کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فغانی: ویلموتس به زمان نیاز دارد

ایلنا , 2 آذر 1398 ساعت 12:41

گروه ورزشی: داور بین المللی فوتبال ایران پس از مهاجرت از ایران و حضور در لیگ استرالیا صحبت های جالبی را برزبان اورد.


علیرضا فغانی داور بین المللی فوتبال ایران پس از مهاجرت از ایران و حضور در لیگ استرالیا معتقد است سطح رقابت‌های این کشور همچون لیگ قهرمانان آسیا است. با فغانی درخصوص حضور در لیگ استرالیا، مقایسه سطح این مسابقات با لیگ ایران و همچنین دو شکست تیم ملی در مقدماتی جام جهانی و شایعه دستمزد بالایش به صحبت پرداختیم.

از حضورتان در لیگ استرالیا و داوری در این کشور صحبت کنید.
خدا را شکر شرایط‌مان خوب است از زمانی که به استرالیا آمدیم لیگ این کشور هم شروع شد اول فصل در یک کلاس دوهفته‌ای حضور یافتیم و به عنوان داور تمام وقت با فدراسیون این کشور قرارداد بستیم و هفته‌ای یک قضاوت خواهیم داشت.

سطح فوتبال لیگ استرالیا با لیگ ایران چقدر تفاوت دارد؟
سطح لیگ فوتبال استرالیا از نظر برگزاری هم‌سطح لیگ قهرمانان آسیا است از نظر امکانات، بلیت‌فروشی و حرفه‌ای بودن تفاوت آنچنانی ندارد و به نظرم در لیگ داخلی هم با کره جنوبی و ژاپن برابری می‌کند.

بازیکنان خارجی هم در لیگ استرالیا حضور دارند؟
اکثر بازیکنان اروپایی و بیشتر از کشور ایتالیا هستند بالاخره آنها جزو تیم‌های تراز اول فوتبال آسیا به شمار می‌روند مثل خود ما.

آیا آنجا هم مانند لیگ ایران قبل و بعد از بازی علیه تیم داوری هجمه ایجاد می‌شود؟
هر مساله‌ای باشد از سوت آغاز بازی تا پایان است مانند لیگ ایران نیست که بعد و قبل در صفحات مجازی علیه داور هجمه ایجاد شود هر مساله‌ای فقط در جریان بازی است.

آیا از زندگی در استرالیا راحت هستید؟
حضورمان در استرالیا بیشتر یک بحث خانوادگی بود و به خاطر آرامش من این اتفاق نیفتاد خوشحالم که خانواده‌ام از حضور در استرالیا راضی هستند.

به محض ورود به استرالیا از تکنولوژی VAR استفاده کردید.
درجایی که نیاز باشد ورود می‌کنیم و از این تکنولوژی استفاده خواهیم کرد، در شش هفته قضاوت ما فقط یک بار آن هم در هفته اول این سیستم استفاده شود در بقیه موارد نظر آنها با نظر ما یکی بود.

به نظرتان آیا در ایران بالاخره یک روز از این سیستم استفاده خواهند کرد؟
تا زمانی که من بودم جلسات خوبی برگزار می‌شد و الان هم نیاز به یک پروسه زمانی دارد به اعتقاد من در لیگ ما حضور VAR به نفع فوتبال ما است.

خیلی‌ها راجع به دستمزدت صحبت می‌کنند، با لیگ ایران قابل قیاس است؟
من در استرالیا یک داور تمام وقت هستم و مانند کارمندها حقوق می‌گیرم در استرالیا درآمد بالاست اما خرج هم وحشتناک است در ثانی اینجا به محض اینکه پولی می‌گیری باید مالیاتش را هم پرداخت کنی.

تیم ملی هم دو باخت بد مقابل بحرین و عراق به دست آ‌ورد.
ویلموتس نیاز به زمان دارد کی‌روش هم وقتی به ایران آمد نیاز به یک سال زمان داشت تا با شرایط آشنا شود حتی یادم می‌آید ما به لبنان هم باختیم هنوز فرصت برای جبران وجود دارد و کار تمام نشده است.

قرار است در رقابت‌های المپیک امیدها هم حضور داشته باشید؟
به همراه محمدرضا منصوری و ابوالفضلی در این رقابت‌ها حضور خواهیم داشت به نظر من فدراسیون باید یک کلاس هم برای تیم امید و جوانترها بگذارد زمان فرهاد مجیدی در تیم امید یک کلاس برگزار کردیم.

آیا قرار است در این رقابت‌ها از سیستم VAR استفاده شود؟
بله، قرار است برای اولین بار در آسیا از ابتدای مسابقات تا انتها از این سیستم استفاده شود پیش از این در جام ملت‌های آسیا فقط در چند بازی آخر از این سیستم استفاده شد.


کد مطلب: 192409

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/192409/فغانی-ویلموتس-زمان-نیاز

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir