کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به کمپین مالیات دادن هنرمندان می‌پیوندم به شرط اینکه اول به حساب آقازاده‌ها رسیدگی شود

پرستو صالحی: همه چیز «بوی گندِسیاست» گرفته!

19 آذر 1398 ساعت 16:25

گروه هنری: بازیگر سینما و تئاتر با بیان اینکه همه چیز «بوی گندِسیاست» گرفته است، گفت: فعلا به حساب آقازاده‌ها و نماینده‌های مجلس و این‌ها برسند، هر وقت به حساب این‌ها رسیدگی کردند من خودم شخصا از کمپین مالیات دادن هنرمندان حمایت می‌کنم.


پرستو صالحی در خصوص طرح معافیت مالیاتی هنرمندان و حاشیه‌های پیش آمده پیرامون آن در گفتگو با خبرگزاری آنا گفت: موضوع معافیت مالیات چیز جدیدی نیست و خیلی سال است که برای ۱۷ ، ۱۸ شغل وجود دارد که البته الان ریز آن را به یاد ندارم. صالحی گفت: مطرح کردن معافیت مالیاتی هنرمندان در شرایط فعلی چیزی بجز تخریب کردن آنها نبود و دوستانی که این مسائل را پیش می‌کشند همیشه موفق هم می‌شوند. مردم ما برای هزارمین بار گول می‌خورند و حواسشان پرت می‌شود. آنها اصل ماجرا را رها کرده و به فرع می‌پردازند. یعنی فکر می‌کنم انقدری که وقایع در کشور ما تکرار می‌شود در هیچ کجای دنیا تکرار نمی‌شود.
هشتاد درصد خانواده سینما و تئاتر زیر متوسط زندگی می‌کنند
این بازیگر سینما و تئاتر کشور در ادامه افزود: در سینمای ایران شاید ۲۰ بازیگر سوپر استار داشته باشیم که دستمزد بالای چهارصد میلیون بگیرند و این در حالی است که هشتاد درصد خانواده سینما و تلویزیون و تئاتر آدم‌هایی هستند که متوسط رو به پایین زندگی می‌کنند و دستمزد ماهی ده تومان می‌گیرند. البته این هشتاد درصد هم که تمام سال را هم در حال کار نیست. پرستو صالحی گفت: شاید هنرمندی در سال فقط یک ماه کار کند و برای آن یک ماه ده میلیون بگیرد و وقتی این ده میلیون را در کل سال تقسیم کنیم می‌بینیم که این هنرمند در فلاکت زندگی می‌کند. ما خیلی افراد را داریم که به سختی زندگی خود را می‌گذرانند. بازیگر فیلم سینمایی تخته گاز در ادامه با بیان اینکه سینما را فقط سوپراستارها تشکیل نمی‌دهند، گفت: سینما عوامل پشت دوربینی هم دارد که آنها را نادیده می‌گیریم. انگار که کل سینما فقط همان بیست سوپراستار هستند که دستمزد بالا می‌گیرند.
مالیات هنرمندان یک هزارم اختلاس‌ها هم نمی‌شود
وی افزود: مشکل مملکت ما الان بر سر سلبریتی ها و مالیات دادن و ندادن آنها نیست. مطرح کردن موضوع مالیات هنرمندان صرفا برای سرگرم کردن مردم از مسائل بزرگتری است که در کشور وجود دارد. بروند جلوی اختلاس‌ها، زد و بندها و پول‌هایی را که از کشور خارج می‌شود، بگیرند. چرا که مالیات هنرمندان یک هزارم این مبالغ هم نمی‌شود. پرستو صالحی که مدتی است در عرصه بازیگری کم کار شده، در ادامه گفت: من که کار نمی‌کنم و طبیعتا درآمدی ندارم، پس مالیات هم نمی‌دهم و این مسئله برایم تفاوتی ندارد، اما مطرح کردن این موضوع دقیقا در این بزنگاه تاریخی هیچ چیزی بجز سیاست بازی چرک و کثیفی نبود که بارها و بارها در مقاطع مختلف تکرار شده است.
این بازیگر ضمن انتقاد از عملکرد سیاسیون گفت: سیاستمداران وقتی به هنرمندان احتیاج دارند، از تریبون، چهره، رای و حتی از رای جمع کردن آنها استفاده می کنند. بعد که هنرمند دیگر برای آنها استفاده‌ای ندارند، شروع به زدن اهالی هنر می‌کنند. الان هم همین اتفاق افتاده است. مردم ما هم که ماشاالله تا قیامت ظرفیت گول خوردن را دارند و الان حواسشان پرت شده و چسبیده‌اند به اینکه هنرمندان مالیات می‌دهند یا خیر.
بازیگر فیلم سینمایی اعتراض در ادامه افزود: همه چیز به لجن سیاست کشیده شده، از مالیاتش که چیز معمول در هر مملکتی است تا بازیگری و هنر. همه چیز ما بوی گندِ کثافت سیاست را با خودش دارد. الان هم با این موضوع سیاسی برخورد می‌شود در حالیکه این ماجرا اصلا سیاسی نیست. وی در ادامه افزود: اگر بگویند که درآمدهای بالای فلان مقداری مالیات بدهند منطقی است ولی کل سینما یا عوامل پشت دوربین و آدم هایی که سال تا سال هم کار نمی‌کنند، مگر چقدر درآمد دارند؟
پرستو صالحی ضمن موافقت با اینکه برای دریافت مالیات نظام نامه‌ای باید طراحی شود، گفت: البته این نظام نامه باید اول از مسئولین شروع شود. هر وقت مسئولین ما همه چیزشان سر جایش بود و همه چیز مملکت درست بود، بعد بیایند سراغ اصلاح پله‌های پایین‌تر.
این بازیگر در ادامه بیان داشت: فعلا به حساب آقازاده‌ها و نماینده‌های مجلس و اینها برسند، هر وقت به حساب اینها رسیدگی کردند من خودم شخصا از کمپین مالیات دادن هنرمندان حمایت می‌کنم.
پرستو صالحی در انتها با اشاره به برنامه اخیر پایش و صحبت‌های مجری آن در خصوص ماجرای قهر سلبریتی‌ها با تلویزیون در اعتراض به پرداخت مالیات، ضمن گلایه از رسانه ملی گفت: این اواخر از نظر من بسیار موفق عمل کرده اند، البته نه در ساخت و پرداخت برنامه‌ای جذاب برای مخاطب، بلکه در ایجاد شکاف بین مردم و هنرمندان. رسانه به اصطلاح ملی و ورشکسته در میان مردم نقشش را به درستی ایفا می‌کند؛ اخبار یکسویه، دو به هم زنی، ایجاد نفاق و نفرت پراکنی. خدا قوت!
 


کد مطلب: 193678

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/193678/پرستو-صالحی-همه-چیز-بوی-گند-سیاست-گرفته

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir