کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آمریکا خواستار تحریم شدید ایران توسط آلمان شد

7 آذر 1398 ساعت 0:29

گروه بین‌الملل: رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی آمریکا از آلمان درخواست کرده است که از سیاست‌های آن کشور در رابطه با تحریم شدید ایران پیروی کند و به مبادلات بازرگانی و همکاری اقتصادی با ایران خاتمه دهد.


خبرگزاری آلمان با انتشار گزارشی از برلین اقدام به انتشار اظهارات مشاور جدید امنیت ملی کاخ سفید نمود.
رابرت اوبراین، که روز ۱۸ سپتامبر سال جاری به عنوان جانشین جان بولتون، مسئولیت مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ را برعهده گرفته، در گفت‌وگویی با روزنامه آلمانی "بیلد" از سیاست‌های اقتصادی آلمان در قبال ایران انتقاد کرده است. متن این گفت‌وگو در شماره روز چهارشنبه ۲۷ نوامبر این روزنامه منتشر شده است. به باور اوبراین آلمان نیز می‌بایست راهکار دولت دونالد ترامپ در قبال ایران را به عنوان الگوی خود برگزیند و اقدام به اعمال تحریم‌های اقتصادی شدیدی علیه ایران بکند.

سیاست "دوستانه" در قبال ایران
مشاور امنیت ملی کاخ سفید آمریکا گفته است که او نمی‌تواند علت اصرار آلمان به ادامه معامله و همکاری اقتصادی با "ملاها در تهران" را متوجه شود. اوبراین از سیاست دوستانه دولت آلمان در برابر جمهوری اسلامی ایران نیز انتقاد کرده است. مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته است که دولت آلمان باید از طریق همراه شدن با تحریم‌های جامع و فراگیر اقتصادی ایران از سوی آمریکا، جمهوری اسلامی ایران را وادار به شرکت در مذاکره بر سر مناقشه هسته‌ای کند.به باور مشاور امنیت ملی کاخ سفید، توافق مد نظر آمریکا در ارتباط با مناقشه هسته‌ای با ایران باید توافقی دائمی باشد. افزون بر آن، این توافق باید برنامه موشکی ایران، وضعیت حقوق بشر در این کشور و دخالت‌های ایران در منطقه را نیز در بر گیرد. از سوی دیگر، رابرت اوبراین از دولت آلمان خواسته است که برای ایجاد و گسترش شبکه موبایل نسل پنج (5G) از همکاری با شرکت چینی هوآوی خودداری کند. مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفت‌وگوی خود با روزنامه "بیلد" تاکید کرده است که بین شرکت چینی هوآوی و حزب کمونیست چین تفاوتی وجود ندارد و این شرکت عملا در خدمت این حزب فعالیت می‌کند.


کد مطلب: 192832

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/192832/آمریکا-خواستار-تحریم-شدید-ایران-توسط-آلمان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir