به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۴:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۰۹ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب : ۱۹۲۹۸۸
هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال ایران؛

سپاهان در دقیقه ۹۵ برد را از استقلال گرفت

گروه ورزشی: تیم فوتبال استقلال تهران که تا دقیقه ۹۵ بازی با سپاهان از حریفش پیش بود، با دریافت گل مساوی برد و صدرنشینی لیگ را با هم از دست داد.
سپاهان در دقیقه ۹۵ برد را از استقلال گرفت
به گزارش مهر، تیم های استقلال و سپاهان امروز شنبه در ورزشگاه نقش جهان اصفهان با یکدیگر روبرو شدند که این مسابقه در نهایت با نتیجه ۲ بر ۲  به پایان رسید. در این بازی که در چارچوب هفته دوازدهم لیگ برتر و با قضاوت محمدحسین زاهدی فر برگزار شد، «گئورکی ولسیانی» (۱۴) و امید نورافکن (۹۵) برای سپاهان و مهدی قائدی (۵۷) و شیخ دیاباته (۷۹) برای استقلال گلزنی کردند.
ترکیب دو تیم و تعویض زودهنگام سپاهان
تیم فوتبال استقلال با نظر آندره استراماچونی سرمربی ایتالیایی با ترکیب سید حسین حسینی، روزبه چشمی، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی (۷۶ - علی دشتی)، عارف غلامی، وریا غفوری، دیاباته، سیاوش یزدانی (۷۲ - آرش رضاوند)، علی کریمی، میلیچ و مهدی قائدی (۸۳ - شاهین طاهرخانی) وارد زمین شد.
سپاهان هم با هدایت امیر قلعه نویی با پیام نیازمند، عزت‌الله پورقاز، گئورگی ولسیانی، محمدرضا مهدی زاده، سعید آقایی، مهدی کیانی، امید نورافکن، محمدرضا حسینی (۳۶ - رسول نویدکیا - ۸۰ علی قربانی)، محمد محبی (۷۷ - رضا میرزایی)، سجاد شهباززاده و کی‌روش استنلی در این بازی حضور یافت. در نیمه نخست رسول نویدکیا به دلیل مصدومیت حسینی جای او را گرفت.
نیمه نخست؛ سپاهان یک موقعیت و یک گل
جریان بازی در نیمه نخست به صورت کلی در اختیار استقلال بود. آبی پوشان در حالی توپ و میدان را در نیمه اول در اختیار داشتند که روی یک غافلگیری گل خوردند و سپاهان هم به جز صحنه گل، موقعیت گل دیگری روی دروازه آبی پوشان خلق نکرد.
اولین و جدی ترین موقعیت این بازی در دقیقه ۹ رقم خورد. وریا غفوری کاپیتان استقلال که پشت ضربه کاشته این تیم قرار گرفته بود، توپ را به تیرک افقی سپاهان کوبید و توپ راهی به دروازه نیافت.به ثمر رسیدن گل اول نخست مسابقه زمان زیادی نبرد. در دقیقه ۱۴ گئورگی ولسیانی مدافع پیش تاخته سپاهان توانست ارسال محمدرضا حسینی همبازی خود را با یک شوت در داخل محوطه جریمه وارد دروازه آبی پوشان کند.
استقلال بعد از دریافت گل، هجومی تر ظاهر شد و در دقایق ۲۰ و ۲۱ پنج کرنر متوالی به دست آورد که نتوانست از هیچکدام از این موقعیت ها استفاده کند. شوت «هرویه میلیچ» مدافع استقلال هم در همین برنامه هجومی استقلال تا آستانه باز شدن دروازه سپاهان پیش رفت ولی پیام نیازمند دروازه بان طلایی پوشان توپ را به کرنر فرستاد.
در دقیقه ۳۶ هم محمدرضا حسینی بازیکن سپاهان به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد و رسول نویدکیا جای او را گرفت.
نیمه دوم؛ از جنجال داوری تا گل‌های استقلال
بازی در نیمه دوم تحت تاثیر اعتراض بازیکنان و مربیان دو تیم به تصمیمات داور قرار داشت. دو تیم بازی به مراتب جذابتری را به نمایش گذاشتند. جنجالی ترین صحنه این بازی در دقیقه ۵۱ رقم خورد. کرنر ارسالی تیم استقلال روی هوا به دست کی روش استنلی مهاجم سپاهان خورد که برای کمک به خط دفاعی تیمش عقب کشیده بود. داور این صحنه را پنالتی ندانست و رای به ادامه بازی داد. همین مسئله اعتراض شدید کادر فنی و بازیکنان استقلال را در پی داشت و بازی سه دقیقه متوقف شد.
تنها دقایقی از اعتراض استقلال نگذشته بود که مهدی قائدی پاس وریا غفوری را به صورت سرضرب و محکم وارد دروازه سپاهان کرد تا بازی مساوی شود. دو تیم برای به ثمر رساندن گل، دست از بازی هجومی نکشیدند اما اینبار بازهم آبی پوشان بودند که موفق به گلزنی شدند. شیخ دیاباته مهاجم خارجی استقلال در دقیقه ۷۹ کرنر ارسالی مهدی قائدی را با ضربه سر وارد دروازه سپاهان کرد.
در این نیمه، سیاوش یزدانی مدافع استقلال در دقیقه ۷۲ مصدوم و تعویض شد. امیر قلعه نویی هم در دقیقه ۸۰ رسول نویدکیا را که نیمه نخست به زمین فرستاده بود، تعویض کرد و علی قربانی جایش را گرفت. تلاش شاگردان قلعه نویی برای جبران نتیجه تا ثانیه های پایانی ادامه داشت. در حالی که برای نیمه دوم ۶ دقیقه وقت تلف شده اعلام شده بود، امید نورافکن که سابقه بازی در استقلال را هم دارد، توانست گل تساوی را برای سپاهان به ثمر برساند.
استقلال صدر و برد را با هم از دست داد
استقلال در حالی برد را در این مسابقه از دست داد که می توانست با کسب سه امتیاز، علاوه بر ثبت هفتمین برد متوالی خود در لیگ، بعد از حدود سه سال به صدر جدول برگردند که امید نورافکن رویای آبی ها را بر باد داد. در حال حاضر سپاهان با ۲۳ امتیاز و با تفاضل گل بهتر نسبت به شهر خودرو صدرنشین است.