعت ۲۰:۱۳
کد مطلب : ۱۹۱۰۳۴
منتظر محقق‌شدن مهمترین وعده ریاست قوه‌قضاییه هستیم

بیانیه کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه

گروه جامعه: کارگران مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه با انتشار بیانیه‌ای ضمن تقدیر از قوه‌قضاییه از بابت آزادی موقت اسماعیل بخشی از کارگران این شرکت، مطالبات خود را برشمردند. متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
خداوند منان را شاکر هستیم که امروز (۸ آبان ماه) همکار و نماینده باغیرتمان اسماعیل بخشی به صورت موقت و با سپردن وثیقه از زندان آزاد شد. همانطور که مستحضر هستید یکی از خواسته های اصلی کارگران در اعتصابِ سی و یک روزه آزادی اسماعیل بخشی بود؛ هر چند ایشان به صورت موقت آزادشده است. ما کارگران هفت تپه این اقدام قوه قضاییه را رو به جلو و سازنده می دانیم و منتظریم تا مهم ترین وعده حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، ریاست محترم قوه قضاییه مبنی بر اینکه در احکام صادر شده برای کارگران جناب انصاف رعایت می شود، محقق شود؛ من جمله احکام طویل المدتی که برای اسماعیل بخشی و محمد خنیفر در شعبه۳۶ دادگاه تجدید نظر تهران صادر شده است. اینگونه حرکت رو به جوی قوه قضاییه با عدالت توام می شود و جامعه کارگری هرچه بیشتر امیدوار.

اسماعیل و محمد فرزندان همین مرز و بوم هستند و عاشق میهن و مردم خود هستند و اگر روزی خدای ناکرده دشمن چشم طمع به این آب و خاک داشته باشند، اسماعیل ها و محمدها سینه خود را سپر خواهند کرد و در راه وطن جان خواهند داد. همان طور که قبلا هم اعلام کردیم، کارگران هفت تپه فرصت یک ماهه برای اتمام اورهال و تعمیرات کارخانه به کارفرما داده اند تا به تعهدات قانونی خود عمل کند. مطالبات قانونی کارگران من جمله حق شیفت ۳۰درصد و حق ایاب ذهاب و سایر مزایای عرفی همچنان برآورده نشده است و از کارفرما انتظار می رود از این فرصت یک ماهه که به او داده شده است، نهایت استفاده را ببرد و مکانیزم و نحوه پرداخت و زمان اجرای آن را برنامه ریزی کند؛ البته هنوز مهمترین خواسته کارگران مبنی بر خلع ید شرکت از این بخش خصوصی ناتوان، کماکان پابرجاست. والسلام