به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ ساعت ۲۰:۵۶
کد مطلب : ۱۹۳۲۳۹
با تغییر قانون در روسیه؛

خبرنگاران مستقل عوامل بیگانه به شمار می‌روند!

گروه بین‌الملل: به دنبال تغییراتی که در قانون جنجالی "عامل بیگانه" در روسیه انجام شد، از این پس خبرنگاران و وبلاگ‌نویسان مستقل در این کشور "عوامل بیگانه" نامیده می‌شوند.
خبرنگاران مستقل عوامل بیگانه به شمار می‌روند!
به گزارش بی بی سی، قانون "عامل بیگانه" در حال حاضر هم درمورد سازمان ها و موسسات غیردولتی که در زمینه مسائل سیاسی در روسیه فعال هستند و بودجه آنها از خارج روسیه تامین می‌شود، اجرا می‌شود. تغییر قانون با انتقاد اتحادیه اروپا، عفو بین الملل و سازمان امنیت و همکاری اروپا رو به رو شده است. عامل بیگانه اصطلاحی مربوط به دوران شوروی است که برای مخالفان سیاسی استفاده می‌شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، اصلاحیه این قانون را دیروز، دوشنبه ۱۱ آذر امضا کرد. اولین قانون "عامل بیگانه" در سال ۲۰۱۲ در روسیه به اجرا گذاشته شد و طبق آن سازمان های غیردولتی این کشور که با کمک های خارجی فعالیت می‌کنند، مجبور بودند به عنوان "عوامل بیگانه"در روسیه خود را به ثبت برسانند. مقامات کرملین گفته بودند که این قانون برای محافظت از منافع روسیه در برابر دخالت های خارجی امری ضروری است. براساس این قانون فعالیت های مالی این سازمان‌های غیردولتی باید حسابرسی شود و این سازمان ها باید درباره فعالیت هایشان سالانه دو بار گزارش بدهند. تخطی از این قانون جریمه های سنگین و یا حتی مجازات تا دو سال زندان دارد.