به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ساعت ۲۰:۵۲
کد مطلب : ۱۹۳۳۵

جنگل‌های​مازندران​ دفن زباله​تبدیل شده​است!

گروه جامعه: دبیر مجمع نمایندگان مازندران گفت: جنگل های مازندران به محل دفن زباله تبدیل شده است.
جنگل‌های​مازندران​ دفن زباله​تبدیل شده​است!
قاسم احمدی لاشکی گفت: یکی از مهمترین معضلات استان مهمان‌پذیر مازندران که مشکل عدیده‌ای را برای شهرداری ها و بخشداری ها ایجاد کرده بحث زباله است. وی با اشاره به رهاسازی زباله ها در محورها و سواحل مازندران گفت: در حال حاضر غالب مسیرهای اصلی جاده‌های منتهی به شمال کرج به چالوس، هراز و فیروزکوه میهمان‌های مختلف تردد می کنند که متاسفانه هنوز این فرهنگ نهادینه نشده و آسیب بر مردم بومی مازندران به وفور مشاهده می شود. دبیر مجمع نمایندگان مازندران ادامه داد: مسافران بسیاری وارد مازندران می‌شوند و عوارض جاده ای نیز از آنان دریافت نمی شود و تنها رهاورد آنان برای استان زباله است. احمدی لاشکی با اعلام اینکه وضعیت زباله در سواحل مازندران نامطلوب است افزود: متاسفانه وضعیت زباله در سواحل خوب نیست و این مشکل در سواحلی که طرح های سالم سازی دریا در آن اجرا نمی شود به وفور مشاهده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جنگل‌های مازندران به محل دفن زباله تبدیل شده و آسیب جدی بر استان وارد کرده است.نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس تصریح کرد: در دولت‌های گذشته اتفاق خوبی افتاده و احداث دو نیروگاه در شهرهای ساری و نوشهر پیش بینی شده که تحقق ان مستلزم اختصاص اعتبارات لازم است. احمدی لاشکی با تاکید بر اینکه باید متولی برای سواحل مازندران در نظر گرفته شود گفت: در جاده های استان نیز به جهت کمبود اعتبارات نمی‌توانند افرادی را جهت جمع آوری زباله در محورهای استان در نظر بگیرند که باید در این راستا حمایت جدی صورت گیرد.وی یادآور شد: فرهنگ سازی در خصوص جمع آوری زباله در محورها و سواحل استان باید نهادینه شود.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۲۱:۲۸
همه چیمون به همه چیمون میاد. قبول کنیم ما مردم ایران در زمینه حفظ محیط زیست دچار فقر وحشتناک فرهنگی هستیم. (157719)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۲۱:۴۵
مسوولین و ایضا ملت کلاهشون رو بذارن بالاتر ... (157753)
سینا از شیراز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۲۱:۵۶
جنگل ها را زباله دان می کنیم ، ساحل ها را کثیف و آلوده و دریاچه ها را خشک و نمک زار . فردا چه پاسخی به کودکان مان خواهیم داد؟؟ (157770)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۲۲:۰۸
احسنت آقاي احمدي لاشكي! يك نماينده پيدا شد كه درد دل مردم جنگل نشين و جنگل دوست را بيان كند. اين معضل متأسفانه در مازندران همه گير است. اما دردناك اين است كه با تصويب شوراي شهر و شهردار و دور از نظارت محيط زيست جنگل را براي زباله داني انتخاب كنند. اين اتفاق بيش از يك دهه است كه در زيراب سوادكوه افتاده است و جنگل نزديك اين شهر در جاده بهمنان به عنوان زباله داني مورد استفاده قرار مي گيرد. اين در حالي است كه اين مسير به خاطر چشم اندازهاي طبيعي در طول ايام تعطيلات مورد اقبال گردشگران مختلف از اقصي نقاط كشور قرار گرفته است. (157786)
بنفشه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۲۳:۱۳
من در مازندران زندگی می کنم و تهرانی هستم بیشتر زباله ها رو خود مازندرانی ها که همیشه در آنجا ساکنند می ریزند من با چشم خودم دیده ام اتفاقا مسافران بیشتر رعایت می کنند اگر شهر داری چنر سطل زباله بیشتر بگذارد مردم عادت می کنند که زباله ها را در آنها بریزند جای زباله متاسفانه خیلی کمه (157868)
مهرزاد - اهواز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۸ ۰۰:۱۶
تیتر مطلبو داشته باشین : " جنگل های مازندران دفن زباله تبدیل شده است! " ..! - اینجانب توصیه می کنم حضرات دست اندرکار بهار نیوز پُرکار یه دونه ویراستار دقیق تر و دلسوزتر برای رفع گیرهای مطالبش انتخاب کنه . (157913)
۱۳۹۲/۰۸/۰۸ ۰۰:۲۰
کمبود اعتبارات کمبود اعتبارات.یک ایران ویک جنگلهای مازندران.مگر چقدر اعتبار میخواد؟جلوی پنجاه درصد دزدیها وپنجاه درصد مراسمات غیرضروری وسمینارهای بی خاصیت رابگیرید برای هیچی اعتبار کم نداریم.واقعا خجالت آوره (157920)
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۸ ۰۷:۴۹
واقعا نسبت به ده سال گذشته نه باغی و نه جنگلی در استانهای شمالی باقی نمانده ،ساخت وساز ویلا در باغها و زمینها که متاسفانه در هنگام ساخت بدون مجوز بوده و بعد از اتمام ساخت با پرداخت جریمه ، کلیه امکانات شهری نیز از بابت برق آب و گاز و...به ملک ارائه میگردد نمونه ای است که نماینده مذکور باید نسبت به پیگیری ان اقدام نماید نه انکه فقط به فکر کسب درآمد بعنوان عوارض از جیب مسافرین باشد.جای تاسف دارد که فرا فکنی جزئی از طبیعت اکثر ما ایرانی ها شده است . نمونه این موارد در شهر نماینده محترم به وفور یافت میشود.ضمن اینکه به جای فرهنگ سازی مثبت همیشه بدنبال شعار مرگ و نابودی هستیم. با تشکر (158029)