به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ساعت ۲۰:۴۶
کد مطلب : ۱۹۳۴۵

مشکلات ​زندگی​با سبیل 4/2 متری!+ تصاوير

گروه جامعه: داشتن رکورد جهانی برای خیلی‌ها یک آرزو به حساب می‌آید اما زندگی روزانه یک مرد هندی با داشتن بلندترین سبیل جهان کلی دردسر دارد.
رام سینگ چائوهان را همه هندی‌ها که توجه خاصی به سبیل دارند می‌شناسند؛ مردی که ۳۲ سال است سبیل‌هایش را کوتاه نکرده و نامش درکتاب رکوردهای گینس ثبت شده است.این مرد ۵۸ ساله که طول سبیل او به ۴/۲ متر رسیده با اینکه به داشتن این سبیل افتخار می‌کند اما زندگی‌اش هم بدون مشکل نیست. او روزی باید دو ساعت از وقتش را صرف رسیدگی به سبیلش کند چون به گفته خودش نگهداری از سبیل مثل مراقبت از یک نوزاد است. رام سینگ چائوهان که به خاطر ظاهرش در یکی از فیلم‌های جیمز باند هم نقش کوتاهی داشته می‌گوید: من از نوجوانی مراقبت از سبیلم را شروع کردم و آن را در واقع پرورش دادم. داشتن یک سبیل ۴ متری اصلا کار آسانی نیست.



این مرد هندی از سال ۱۹۷۰ سبیلش را کوتاه نکرده و اعتقاد دارد که سبیل مایه غرور و احترام است. به گفته او هر چند در ابتدا رشد سبیلش زیاد بوده است اما در سالهای اخیر این روند بسیار کنده بوده و او برای بلند شدن بسیار ناچیز آن باید مدتها صبر کند و زحمت بکشد. او می‌گوید: زمانی که شروع به بلند کردن سبیلم کردم به فکر شکستن رکوردی نبودم. سبیل برای هندی‌ها و به ویژه در راجستان،منطقه زندگی من جز فرهنگ مردم است. سبیل رام سینگ چائوهان باعث شده او به کشورهای مختلفی از جمله ایتالیا و آلمان سفر کند.



در راجستان هم او در اداره گردشگری منطقه کار می‌کند و یکی از کارهای روزانه‌اش نمایش سبیل مشهورش برای توریستهاست. علاوه بر نقش بازی کردن در یکی از فیلم‌های جیمز باند این مرد هندی سابقه بازی در دهها فیلم بالیوود را هم در پرونده‌اش دارد. به گفته رام سینگ چائوهان یکی از مشکلات او رفتن در میان جمعیت و پاسخ به سوال دادن جوان‌هایی که آرزوی بلند کردن سبیل‌هایشان را دارند. این مرد هندی می‌گوید هر روز باید برای از بین نرفتن سبیلش از مواد مختلف استفاده کند تا آنها را تقویت و نگهداری کند. رام سینگ چائوهان به گفته خودش فقط از مواد طبیعی برای این کار استفاده می‌کند و هیچ وقت تقویت کننده‌های شیمیایی به سبیل رکورد شکن خود نزده است. این مرد هندی می‌گوید آرزویش این است که جوان‌های کشورش راهش را ادامه دهند و یک جوان از هند موفق شود رکورد سبیل او را بشکند!



مرجع : مهر

۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۲۱:۴۸
دلت خوشه... (157760)
استوکولو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۸ ۰۲:۰۲
اينا از ما خرافي ترن بدون اغرار ميگم (157978)