به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۱۵ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۱۹۱۴۵۴

ادغام دو گروه خودروسازی پژو سیتروئن و فیات

گروه اقتصادی: با ادغام دو گروه خودروسازی پژو سیتروئن و فیات کرایسلر چهارمین خودروساز بزرگ جهان شکل می‌گیرد و راه برای توسعه فناوری خودروهای الکتریکی و خودران در این گروه باز می شود.
ادغام دو گروه خودروسازی پژو سیتروئن و فیات
با ادغام دو گروه خودروسازی پژو سیتروئن و فیات کرایسلر چهارمین خودروساز بزرگ جهان شکل می‌گیرد و راه برای توسعه فناوری خودروهای الکتریکی و خودران در این گروه باز می شود. ارزش این ادغام  به حدود ۵۰ میلیارد دلار می‌رسد و پس از این تحول بزرگ، گروه شکل‌گرفته جدید  پس از تویوتا، گروه فولکس‌واگن و اتحاد رنو نیسان میتسوبیشی در جایگاه چهارم قرار خواهد گرفت. هم اکنون فیات برنامه گسترده ای برای خودروهای برقی دارد شرکت پژو وسیتروئن هم چندین خودرو برقی جدید را معرفی کرده است. برای خودروهای خودران هم نیاز به سرمایه گذاری گسترده است که حالا با ادغام این شرکت‌ها و پخش‌شدن هزینه تحقیقات بین آنها، امکان توسعه خودروهای جدید در دسترس تر خواهد شد.
گروه خودروسازی پژو سیتروئن شامل شرکت‌های پژو،سیتروئن ،دی اس ، اوپل و واکسهال است. شرکت فیات کرایسلر هم برند های فیات، آلفارومئو، فراری، مازراتی،ایویکو، دوج، کرایسلر و جیپ را زیر مجموعه خود دارد.
 با این ادغام گروه پژو سیتروئن به آرزوی قدیمی خود رسیدن به بازار آمریکا خواهد رسید و از طرفی با استفاده از پلت‌فرم‌های جیپ می‌تواند خودروهای شاسی بلند خود را برای بازار اروپا طراحی کند. تجربه ساخت خودروهای ارزان قیمت توسط فیات و خودروهای کلاس متوسط توسط گروه پژو سیتروئن هم راه را برای تولید خودروهای پر فروش در بازار باز خواهد کرد.