به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۰۱ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب : ۱۹۲۳۵۸

لغو انتخابات هیات فوتبال تهران تا اطلاع ثانوی

گروه ورزشی: مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران می‌گوید تا زمانی که شیرازی، هم رییس هیات فوتبال استان تهران باشد، هم کاندیدا باشد و هم بخواهد انتخابات این هیات را برگزار کند، اجازه برگزاری انتخابات هیات فوتبال استان تهران را نمی‌دهد.
لغو انتخابات هیات فوتبال تهران تا اطلاع ثانوی
در حالی که فدراسیون فوتبال تصمیم داشت انتخابات هیات فوتبال استان تهران را در تاریخ ۶ آذر برگزار کند اما اداره کل ورزش و جوانان استان تهران دوباره با برگزاری انتخابات مخالفت کرد.رضا گل‌محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در گفت‌وگو با برنامه ورزش و مردم درباره دلایل مخالفت او با برگزاری انتخابات هیات فوتبال استان تهران اظهار کرد: مشکل این است که دوستان به استناد مصوبه هیات رییسه فدراسیون فوتبال، می‌گویند در صورتی که دوره رییس هیات فوتبال به پایان رسید، این فرد تا زمان برگزاری انتخابات می‌تواند به فعالیتش ادامه دهد. از نظر بنده و از نظر قوانین حاکم بر انتخابات، این مصوبه، مصوبه غیرقابل قبولی است. این چه مصوبه‌ای است که یک فرد می‌تواند ۱۰ سال بعد از پایان دوره مدیریتی‌اش به کارش ادامه دهد. وقتی یک نفر برای چهار سال انتخاب می‌شود یعنی بعد از چهار سال باید نفر بعد تعیین شود.او در پاسخ به این سوال که چگونه فردی ریاست هیات فوتبال که کاندیدا هم هست، برگزار کننده انتخابات می‌شود؟ گفت: من همین ایراد را گرفتم.

ما که ورزشی هستیم و دایه‌دار اخلاق و عدالت در ورزش هستیم باید مجری این کار باشیم. من هیچ کار غیرقانونی‌ای نکردم. اگر خود آقای شیرازی کاندیدا نبود، اجازه می‌دادم خود او انتخابات را برگزار کند اما نمی‌شود وقتی کاندیدا است، هم انتخابات برگزار کند، هم حق رای داشته باشد و هم سرپرست هیات بماند. این با روح کلی انتخابات مغایرت دارد.وقتی ما این موضوع را اعلام کردیم، دوستان نپذیرفتند ولی نهادهای نظارتی ورود کردند و ایراد گرفتند و به وزارت ورزش و جوانان اعلام کردند تا مادامی که این مشکل حل نشود، انتخابات را به رسمیت نمی‌شناسیم.مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران افزود: دوستان به جای این که مشکل را حل کنند به مصوبه هیات رییسه ارجاع می‌دهند. مصوبه هیات رییسه به تصویب مجمع نرسیده و فاقد وجاهت قانونی است. ما هفته گذشته جلسه‌ای در وزارت ورزش با حضور تاج داشتیم و پیشنهاداتی در جهت حل این مشکل به رییس فدراسیون فوتبال ارائه کردیم. آقای تاج هم گفت که این موضوع را با هیات رییسه فدراسیون فوتبال مطرح می‌کند. به همین دلیل ما گفتیم تا زمانی که اشکالات وارده حل نشود، انتخابات ششم آذر هم برگزار نمی‌شود.

گل‌محمدی تاکید کرد: مادامی که آقای شیرازی به عنوان رییس هیات فوتبال، کاندیدا است، من به عنوان مدیرکل استان تهران اجازه نمی‌دهم که ایشان انتخابات را برگزار کند. من این موضوع را صراحتا به آقای سلطانی‌فر، نهادهای نظارتی و فدراسیون فوتبال اعلام کردم.او در پایان در پاسخ به این سوال که با توجه به مصوبه هیات رییسه فدراسیون فوتبال در صورتی که انتخابات هیات فوتبال استان تهران برگزار نشود، آیا شیرازی می‌تواند به ریاستش در این هیات ادامه دهد و در مجمع فدراسیون فوتبال حق رای داشته باشد؟ توضیح داد: من امیدوارم با پیشنهاداتی که شده و اصراری که وزارت ورزش دارد، این مشکل تا چند روز آینده حل شود ولی راه‌هایی برای پیگیری مطالبات قانونی جامعه برای انتخابات وجود دارد که اگر به نتیجه‌ای نرسیم از طریق راه‌های قانونی و وزارت ورزش پیگیری می‌کنیم. ما فقط به دنبال برگزاری صحیح انتخابات هستیم و امیدوارم این مشکل تا هفته آینده حل شود.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: فوتبال