به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۰:۰۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۱۹۱۵۴

مهم‌ترین​عوامل تصادفات​جاده‌ای​کدام​است؟

گروه حوادث: رانندگی بیش از میزان استاندارد و خستگی رانندگان از مهم‌ترین عوامل تصادفات جاده‌ای است.
مهم‌ترین​عوامل تصادفات​جاده‌ای​کدام​است؟
 رییس کانون انجمن‌های صنفی موسسات و شرکت‌های حمل‌ونقل کالای کشور با بیان اینکه خطاهای انسانی عمده‌ترین علت سوانح جاده‌ای محسوب می‌شود، گفت: حداکثر زمان رانندگی در اتوبوس‌ هشت ساعت و کامیون‌ 10 ساعت در شبانه‌روز است اما به دلایل مختلف رانندگان مجبورند بیشتر از این میزان رانندگی کنند که این امر باعث وقوع حوادث می‌شود. حسین احمدی‌زاده افزود: بدهکاربودن رانندگان به ویژه برای پرداخت اقساط وسیله نقلیه خود از دلایل رانندگی بیش از میزان استاندارد در طول شبانه‌روز است که منجر به خستگی، خواب آلودگی و بعضا عصبانیت آن‌ها می‌شود.

استفاده از مواد مخدربرخی رانندگان برای رفع خواب‌آلودگی
احمدی‌زاده با بیان اینکه بعضی از رانندگان راهکار رفع خواب‌آلودگی را استفاده از مواد مخدر می‌دانند دیده و مشکل خواب‌آلودگی خود را با مصرف موادمخدری مثل تریاک به طور موقت حل می‌کنند، اظهار کرد: این دسته از رانندگان بعد از مدتی دچار اعتیاد شده و با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.

نبود استراحتگاه‌های بین‌راهی برای رانندگان کامیون‌ها
رییس کانون انجمن‌های صنفی موسسات و شرکت‌های حمل‌ونقل کالای کشور راه‌اندازی مجتمع‌های بین‌راهی و استراحتگاه‌ را برای رانندگان کامیون‌ها ضروری دانست و تاکید کرد: رانندگان اتوبوس‌ها و سواری‌های کرایه در جاده‌ها استراحتگاه دارند اما رانندگان کامیون‌ها فاقد این استراحتگاه‌ها هستند و این موضوع باعث می‌شود دچار خواب‌آلودگی و حادثه شوند.

ضرورت وجود گاردیل‌های بلند و ارتجاعی
وی تاکید کرد: گاردیل‌ جاده‌ها باید بلند و حالت ارتجاعی داشته باشند؛ گاردریل‌ها باید به‌گونه‌ای تعبیه شوند که در شب، نور اتومبیل‌های لاین مقابل را خنثی کنند این در حالی است که گاردیل‌ها در کشور ما از استاندارد مناسب بی‌بهره هستند.احمدی‌زاده با بیان این‌که لاستیک‌ها و نحوه‌ نگهداری آنها بسیار نامناسب است که آنها را با استهلاک مواجه می‌کند، گفت: نحوه‌ نگهداری نادرست لاستیک‌ها در انبارها باعث فرسودگی زودهنگام آن‌ها می‌شود.

ضرورت سرمایه‌گذاری برای حل مشکل نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها
وی سرمایه‌گذاری و توجه به برطرف کردن مشکل نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها را از دیگر عوامل مهم دانست و تصریح کرد: باید بودجه کافی برای برطرف کردن این مشکل هزینه شود چراکه این سرمایه‌گذاری در این زمینه منجر به کاهش سوانح جاده‌ای و کاهش هزینه‌های تحمیلی ناشی از آن تصادفات می‌شود
مرجع : ايسنا

آمار بده بیاد !
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۲:۳۸
با از بین رفتن سالانه 25000 ایرانی در سال بر اثر تصادف برگ زرین دیگری در افتخارات مسئولین ثبت شده است !!! (156365)
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۲:۴۶
به نظر من مشغله فکری و عصبی بودن مردم ایران وگذشت نداشتن وخود خواهی اموزش غلط رانندگی در زمان اخذ گواهی نامه واستاندارد نبودن خودرو وجادههااقساط معوقه رانندگان علت تصادفات هستش (156376)
کیان
Sri Lanka
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۳:۰۶
فکر می کنم برای کاهش مرگ و میرهای غیر ضروری حوادث رانندگی ضرورت دارد یک نهضت بزرگ ملی با همکاری تمامی دستگاهها و سازمانهای نهاد مردمی براه بیافتد. این نهضت بایستی شهر به شهر و کوچه به کوچه همه ایران را زیر پا بگذارد و فرهنگ صحیح رانندگی و هشیاری عمومی نسبت به این بلای بزرگ جامعه که قابل تصحیح است را تبلیغ نماید. باید همه باور کنیم که می شود جلوی تلفات انسانی و اقتصادی ناشی از این بلای جانسوز را گرفت. (156414)
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۳:۱۹
مهمترین دلیل تصادفات 1 - غیر استاندارد بودن جاده های کشور 2 - غیر استاندارد بودن وسایل نقلیه 3 - پائین بودن فرهنگ ترافیکی (156433)