به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۸:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۲۱ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۱۹۱۸۷۷

مورخ روس دوست دخترش را قطعه قطعه كرد!

گروه بین‌الملل: دادگاهی در روسیه یک مورخ سرشناس را به جرم قتل دوست دخترش و حمل قطعات جسد او در یک کوله پشتی برای ریختن آنها در رودخانه زندانی کرد.
اولگ سوکولوف به خاطر تحقیقات در مورد ناپلئون مهمترین نشان افتخار فرانسه را دریافت کرده بود
اولگ سوکولوف به خاطر تحقیقات در مورد ناپلئون مهمترین نشان افتخار فرانسه را دریافت کرده بود
اولگ سوکولوف، استاد ۶۳ ساله تاریخ دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ، روز دوشنبه ۲۰ آبان، در جلسه دادگاه اعتراف کرد، آناستازیا یشچنکو، دوست دختر ۲۴ ساله خود را پس از یک مشاجره که در آن با چاقو تهدید شده بود با گلوله تفنگ به قتل رسانده است. سوکولوف در بخشی از اظهاراتش در دادگاه افزود:«من واقعا از آنچه اتفاق افتاده پریشان و متاسف هستم». او گفت پس از مشاجره با خانم یشچنکو کنترل خویش را از دست داد.

دادگاه حکم داد که سوکولوف دو ماه باقیمانده تا زمان آغاز محاکمه را باید در زندان سپری کند. سولوکوف روز شنبه ۱۸ آبان بازداشت شد. ماموران او را از رودخانه مویکا در شهر سنت پترزبورگ بیرون کشیدند و متوجه شدند که قطعات جسد یک زن جوان در کوله پشتی اوست. آناستازیا یشچنکو دانشجوی سولوکوف بود و در نگارش آثار تحقیقی در مورد دوران حکومت ناپلئون با او همکاری کرده بود. بر اساس گزارش پلیس، در بازرسی از منزل سوکولوف سایر قطعات جسد این زن جوان و همینطور اره‌ای که احتمالا از آن برای بریدن جسد او استفاده شده، پیدا شده است.

اولگ سوکولوف در سال ۲۰۰۳ نشان افتخار «لژیون دو نور» به خاطر تحقیقات گسترده خود در مورد دوران ناپلئون نشان «لژیون دونور»مهمترین نشان افتخار فرانسه را از ژاک شیراک رییس جمهور وقت فرانسه دریافت کرد.
او در سال ۱۹۷۶ اولین گروه بازسازی رویدادهای تاریخ نظامی در اتحاد شوروی را تاسیس کرد و در حال حاضر رئیس «جنبش تاریخ نظامی روسیه» است که نبردهای دوران جنگ های ناپلئونی را بازسازی می کند.