به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۰۷ ساعت ۱۹:۳۶
کد مطلب : ۱۹۲۸۷۲

تبعات بی توجهی حسن روحانی به افکار عمومی

گروه سیاسی: سایت دیده‌بان ایران نوشت: حسن روحانی روز گذشته در جریان سفر استانی به آذربایجان‌شرقی گفت او نیز مانند همه مردم صبح جمعه فهمیده قیمت بنزین تغییر کرده است!‌
روحانی با خنده‌های عجیبی که نمونه های آن را در سفر اخیرش به نیویورک هم می توان یافت در این جلسه گفت شبی که سهمیه‌بندی بنزین اجرا شد من خودم هم اطلاع نداشتم و نمی‌دانستم که اجرای این طرح این هفته است یا هفته آینده؛ چراکه به شورای امنیت کشور گفته بودم که زمان آن را به من هم حتی نگویید! اما چرا این اظهارات رییس جمهور منتخب مردم باعث خشم بیشتر مردم در شبکه های مجازی شد؟ 
روحانی که پیشتر هم در جلسه هیات دولت اعلام کرده بود که ما آنقدر سیستم مانیتورنیگ داریم که آشوبگران و کسانی که در اعتراض به افزایش قیمت بنزین خیابان ها را بند آورده آند دستگیر کنیم، این بار بدون هیچ اشاره ای به جانباختگان این اعتراضات با سرمستی از فتح یک جنگ تمام عیار خطاب به مردم و مدیرانش گفت که  من هم صبح جمعه فهمیدم قیمت تغییر کرده است. این اظهارات روحانی در حالی مطرح می شود که او طی برگزاری دو انتخابات گذشته بارها و بارها روی کلیدواژه های مانند "حقوق شهروندی" و کرامت و حق مردم تاکید کرده بود و با یادآوری عملکرد دولت محمود احمدی نژاد اعلام کرده بود که ما حاضر نیستیم به عقب برگردیم.!
اما حالا در فاصله دو سال مانده به پایان دولت دوازدهم، حسن روحانی نه تنها مردم را محرم تصمیات خودش نمی داند بلکه هربار سعی دارد پیش از پیش آنها را به خشم بیاورد. علیرغم اینکه طی 10 روز گذشته هیچ آمار رسمی از میزان جان باختگان و بازداشت شدگان حوادث پس از افزایش شبانه قیمت بنزین به مردم ارائه نشده اما شواهد حاکی از آن است که تا کنون بیش از 100 نفر در شهرهای مختلف کشور کشته و بیش از 7000 نفر هم بازداشت شده اند.
هر چند رحمانی فضلی وزیر کشور با شرکت در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که این نیروهای امنیتی و نظامی بودند که بیشترین صدمات جانی را متحمل شده اند اما او هم آمار دقیقی از این تلفات به مردم نداد.
اما سوالی که طی چند ماه گذشته بین مردم مطرح می شود این است که روحانی چه شد؟ تغییر رفتار عجیب رفتار رییس جمهوری که در دور دوم ریاست جمهوری اش توانسته بود حدود 24 میلیون رای مردم را از آن خودش کند باعث شده تا بسیاری از هوادارن او نوک پیکان انتقاداتشان را به سمت محمد خاتمی و اصلاح طلبانی بگیرند که رییس جمهور شدن او را به مردم توصیه کرده بودند. 
این در حالی است که اصلاح طلبان هم در مقام پاسخگو ادعا می کنند که شورای نگهبان انتخاب دیگری برای آنها نگذاشته بود که بخواهند تصمیم دیگری بگیرند. روحانی طی دو سال گذشته با تصمیم های غلط و سخنان عجیب تر نشان داد که مانند احمدی نژاد تنها در جایی حاضر به هزینه دادن است که منافع اش در خطر باشد. بسیاری از کارشناسان سیاسی بازداشت برادرش و به زندان رفتن او و یا شاید عافیت طلبی یا چشم دوختن به مقام و مسندی دیگر پس از دوره ریاست جمهوری را دلیل گردش به راست او می دانند . هر چند برخی دیگر اعتقاد دارند که با وجود مخالفت های جدی که حسن روحانی در بین برخی مقامات جمهوری اسلامی ایران دارد، روحانی اگر سودای رسیدن به مقام هایی را دارد هرگز موفق نخواهد شد. اما در هر صورت به نوشته تحلیل گر روزنامه نیویورک تایمز بازنده این انتخاب و عملکرد دولت حسن روحانی کسی نیست جز اصلاح طلبان که در این مدت سعی کردند برای حفظ منافع خود پشت حسن روحانی خودشان را پنهان کنند.
در این بین برخی تحلیلگران مسائل داخلی هم بر این باورند که با وجود همه این رفتارهای دولت دوازدهم؛ رییس جمهور منتخب مردم هرگز سرانجامی بهتر از سید محمد خاتمی و یا محمود احمدی نژاد نخواهد داشت و به گفته برخی دیگر به گندم رای نخواهد رسید. حال اینکه شخص حسن روحانی بهتر از هر سیاست مدار و تحلیلگر دیگری می داند که آنچه باقی خواهد ماند مردم هستند و دولت ها مدام در حال رفت و آمدند.! این را نه دوربین های خیابان های شهر بلکه تاریخ ثبت و نشان خواند داد.
برچسب ها: حسن روحانی