به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب : ۱۹۳۲۲۶

اپل صاحب مودم‌های موبایلی "اینتل" شد

گروه فناوری: شرکت اپل کسب و کار ساخت مودم‌های مخصوص موبایل شرکت "اینتل" را خریداری کرد و احتمالا به زودی دیگر از تراشه‌های شرکت "کوالکام" در دستگاه‌های خود استفاده نخواهد کرد.
اپل صاحب مودم‌های موبایلی "اینتل" شد
شرکت "اینتل" امروز فروش اکثریت تجارت مودم گوشی‌های هوشمند خود را به شرکت اپل به انجام رساند. این معامله که در ماه ژوئیه اعلام شده بود، یک میلیارد دلار ارزش دارد، اگرچه اینتل ادعا می‌کند که هنوز متحمل ضرر چند میلیارد دلاری است.اپل با در اختیار داشتن فناوری مودم "اینتل" می‌تواند اجزای بیشتری را برای دستگاه‌های متصل خود در خانه ایجاد کند تا اینکه به خرید از فروشندگانی مانند کوالکام(Qualcomm) روی آورد. ضمن اینکه چندی است که روابط این دو شرکت نیز شکرآب است.این معامله فقط شامل تجارت مودم گوشی‌های هوشمند اینتل است و اینتل هنوز کسب و کار ساخت مودم‌های رایانه‌های شخصی، ابزارهای اینترنت اشیا(IoT) و وسایل نقلیه خودران را در اختیار دارد.

اینتل ادعا می‌کند که تاکتیک‌های ثبت اختراع ضد رقابتی کوالکام، این شرکت را به فروش تجارت مودم گوشی‌های هوشمند به اپل وادار کرده است. مدیران این شرکت در این مورد از کوالکام به دادگاه نیز شکایت کرده‌اند. یک قاضی نیز علیه کوالکام رای داد، اما کوالکام درخواست تجدیدنظر کرد و پرونده به دادگاه تجدیدنظر رفته است.با انجام این معامله، اپل صاحب تجهیزات کاملی می‌شود و قدرت تامین فناوری مودم خود را در اختیار دارد و در هنگام طراحی و ساخت برخی از مهم‌ترین مؤلفه‌های گوشی‌های هوشمند خود، وابستگی کمتری به فروشندگان شخص ثالث خواهد داشت.

این شرکت از زمان انتشار اولین آیفون تاکنون در حال گذار از تراشه‌های شخص ثالث است. سه مدل ابتدایی آیفون از پردازنده‌های سامسونگ استفاده می‌کرد، تا اینکه اپل از تراشه‌های سری A خود رونمایی کرد.اکنون نیز شایعه شده است که اپل قصد دارد پردازنده‌های اینتل را در برخی از رایانه‌های خود کنار بگذارد و آنها را با پردازنده‌های مبتنی بر پردازنده‌های ARM اپل جایگزین کند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: اپل