به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۰۵ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب : ۱۹۲۷۴۴
جام حذفی فوتبال؛

صعود پرسپولیس، سپاهان و تراکتور به یک‌چهارم

صعود پرسپولیس، سپاهان و تراکتور به یک‌چهارم
گروه ورزشی: تیم‌های فوتبال پرسپولیس تهران، تراکتور تبریز و سپاهان اصفهان راهی مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی شدند.

بدین ترتیب، تیم‌های فوتبال پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتور، مس کرمان، شهرداری ماهشهر، شاهین شهرداری بوشهر و نفت مسجدسلیمان در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی حاضر خواهند بود.

صعود قرمزپوشان پایتخت
ورزشگاه آزادی تهران امروز سه شنبه در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی میزبان دو تیم پرسپولیس و صنعت نفت آبادان بود که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید. مهدی ترابی (۵۴) برای پرسپولیس گلزنی کرد تا سرخپوشان به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها صعود کنند.
ترکیب دو تیم؛ نیمکت نشینی علیپور و کنعانی زادگان
گابریل کالدرون سرمربی پرسپولیس تیمش را در این بازی با ترکیب علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، سیدجلال حسینی، مهدی شیری، محمد انصاری، محسن ربیع خواه، احمد نوراللهی، محمد نادری (۴۶ - فرشاد احمدزاده)، مهدی ترابی، وحید امیری و مهدی عبدی (۵۹ - علی علیپور) وارد زمین کرد. نیمکت نشینی محمدحسین کنعانی زادگان و علی علیپور از نکات ترکیب سرخپوشان بود.
صنعت نفت هم با هدایت دراگان اسکوچیچ مقابل پرسپولیس با ترکیب ناصر سالاری، محمد اهل‌شاخه (۸۲ - سیروان قربانی)، سید محمد قریشی، عبدالله ناصری، عقیل کعبی، مصطفی احمدی، مسلم مجدمی (۷۵ - میلاد جهانی) ، جعفر سلمانی، مهدی حنفی،  مهدی مومنی ( ۸۰ - بختیار رحمانی) و عیسی آل‌کثیر بازی کرد.
نیمه نخست؛ تساوی با کمک تیرک دروازه پرسپولیس
صنعت نفت باوجود اینکه در این بازی میهمان بود، در نیمه نخست بازی به مراتب بهتری به نمایش گذاشت. با گذشت زمان این نفتی ها بودند که کنترل بازی را در اختیار گرفتند. در دقیقه ۱۰ ضربه سر عیسی آل کثیر با اختلاف کم از کنار دروازه پرسپولیس به اوت رفت. در دقیقه ۲۱ این بازیکن در موقعیت خوب گلزنی قرار گرفت ولی شوت او بعد از برخورد با علیرضا بیرانوند و تیرک دروازه، به کرنر رفت.  پرسپولیس در نیمه نخست یکی دو موقعیت به دست آورد که این فرصت ها راه به جایی نبرد.
نیمه دوم؛ پرسپولیس گل زد و جان گرفت
گابریل کالدرون با شروع نیمه دوم فرشاد احمدزاده را به جای محمد نادری به ترکیب پرسپولیس اضافه کرد. سرخپوشان بر خلاف نیمه نخست بازی هجومی تری را به نمایش گذاشتند و در دقیقه ۵۴ با شوت مهدی ترابی از پشت محوطه جریمه، به گل اول دست یافتند. نفت در دقیقه ۶۱ فرصت جبران نتیجه را داشت ولی بیرانوند مجددا ضربه سر عیسی آل کثیر را دفع کرد و این توپ راهی به دروازه نیافت.
پرسپولیس که با ورود علی علیپور در دقیقه ۵۹ به زمین در خط حمله نفس تازه ای گرفته بود، از دقیقه ۶۷ تا دقیقه ۶۹ صاحب سه موقعیت خوب گلزنی شد. ابتدا علیپور در موقعیت تک به تک قرار گرفت که ضربه «چیپ» او به دروازه بان نفت خورد و به کرنر رفت. در ادامه ضربه سر شجاع خلیل زاده با اختلاف کم از کنار دروازه نفت به بیرون رفت. در دقیقه ۶۹ هم مهدی ترابی فرصت خوبی برای افزایش تعداد گل های سرخپوشان داشت که این فرصت هم ثمری نداشت.

صعود تراکتور مقابل «نود» در ضربات پنالتی
تیم فوتبال تراکتور تبریز با پیروزی مقابل نود ارومیه در ضربات پنالتی راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شد.
در یکی از دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی، از ساعت۱۴ امروز سه شنبه تیم های تراکتور تبریز و نود در ارومیه به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با برد تراکتور در ضربات پنالتی همراه بود. این بازی در وقت های قانونی با نتیجه تساوی یک - یک تمام شده بود.  مسعود شجاعی (۳۹) برای تراکتور و سیروس صادقیان (۵۵) برای نود گلزنی کردند.  تلاش دو تیم در وقت های اضافه هم ثمری نداشت تا تعیین برنده به ضربات پنالتی کشیده شود. در ضربات پنالتی تیم تراکتور با نتیجه ۷ بر ۶ (در مجموع با نتیجه ۸ بر ۷) حریفش را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. 

صعود شاگردان قلعه‌نوعی
سپاهان اصفهان 2 پیکان تهران 1
سپاهان در شرایطی به این مسابقه رسیده بود که در مرحله یک شانزدهم نهایی موفق شد خیبر را در یک بازی مقتدرانه با سه گل در خرم آباد شکست دهد ولی در سوی مقابل پیکانی ها کار سختی نداشتند و با یک برتری پر گل شهدای رزکان کرج را شکست دادند تا حالا در مرحله یک هشتم نهایی در نقش جهان با سپاهان بازی کنند.
شرح گل
سپاهان (1-0): پاس مرتضی منصوری مدافع راست تیم فوتبال سپاهان که به صورت زمینی و کات بک به نقطه کرنر فرستاده شده بود، با ضربه دقیق محبی به گل اول بازی در دقیقه 13 تبدیل شد.
سپاهان (2-0): ارسال محمدرضا حسینی به تیرک دوم دروازه پیکان با ضربه سر محمدرضا مهدی زاده به دهانه دروازه رسید و در  دقیقه 2+45 بود که شهباززاده با یک ضربه سر دقیق گل دوم بازی را ثبت کرد.
 پیکان (2-1): در دقیقه 64 ارسال دقیق حمودی از سمت راست خط هجومی پیکان در محوطه جریمه و میان دو مدافع مرکزی سپاهان به مغانلو رسید و این بازیکن با یک ضربه سر دقیق گل اول بازی را ثبت کرد تا اختلاف به حداقل برسد.

 
برچسب ها: جام حذفی فوتبال