به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۹:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۲۶ ساعت ۲۱:۲۳
کد مطلب : ۱۹۲۲۰۹
نوک پای لب خطی کریستیانو برای گل شماره 99

تک گل رونالدو مقابل لوگزامبورگ با طعم لبخند

گروه ورزشی: کریستیانو رونالدو در ادامه رقابت‌های مقدماتی یورو 2020 در دقایق پایانی موفق شد با دفع اشتباه گلر لوگزامبورگ یکی از گل‌های پرتغال را به ثمر برساند.
تک گل رونالدو مقابل لوگزامبورگ با طعم لبخند
به گزارش "ورزش سه"، برنده پنج بار توپ طلا که به زودی وارد 36 سالگی می شود، در پیروزی 6-0 پرتغال مقابل لیتوانی روز پنج شنبه با یک هت تریک بی تابی خود را برای سه رقمی شدن در تعداد گل‌های ملی نشان داد و به گل شماره 98 رسید تا در آستانه دستیابی به رکورد افسانه‌ای علی دایی بهترین گلزن ملی قرار گیرد.
 

رونالدو اما امیدوار بود در سفر به لوگزامبورگ موفق شود با افزایش تعداد گل‌های خود، شانس رسیدن به این رکورد گلزنی توسط مهاجم سابق تیم ملی ایران را افزایش دهد اما در شرایط جوی و زمین نامناسب حریف، تلاش او تنها منجر به ثبت یکی از گل‌های پرتغال در این جدال سخت شد. پرتغال که در جنگ صعود به یورو 2020 در کنار صربستان قرار داشت، نیمه اول را با توجه به شرایط میزبانی حریف خوب شروع نکرد و در نهایت در دقایق پایانی به گل برتری دست یافت. این در حالی بود که لوگزامبورگ در 40 دقیقه ابتدایی نمایش بهتری از حریف صاحبنام خود به جا گذاشته بود و فرصت‌هایی نیز برای گشودن دروازه پاتریسیو داشت که در این راه ناکام ماند. اما در دقیقه 39 این برونو فرناندس بود که گل برتری پرتغال را به ثمر رساند و آنها را در مسیر صعود قرار داد. 
 

 
رونالدو اما در کنار صعود تیم ملی کشورش به یورو 2020، هدف شخصی خود را نیز دنبال می‌کرد و امیدوار بود در نیمه دوم شانس گلزنی خود را بالا ببرد. او که با 127 گل در حال حاضر بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا و بالاتر از لئو مسی بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست، در تمامی رقابت‌های رسمی بیش از 700 گل به ثمر رسانده و حالا امیدوار است در سایه این درخشش باز هم جایزه توپ طلا را در دستان خود بفشارد.
 
در بازی همزمان هم صربستان در نیمه اول با تساوی یک بر یک کار را با اوکراین دنبال می‌کرد و در ابتدای نیمه دوم نیز گل برتری خود را به ثمر رساند. صربستان در ادامه در دقایق پایانی گل تساوی را از اوکراین دریافت کرد تا در رده سوم به کار خود پایان دهد و در سمت مقابل نیز این رونالدو بود که روی دفع ناقص دروازه بان لوگزامبورگ، در آستانه دروازه با نوک پای خود موفق به ثبت دومین گل پرتغال در این جدال سخت و گل شماره 99 خود در رقابت‌های ملی شود. خوشحالی و لبخند ویژه او بعد از ثبت این گل حاکی از زنده شدن امیدها برای دستیابی به رکوردی است که اکنون تنها 10 گل ملی با آن فاصله دارد.